Men vilka värden har han satt ditt på kondensatorerna. I min Hörlursförstärkare 928 sitter de en massa kondensatorer redan. Extra kondensatorer påverkar ju värdena i aparaten.
Sätt ett par Wima 0,1uF, påverkar bara positivt. Glöm dock inte att de adaptrarna är avsedda att kopplas till jord(skruven längst upp till vänster på kortet sett ovanfrån) om du lödar dit kondingar. Finns anvisningar en bit ned på sidan.
Nu hänger jag inte riktigt med. 1: an på opampen bör väl kopplas i hop med 1:an på kretskortet. IC hållaren från Svalander är väl egentligen bara en adpter där 1 blir 1 och 2 blir 2 osv.
Ifall någo vill kan de ringa till mig och förklara 08 - 743 26 23 dagtid.
quote:ADP02 tar en ytmonterad dubbel operationsförstärkare i SOIC8-kapsel och gör om den till en hålmonterad dubbel operationsförstärkare i DIL8-kapsel.
Är det den du har beställt?
Som audiofil får du inte dra dig för att göra sånt som kan vara livsfarligt... -->Mitt system EoJeud - A better snack!
Har int prövat än. Har bara en stor 30 w men är an lite standig på handen kanske det kan gå bra attanvända sig av hörnet. Jagtror jag har kvar spettsen från 15 w som sa sayonara.
Poppen, jodå, adaptern ADP02 fungerar finfint med AD8066.
Små kondingar bör/måste lödas dit på adapterkortet. Speciellt för snabba OPampar som annars kan börja självsvänga!
Jag skulle absolut löda dit 100nF. Helst polypropylene. Tex RIFAs lilla PHE426. En jordtåt från moderkortet till adapterkortet behövs för att de små kondingarna ska bli jordade.