HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Hjälp mig med en detalj
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

sladd
Member

3028 Posts

Posted - 2002/07/08 :  21:03:15  Show Profile  Visit sladd's Homepage Send sladd a Private Message
Frun har gått med på att montera in en CD-spelare i bilen. Hon är typen som lyssnar på samma 10 blandade skivor i 8 år och kan all text....

Det duger dock inte med "gamla godingar" eller någon färdig mix som kan köpas i affär (tack och lov, ibland åker man ju i hennes bil....)

Jag behöver alltså en maskin som kan spela in skivor (våga er nu inte ens börja med datorköret....) Den skall vara begagnad, ha två slädar och det är inte viktigt med snabba inspelningar.

Har någon en dylik att sälja? Är det något mer jag bör tänka på?

Jag förstår hur du menar - hur menar du då?

Morello
Member

926 Posts

Posted - 2002/07/08 :  21:10:42  Show Profile Send Morello a Private Message
Hej SLadd!

Jag har testat att göra några kopior med min TEAC-drive och en philips-brännare. Det gick utmärkt.

JVC har en maskin med två slädar som kanske kan vara något.

Att tänka på är att CDR för audio-brännare är avsevärt dyrare än CDR till dator-brännare. Det finns en liten "flagga" på audio-skivorna som inte finns på dator-skivorna, varför man MÅSTE använda audio-skivor.

mvh

Joe Morello

-Time Further Out-
Go to Top of Page

n/a
deleted

4 Posts

Posted - 2002/07/08 :  22:24:45  Show Profile Send n/a a Private Message
Man skall inte svära i kyrkan, men har du tänkt i andra banor än CD-spelare - t. ex en MD-spelare? Då kan du spela in vad som helst och blanda friskt utan att den lägre ljudkvaliteten kommer att märkas särskilt mycket (inte i bilen i alla fall...).
Go to Top of Page

sladd
Member

3028 Posts

Posted - 2002/07/08 :  22:45:34  Show Profile  Visit sladd's Homepage Send sladd a Private Message
Tack Morello, flagga var det ja. (priset på skivorna spelar ingen roll, 10 skivor i åtta år....)

MD är inte aktuellt, spelaren är monterad i hennes bil redan.

Har surfat till Ultimate, Reference, Esoterisk utan napp, de har enslädespryttlar eller maskiner för 10 lapp.

Pioneer hade väl en pryl för en 2-4 tusen med dubbla slädar för några år sedan, finns det inga sådana kvar någonstans, var hittar man JVC?


Jag förstår hur du menar - hur menar du då?
Go to Top of Page

n/a
deleted

776 Posts

Posted - 2002/07/08 :  22:48:16  Show Profile Send n/a a Private Message
Hej Sladd... Yamaha har en dubbel-brännare som heter 651 nånting.. Som jag har hört ska vara riktigt bra.. Kostar 6-7 tusen nånstans..

//X-ray

"Jag håller inte med dig om det du säger, men jag skulle med
mitt liv försvara din rätt att säga det."

-Voltaire
Go to Top of Page

Bland
Member

672 Posts

Posted - 2002/07/08 :  22:57:18  Show Profile Send Bland a Private Message
kan inte mycket om detta men har funderat i liknande banor. Kan vara bra att ha om man vill spela in till bilne odyl. Lasse Bengtsson har några produkter.Yamaha CDR HD 1000 verkar vara ok kanske något dyr (5) men rolig.

http://www.larsbengtsson.se/proddept.asp?NAME=285&menu=2
Go to Top of Page

SZR
Guran!

1515 Posts

Posted - 2002/07/08 :  23:25:19  Show Profile  Visit SZR's Homepage Send SZR a Private Message
Såg någonstans på nätet...
Philips tror jag att det var, dubbla slädar definitivt.
Pris dryga 2K, nån´ sorts REA.
Jag reagerade på det låga priset, undrade för mig själv om det skulle bli bättre än med datorn? Men jag bränner inte så mycket, så jag lade det inte på minnet.
Ut och leta på elektronik siterna

//StefanZ
"Art is just short for Arthur
Go to Top of Page

Morgan
Dr. Akustikus... ikus... ikus

415 Posts

Posted - 2002/07/09 :  00:44:26  Show Profile Send Morgan a Private Message
Varför inte försöka hitta någonting begagnat från cd-brännarnas barndom? Redan med gamla Pioneer PDR-05, som var den första testade brännaren i landet, konstaterades att kopian inte gick att skilja ljudmässigt från originalet. Borde finnas en del skräp liggande.

Om jag själv haft CD-brännare hade jag gärna lånat ut den till dig. Varför inte fråga lite försiktigt ifall det inte finns någon vänlig själ från Värmlandstrakten som kan tänka sig att bistå en stackars sladdstump till hifibroder i nöd? ;) Om inte så är det säkert många som skulle åka en sväng för att få lyssna lite till dina nya högtalare...



MVH
/Morgan

*To boldly go where no-one has gone before?
Go to Top of Page

Gus
RödaTråden vinnare April-lurare

3570 Posts

Posted - 2002/07/09 :  01:16:57  Show Profile Send Gus a Private Message
4789.00 kr
PHILIPS
CDR802
CD-brännare
med inbyggd CD-växlare för 3 skivor, 2x hastighet och MP3-spelare.
http://www.braskens.com/
------------------------------------------------------------------
4369.00 kr
PHILIPS
CDR775
Det allra yttersta
av bekväma CD-brännare, CD-textinspelning.
http://www.braskens.com/
------------------------------------------------------------------
Harman/Kardon CDR 20 Dubbel CD-brännare från Harman/Kardon med D/A omvandlare som klarar CD-R, CD-RW och uppspelning av CD.
5 990:-/www.netonnet.se
------------------------------------------------------------------







Go to Top of Page

Gus
RödaTråden vinnare April-lurare

3570 Posts

Posted - 2002/07/09 :  01:27:48  Show Profile Send Gus a Private Message
Läste för fort eller inte alls---begagnat skulle det ju va--sorry .
Denna är väl inte heller beg.har dessutom bara en släde men--?
Yamaha CDRHD1000
CDRHD1000 - Marknadens första CD-brännare med inbyggd hårddisk! Detta ger oanade möjligheter i enkelhet vid redigering och brännande av egna CD-skivor. Man kan beskriva CDRHD1000 som tre produkter i en; CD-spelare, CD-brännare & CD-växlare. 12998 kr nedsatt till 4995 kr
www.ljudmakarn.com/list.asp?art_cat_id=21&menu=1&menu=1_b







Go to Top of Page

CH
Member

1474 Posts

Posted - 2002/07/10 :  16:56:10  Show Profile  Visit CH's Homepage Send CH a Private Message
Ok Sladd, jag vågar......varför inte datorbrännare..?

Tycker själv det är kanon..!
Med rätt cdr skivor, svarta, låter det dessutom kanon..
Kolla Svalanders åsikt..;
http://www.svalander.se/tipscd.htm
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.56 sekunder. Snitz Forums 2000