HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Mesa Boogie Baron
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Mathias på Öckerö
fd. Morfendite

795 Posts

Posted - 2007/04/10 :  17:51:50  Show Profile Send Mathias på Öckerö a Private Message
Jag skulle vilja höra tankar och erfarenheter angående det inte så lite balla slutsteget "Baron" från Mesa Boogie.

http://www.mesaboogie.com/Product_Info/For_Audiophiles/The_Baron/the_baron.htm


Varje timmas spekulerande över sådant man inte kommer att märka nån skillnad av är en timma förlorad lyssningstid.

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2007/04/10 :  17:53:18  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
Det har väl aldrig funnits många steg stående i Sverige

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2007/04/10 :  17:55:16  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message
High Fidelity testade steget för länge sedan. Det hamnade till och med på omslaget! Steget verkar mångsidigt och möjligheterna till klangkaraktärs-förändringar var många. Bör gå att matcha in bra i ett system.

Effektmässigt verkar det ju helt OK jämfört med dom fleseta rörstärkarna.



Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2007/04/10 :  18:01:26  Show Profile Send mayro a Private Message

Jag har hört det där steget. ... helt ok kan man säga det lät i det uppstället.

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

Mathias på Öckerö
fd. Morfendite

795 Posts

Posted - 2007/04/11 :  08:18:04  Show Profile Send Mathias på Öckerö a Private Message
Jag var spekulant på ett som var till salu för 13000 kr. Även om det kanske var ett bra pris så var det lite utanför min slutstegsbudget därför tvekade jag för länge och det vart sålt till nå'n annan. Så var jag tveksam hur det skulle funka till mina högtalares låga impendans. Men det väckte ett starkt ha-begär så nå'n gång i framtiden så vore det kul att testa.
Mayro - Hur funkar det med rör till 4.5:orna? Har du testat?

Varje timmas spekulerande över sådant man inte kommer att märka nån skillnad av är en timma förlorad lyssningstid.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.39 sekunder. Snitz Forums 2000