HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Yamaha CDX 470
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

martinsson
100.000-klubben

3311 Posts

Posted - 2007/05/03 :  18:45:37  Show Profile  Visit martinsson's Homepage Send martinsson a Private Message
Har möjlighet att köpa denna CD-spelare nu till helgen (om den inte säljs innan) det är begärt 500kr för den men det är förhandlingsbart.

Fullt fungerande och i gott skick.

Vad tror ni om denna maskin ?
Är den värd 500kr ?

Varför skall jag köpa just denna maskin undrar ni säkert, jo det är för att den har volymkontroll, något som tyvärr är ganska sällsynt idag.

Jag vet att dessa maskiner var rätt ok då det begav sig, men hur står de sig idag tror ni ?

Jag är medveten om att det finns alternativ därute, dock inga icke beg. för dessa pengar som har volymkontroll och är en renodlad CD spelare, eller rättare sagt, inte vad jag har sett.

Skälet till att jag vill ha volymkontrol är att jag skall kunna koppla den direkt till slutstegen via delningsfilter som itne har fjärr.

Tacksam för råd och tyckande.

martinssons DIY funderingar och projekt - http://www.martinsson.cc/blog/

rannagarden
Reportage-Harry 2006

4161 Posts

Posted - 2007/05/03 :  18:56:43  Show Profile  Visit rannagarden's Homepage Send rannagarden a Private Message
Det är väl inga skrämmade pengar för en slät och trevlig cd. Kan säkert trixas med lite om man har lust oxå. Kör på.

/M
Go to Top of Page

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2007/05/03 :  19:03:28  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message
Jag har en Yamaha på kontoret men kan inte modellbeteckningen. Den susas och snurrar och avger således ett högfrekvent ljud som inte är så angenämt. I övrigt helt okej.


Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page

martinsson
100.000-klubben

3311 Posts

Posted - 2007/05/03 :  19:52:53  Show Profile  Visit martinsson's Homepage Send martinsson a Private Message
quote:
Den susas och snurrar och avger således ett högfrekvent ljud som inte är så angenämt.


hehe... den beskrivningen passar nog in rätt väl på den mesta musiken jag lysnar på :)

martinssons DIY funderingar och projekt - http://www.martinsson.cc/blog/

Edited by - martinsson on 2007/05/03 19:56:41
Go to Top of Page

martinsson
100.000-klubben

3311 Posts

Posted - 2007/05/10 :  12:24:30  Show Profile  Visit martinsson's Homepage Send martinsson a Private Message
sådärja, köpt för 400kr, funkar felfritt och inget oljud från mekaniken.

Jag måste nog säga tt den låter riktigt trevligt, ett s/n på 108 matchar slutstegen, den spelar riktigt trevligt, klart överaskande att en "såpass gammal" maskin ändå kan ge en liten kick.

volymkontrollen är suverän, till och med ett litet segment/stapel på displayen som visar nivån, volymknappar finns på fronten också.

Jag är riktigt nöjd!

ca 2 timmar efter att den införskaffades så fick jag ett pm om att en cdx-920 kunde släppas för 300kr här i götet... jag i ett nötskal :)

martinssons DIY funderingar och projekt - http://www.martinsson.cc/blog/
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.48 sekunder. Snitz Forums 2000