HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Får man presentera sig?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Little Esther-fan
Member

298 Posts

Posted - 2007/05/07 :  23:28:48  Show Profile Send Little Esther-fan a Private Message
Bruno här!
Sedan 1976 har jag varit intresserad av HiFi. Min bror köpte sin stereo detta år: Pioneer SX-939, PL-510 och JBL L36. Det satte startskottet för att försöka bevisa att det fanns andra kombinationer som var bättre.
Efter att ha trafikerat de allra flesta återförsäljare av ljudprodukter, hittade jag min favorit i Radiolagret. När jag hade möjligheten och när lusten föll på, tittade jag in där och fick lyssna på fabulösa apparater. Det var IMF, Gale, KEF, Dahlquist, AR och andra himla fina högtalare, det var Connoiseur, AR, Linn, m fl. fantastiska skivspelare och det var rörförstärkare av klass, och det fanns även sådant som kunde passa min plånbok!
Min första del blev en AR XB skivspelare med Formula 4 tonarm och en Sonus Blue pickup. Sen fick jag vänta på två avlöningar innan det kunde bli möjligt att fortsätta med nästa inköp, en NAD Model 90 integrerad förstärkare.
Högtalarna som jag först köpte var ett par Castle Conway, vilket kom att kännas som min första miss! Det var av snålhet som jag inte köpte ett par KEF Reference 104, som jag egentligen drömde om. Detta grämde jag mig över mycket, ända tills Radiolagret kunde presentera Rogers LS3/5a. Dem hade jag förstånd att köpa bums! Och nu "satt jag nöjd".
Ett tag, ja...
Man slutar inte med att kolla andra maskiner som hela tiden dyker upp. Så, jag har succesivt bytt ut mina delar, med undantag för BBC-monitorerna. Nu börjar det dock kännas lite intressant att prova något nytt på den fronten också.
Men pengar är det som styr fortfarande...

Edited by - Little Esther-fan on 2007/08/20 10:56:29

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2007/05/07 :  23:30:28  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
Om man får presentera sig ??
Låt mig tänka...................................................

Jo för 17

Välkommen Bruno !

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7378 Posts

Posted - 2007/05/08 :  01:05:00  Show Profile Send FBK a Private Message
Välkommen Bruno!

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

Martin.M
Semesterfirare

3556 Posts

Posted - 2007/05/08 :  01:10:03  Show Profile
Hej på dig Bruno!

Får jag tipsa om denna tråden: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=53

admin @ Minhembio.com & självutnämnd Squeezbox-expert
Go to Top of Page

iroise
Member

1753 Posts

Posted - 2007/05/08 :  07:54:32  Show Profile Send iroise a Private Message
Välkommen!
Go to Top of Page

guy gadbois
Member

2415 Posts

Posted - 2007/05/08 :  08:58:47  Show Profile Send guy gadbois a Private Message
Välkommen till forumet!

Min anläggningstråd
Go to Top of Page

Eref
Member

1029 Posts

Posted - 2007/05/08 :  21:51:37  Show Profile Send Eref a Private Message
Välkommen!
Roligt med en till som gillar LS3/5a.
Och som gillar Little Esther Phillips förmodar jag...

Project9+TorlaiDL103+VandenHulD502Hybrid+LehmannBlackCubeSE+SupraSword+Shanling stp80+OriginalLeonardo+GrundigAudiorama+AudioProB1.39
Go to Top of Page

Adagio
Harry-vinnare 2004

2757 Posts

Posted - 2007/05/10 :  09:42:03  Show Profile Send Adagio a Private Message
Välkommen, hoppas du finner detta forum givande, åsikter finns det gott, om även respekt för andras sådana, till skillnad från en del andra forum. Än en gång välkommen.

Driver http://www.sonusconcordia.se/
"by human hands for human ears"
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22003 Posts

Posted - 2007/05/10 :  09:55:04  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message


Välkommen Bruno!


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

LEE Cordon Bleu
Starting Member

8 Posts

Posted - 2007/06/07 :  22:23:11  Show Profile Send LEE Cordon Bleu a Private Message
Välkommen Bruno!


Hälsningar LEE Cordon Bleu - *Välljud* Audio Matiere Sculpture Eguilibre. Unison Resarch Mystery One.
Rotel Michi RHB-10. Rotel Michi RHC-10. Rotel Michi RHT-10.
Luxman M-6000
Dynamic Precision DPA 4000
Adudio Tronic Mega-Trend Marc 2.
LEE Woodoo Version 3
2 x LEE Dual 12" Tonegen SUBs
LEE Dual 15" SubWoofers Bandpass
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.23 sekunder. Snitz Forums 2000