HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Hjärnsläpp på lacksläpp!!!!!
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Orpheus
Member

970 Posts

Posted - 2007/05/07 :  09:17:53  Show Profile Send Orpheus a Private Message
Jag äger en Peugeot 406 av årsmodell -00
Inte den absolut nyaste men tillräckligt ny för att man ska gå i taket när man märker att lacken helt enkelt lossnar på flertalet ställen på bakluckan(två ställen kring nummerplåten o nu senast vid baklyset)

Ska man tollerera detta eller????

Luckan är ej skadad på något sätt utan släppen har bara kommit av ingenting.

vad tycker ni i frågan vad jag ska göra,gissar ju på att Peugeot inte är så samarbetsvillega då inga garantier gäller på sådant.

patrik

Mitt System :http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=21660

cittroman
Member

2471 Posts

Posted - 2007/05/07 :  10:51:32  Show Profile Send cittroman a Private Message
Jag tycker du skall börja med att visa upp bilen där du köpt den.
Lacksläpp utan orsak skall man inte tolerera men det blir nog svårt att få rätt mot Peugeot.
Är det klarlackssläpp eller har det släppt från plåten?
Om det släppt från plåten kan det vara galven som är orsaken och dåligt underarbete, avfettning.

En man skall under sin livstid: Kört sin Citroen genom garageväggen, Mätt bilbatterispänningen med A området på sitt instrument. Kopplat in ölburkslytar felvända, fundera varför spänningen förvann så snabbt vid avslag att man provar att slå på igen :-)

PS.Horn hör hemma på Älgar och
glas är gjort av grus DS ;-)


Ju mindre desto bättre gränsen går vid 4"
Go to Top of Page

n0p
Member

1047 Posts

Posted - 2007/05/07 :  11:22:04  Show Profile Send n0p a Private Message
Orpheus: Svt:s program plus hade ju uppe ett fall med en seat som hade problem med lacksläpp, tyvärr hitar jag inte inslaget på svt:s hemsida, men så här skriver seat om det -> http://www.seat.se/su/se/SEAT/site/SEAT-news/pressrelease/2007-02-12/main.html

Vilka rättigheter och allmän information borde din kommuns konsumenvägledning kunna bistå med, ring via växeln eller kolla på deras hemsida.

Kanske finns det ngt läsvärt på Motormännens hemsida? -> http://www.motormannen.se

Svenska Peugeotklubben, där finns ett diskussionsforum -> http://www.peugeotklubben.se/

Exit Planet Dust
Go to Top of Page

Tobbe_L
Klubbmästare i AÖ

9028 Posts

Posted - 2007/05/07 :  12:08:36  Show Profile Send Tobbe_L a Private Message
jag har lacksläpp på spoilern på min Citroen C4 från -05...
Har inte orkat bry mig än men borde väl klaga lite

Jag är inte dum....
Jag har bara otur när jag tänker
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2007/05/07 :  12:30:57  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Seat har hat det problemet på många av sina modeller.
Mig var de inte ett dugg intresserade av att svara när jag skrev till dem.

Så det blev ingen med SEAT

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

short_cuts
Member

560 Posts

Posted - 2007/05/07 :  14:24:36  Show Profile Send short_cuts a Private Message
MB med... Fick tjafsa som fanken innan de åtgärdade det.
Prata med generalåterförsäljaren direkt, e mitt tips. Bilhandlarna skiter i det (verkar det som...)
Men... en fransk bil, över 5 år gammal??? Trodde inte att det rullade ngra sådana...

People shouldn't be treated like objects. They aren't that valuable.
P. J. O'Rourke
Go to Top of Page

lennartj
Member

1273 Posts

Posted - 2007/05/09 :  00:38:47  Show Profile Send lennartj a Private Message
Kors i taket!
Igår fick jag ett trevligt besked.
Jag är fjärde ägaren på en 5 år gammal privatimporterad MB, som jag hade inne på (dyr) service hos Hedins och hade begärt rostinspektion.
Hade sett ett fult rostangrepp på ena dörren och rost på huven som tidigare ägare hade bättrat.
Jag får omlackning av samtliga dörrar och skärmar gratis och halva priset för huven. De vill ha bilen i två veckor, vilket tyder på att de tänker göra ett grundligt jobb.
Det tycker jag är sjyst med tanke på bilens histotrik (men uselt att det ska behöva göras).

/lennartj
"Friskt kopplat, hälften brunnet"
Go to Top of Page

Gaffa
fd. Mabuse

1455 Posts

Posted - 2007/05/09 :  05:33:37  Show Profile  Visit Gaffa's Homepage Send Gaffa a Private Message
Vill inte någon Peugeot-handlare ta tag i det, hör efter med Generalagenten direkt...

K W Bruun Autoimport AB,
Box 90 154
120 22 Stockholm
Telefon: 08-555 433 00

Skeptic Friends Network
"When the going gets tough, the tough get duct-tape..."

"När Höginkomsttagarna kallar sig arbetarparti måste även sagoboksförfattarna ana nya läskretsar..." - Arne Anka
Go to Top of Page

Orpheus
Member

970 Posts

Posted - 2007/05/09 :  13:41:32  Show Profile Send Orpheus a Private Message
Tack för era svar!!!

Nästa gång jag åker till Linköping ska jag höra med Peugot där.

Norrköpingsbutikens kundservice är under all kritik trots att de har bytt Bilfirma Har nog aldrig sett på maken till obefintlig kundservice


patrik

Mitt System :http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=21660
Go to Top of Page

mattiasa
Member

584 Posts

Posted - 2007/05/09 :  14:23:20  Show Profile Send mattiasa a Private Message
Ett tips: Köp inte franskt....
Go to Top of Page

Jamo
Member

724 Posts

Posted - 2007/05/09 :  14:58:22  Show Profile Send Jamo a Private Message
Har en BMW-00 där lacken började jäsa kring handtaget på bagageluckan. Åkte till BMW-verkstaden, de tog ett foto på skadan och mitt telefonnummer. Dagen efter ringde de och ville låna bilen två dagar i följande veckan. Fick tillbaka bilen med ny lucka och en ursäkt för mitt besvär.

Hälsningar Jamo
Go to Top of Page

Gaffa
fd. Mabuse

1455 Posts

Posted - 2007/05/10 :  05:58:12  Show Profile  Visit Gaffa's Homepage Send Gaffa a Private Message
quote:
Ett tips: Köp inte franskt....

Skitsnack...

(Jag är inne på min 4:a Peugeot, och jag är en nöjd kund.)

Skeptic Friends Network
"When the going gets tough, the tough get duct-tape..."

"När Höginkomsttagarna kallar sig arbetarparti måste även sagoboksförfattarna ana nya läskretsar..." - Arne Anka
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.38 sekunder. Snitz Forums 2000