HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Primare A32
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Twilighter
Member

590 Posts

Posted - 2007/05/04 :  14:09:31  Show Profile Send Twilighter a Private Message
Någon med erfarenheter av detta steg

gärna jämförselser med andra steg i ung samma prisklass eller snäppet över

Audio GD CD7-->Audio GD REF7.1 --> Audio GD Master 8 --> McCormack DNA 0,5
--> Ino Audio pi60s

Sundström
Member

745 Posts

Posted - 2007/05/04 :  14:25:29  Show Profile Send Sundström a Private Message
Hej, Twilighter!

Jag har haft ett. Ljudet låg lite bakom högtalarna i jämförelse med Nad S300 som lade ljudet lite framför (Det säger ju inte mycket...men jag skulle gärna vilja veta vad sånt beror på).

Den har bra detaljerad stereobild (Hade inte kommit till att lyssna efter djup i ljudbilden då). Men Naden hade mer dynamik eller vad det nu var som fick musiken att låta roligare.

Stabil torr bas men inte tillräckligt transparent i mellanregistret, så jag sålde mitt ex. Men jag skulle gärna köpa ett nytt för att driva mina bashögtalare. (Fast det blir nog en Rotel istället, billigare så)


Go to Top of Page

Twilighter
Member

590 Posts

Posted - 2007/05/04 :  14:30:35  Show Profile Send Twilighter a Private Message
Hm det lät ju inte så positivt i sådana fall :(

försöker spana efter en passande partner till min gondul M, och håller samtdigt på att krångla med ev ny högtalarväg

Audio GD CD7-->Audio GD REF7.1 --> Audio GD Master 8 --> McCormack DNA 0,5
--> Ino Audio pi60s

Go to Top of Page

Silversurfaren
fd. headonist

1075 Posts

Posted - 2007/05/04 :  14:58:39  Show Profile  Visit Silversurfaren's Homepage Send Silversurfaren a Private Message
det finns bättre tror jag. jag hörde nån dyr Primare kombo, men det var tillsammans med System Audio högtalare så det kunde lika gärna vart dom som ställde till det. inte min 'cup of tea' iallfall.

Rega, Totem, Denon, Duevel, Klipsch, Quad, Meier-Audio, Beyerdynamic, Sennheiser, Harmony Design
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2007/05/04 :  15:51:41  Show Profile Send matte76 a Private Message
Testa själv!! Smaken är som baken...det finns nog minst lika många som gillar A32 som inte gör det. Själv gillar jag Primares ljudkaraktär, har ej lyssnat på just A32 dock. Däremot på A30.2, vilket är ett mycket bra slutsteg. Har själv I30 och är väldigt nöjd med den.

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
Go to Top of Page

Twilighter
Member

590 Posts

Posted - 2007/05/04 :  19:52:26  Show Profile Send Twilighter a Private Message
Det sägs att A32 skall vara kyligare än gengse primare, skall försöka mig på en lyssning på hifipunkten så småningom, ( jag tar med min gondul dit )


Audio GD CD7-->Audio GD REF7.1 --> Audio GD Master 8 --> McCormack DNA 0,5
--> Ino Audio pi60s

Go to Top of Page

Lepra
Member

524 Posts

Posted - 2007/05/05 :  11:03:35  Show Profile Send Lepra a Private Message
Har inte hört A32:an just men har ägt A30.2 + Pre30 + DvD30.
Har inte så jättemycket att jämföra med men min närmaste jämförelse måste väl bli Advantage S1 + Thor mk1/PS Audio Hca 2 vilka jag ägde innan o primare har högre "mangelfaktor" helt klart!
Skönare bas o mer driv - lite mindre "finlir" (jämfört med Advantage setupen). Korrekt för en finsmakare? njaaee... kanske inte, helrätt för mig? Ajjemen!!
(det var ett par B&W 804 det spelades på)


Frozen Brains Tell No Tales
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7378 Posts

Posted - 2007/05/05 :  11:59:11  Show Profile Send FBK a Private Message
Har inye lyssnat på A32, men ägt A30.2 och det var inget vidare till varken Sonus Faber Grand Piano Home eller Dynaudio Contour S3.4 då ljudet blev för "tjockt", upplevdes som lite orent i basen på både dessa högtalare. Jämförde A30.2 mot bla McCormack DNA1 DeLuxe,Advantage A300,TAG McLaren 100x5R(som lät riktigt bra ihop med med SFGH) och Nuforce Ref9.
Alla utom Advantagen lät bättre mer eller mindre mot A30.2 på dessa högtalare, och man ska veta att resultatet kan bli annorlunda på andra högtalare då rätt matchning är viktig. Tex så har jag lyssnat på A30.2 ihop med sådana högtalare som jag har nu (Amphion) hemma hos en kille och då var basåtergivningen helt okej så det detta med rätt matchning är viktigt.
Generelt så skulle jag hävda att A30.2 passar bäst med högtalare som har en fast och lite slank bas och mellanregisteråtergivning som kan behöva extra "kropp" beroende på smak. Allmänt så upplever jag att all Primare elektronik som jag har lyssnat på vid olika tillfällen att gå åt det mörka och varma hållet.

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

forken
semester på egen begäran

818 Posts

Posted - 2007/05/05 :  16:28:39  Show Profile Send forken a Private Message
Jag har lyssnat på en hel del av Primares produkter fast inte de senaste modellerna. A30.2 slutsteget har jag testat ihop med Monitor Audio RS och GS serie, Focal upp till Electra Be, Dynaudio upp till Contour S3.4 och lite andra högtalare från mindre tillverkare. I alla system har det varit mer eller mindre misslyckat. Inget driv och väldigt dålig ljudbild. Jag har inget bra att säga om deras produkter fast som vanligt är det test i sitt eget system som gäller.
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2007/05/06 :  11:36:39  Show Profile Send matte76 a Private Message
Smaken är som baken, det är helt klart... jag tycker Primare har bra driv och utmärkt ljudbild. Åtminstone de jag lyssnat på, I30 och A30.2 + PRE30.

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
Go to Top of Page

Sakeo
Member

60 Posts

Posted - 2007/05/07 :  11:55:35  Show Profile Send Sakeo a Private Message
Matte76 du e rolig du sålde pre30 och slutsteget för du tyckte att primare var för laidback och inte riktigt din smak. Sen köper du primare och då är det bland det bästa som finns igen,, dit ord väger inte starkt i min värld i alla fall!

/johan
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2007/05/07 :  11:59:21  Show Profile Send matte76 a Private Message
quote:
Matte76 du e rolig du sålde pre30 och slutsteget för du tyckte att primare var för laidback och inte riktigt din smak. Sen köper du primare och då är det bland det bästa som finns igen,, dit ord väger inte starkt i min värld i alla fall!


Sakeo: Till mina dåvarande högtalare var det så ja. Inte till mina nuvarande. Synd att mitt ord inte väger starkt i din värld, inte mycket jag kan göra åt. Jag skriver bara mina arfarenheter och upplevelser, that´s it.

Har heller inte påstått att Primare är bland det bästa som finns, utan att det är väldigt bra i sina prisklasser, under förutsättning att matchning med högtalare etc är rätt.

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.39 sekunder. Snitz Forums 2000