HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 gondul
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

carlcamper
Member

66 Posts

Posted - 2007/04/10 :  13:14:39  Show Profile  Visit carlcamper's Homepage Send carlcamper a Private Message
Hej

Går i tankarna att köpa en Gondul 3. Har försökt att läsa så mycket om den som möjligt, söka på forum etc, men jag känner inte att jag blir helt övertygad!

Vore därför tacksam om NI kunde dela med er....

Tack på förhand,

Mvh
Calle

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2007/04/10 :  13:32:58  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Du har inte funderat på att kolla om Hemlån?

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Twilighter
Member

590 Posts

Posted - 2007/04/10 :  14:13:28  Show Profile Send Twilighter a Private Message
jag har en gondul M ( dock ej helt inspelad ännu )


jag tycker det är en mkt bra spelare utan direkta hyss för sig, spelar okonstlat helt enkelt, neutral osv,

i början lät den lite kantig och vass ( för priset får man säga ) men det försvinner allt eftersom

Audio GD CD7-->Audio GD REF7.1 --> Audio GD Master 8 --> McCormack DNA 0,5
--> Ino Audio pi60s

Go to Top of Page

Sceptic
Member

746 Posts

Posted - 2007/04/10 :  18:34:44  Show Profile Send Sceptic a Private Message
Mycket kompetent spelare. Har själv en M som spelar mycket bra. Det viktigaste är ju dock att DU tycker den spelar bra så lyssna noga innan köp.
Go to Top of Page

Hinken74
Member

1102 Posts

Posted - 2007/04/10 :  21:59:19  Show Profile Send Hinken74 a Private Message
Jag skulle kika på M om jag var dig.

Mvh/Henrik
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Mitt system:
Von Schveikert db99,
Audio aero capitole Prestige SACD SE
Octave V70 samt strömrenare från Agile

Go to Top of Page

Gebex
Member

884 Posts

Posted - 2007/04/10 :  23:38:08  Show Profile Send Gebex a Private Message
Som jag förstår det så är det strömförsörjningen som skiljer Gondul M och Gondul 3 MkII från varandra i tvåkanalsläge. Sedan har Gondul 3 en rad extra funktioner och möjligheter som inte M-versionen har.

Jag har hört Gondul 3 och Gondul 3 MkII. Jag upplever MkII som betydligt bättre än den tidigare versionen. Bl.a. p.g.a. mer kraft och energi i återgivningen.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.42 sekunder. Snitz Forums 2000