Author |
Topic |
byakugan
Member
707 Posts |
Posted - 2007/03/08 : 22:18:13
|
det jag hoppas är att få äga 3 hundar samtidgt, ena skälliga j-vlar, som kommer skälla på varenda som går förbi. deras namn ska vara, Saatana, Perkele & Håll käften.
Då när dom skäller kan man skrika. SAATANA! PERKELE! HÅLL KÄFTEN! med en arg röst.. det kallar jag humor. |
Quantum materiae materietur marmota monax si marmota monax materiam possit materiarimitt system |
|
|
reeltoreel
Member
3454 Posts |
Posted - 2007/03/09 : 07:06:26
|
quote: Ser fram emot ett gäng bilder på Gullmaj
Lugn! Det kommer på Söndag
byakugan: Konstiga namn på hundar har jag haft faktiskt, eller vad sägs om: Fett, osten,raggarn,sladden,Bosse m,m. Sista schäfertiken hette honung På pappret hette hon honey! |
"We don't need no stinkin' robot-assembled, computer- controlled black plastic throw away stuff pretending to be audio gear." - Rick Stout, |
|
|
byakugan
Member
707 Posts |
Posted - 2007/03/09 : 07:19:48
|
Honey, det är väl ett vanligt namn, men dom andra hade jag inte hört på en hund förut. Brukar iofs kalla våran för fetto, eller tjockis. Han har börjat äta som en galning efter kastreringen. Det var visst en bieffect, fick vi reda på... att dom får en större aptit, jag själv skulle nog svälta ihjäl mig. Men det är bara bra att han äter, han var lite för smal och kräsen innan.
Raggar gör han med, det finns inget finare än en tik (jo, även efter kastreringen) eller en fin blondin, dom gillar han verkligen.
Jag hoppas på att se foton på den lilla Gullungen... är det en valp eller en äldre föresten? |
Quantum materiae materietur marmota monax si marmota monax materiam possit materiarimitt system |
|
|
reeltoreel
Member
3454 Posts |
Posted - 2007/03/09 : 07:26:26
|
Det är en valp! 8 veckor gammal |
"We don't need no stinkin' robot-assembled, computer- controlled black plastic throw away stuff pretending to be audio gear." - Rick Stout, |
|
|
byakugan
Member
707 Posts |
Posted - 2007/03/09 : 07:32:28
|
Då har du ju tur, det blir ju mycket gulliga foton.
Du har lite otur, du kommer att få springa mycket mellan sweetspot och ytterdörren Vilken kondition du kommer att få |
|
|
reeltoreel
Member
3454 Posts |
Posted - 2007/03/09 : 08:25:10
|
quote: Vilken kondition du kommer att få
Vilken tur jag har! För det behöver jag verkligen |
|
|
Björn-Ola
Trädgårdsmästarn, 100.000-klubben
7949 Posts |
Posted - 2007/03/10 : 10:28:59
|
quote: Björn-Ola
Vet du. Att sorgen efter en hund är exakt SAMMA sorg som efter en mäniska. en del tror ju det skiljer. Så att man sörjer hunden man haft länge mindre.. Men det ÄR samma känslor som startar. Samma kemiska saker som utlöser osv osv.
Du har helt rätt, Mayro.
En familj hade en hund som hette Tarzan. Hunden var barnens ögonsten. En dag blev hunden överkörd. Modern bävade för att berätta detta för barnen men bestämde sig för att gå rakt på sak. "Barn, jag har något viktigt och tråkigt att berätta. Tarzan är död!" Jaså, sa barnen och visade ingen större reaktion. Modern blev bestört. "Men förstår ni inte vad jag säger, Tarzan är död!" "Tarzan! ylade barnen, vi tyckte du sa farsan!"
Denna historia säger en hel del om hundens plats i familjen.
|
"Innan man är riktigt säker är man ofta tvärsäker" |
|
|
reeltoreel
Member
3454 Posts |
Posted - 2007/03/10 : 10:45:29
|
Jag skulle igentligen sagt något här, men det får vara! Idag så ska vi hämta jycken |
|
|
Prism
Member
160 Posts |
Posted - 2007/03/10 : 13:32:13
|
Bra då får vi bilder redan idag |
|
|
reeltoreel
Member
3454 Posts |
Posted - 2007/03/10 : 16:25:29
|
Då är den nya familjemedlemmen på plats här hemma. Bilder på det lilla livet kommer lite senare ikväll. |
|
|
nahoj
Member
1542 Posts |
Posted - 2007/03/10 : 16:46:09
|
Vad kul!
De är för goa när de knatar runt o luktar / inspekterar allt därhemma. |
Min hemsida/Blogg http://johanstephan.com/
|
|
|
reeltoreel
Member
3454 Posts |
Posted - 2007/03/10 : 16:52:17
|
Visst fasen är dom gulliga
|
|
|
nahoj
Member
1542 Posts |
Posted - 2007/03/10 : 16:53:22
|
Blev bara tvungen att plocka fram några bilder från Novas första steg här hemma
|
Min hemsida/Blogg http://johanstephan.com/
|
|
|
nahoj
Member
1542 Posts |
|
reeltoreel
Member
3454 Posts |
Posted - 2007/03/10 : 17:07:51
|
quote: Man smälter ju när man tittar på dem
Nähä! Det menar du inte Skönt med lite liv i stugan igen. |
|
|
Vox
fd. Eric V-ås
3656 Posts |
Posted - 2007/03/10 : 17:59:39
|
Jag har en snart 2-årig goldenhane på golvet vid mig som vill ha min uppmärksamhet nu.........
|
"Om Gud ville att vi skulle lyssna på fler kanaler än 2 skulle han gett oss fler öron" |
|
|
reeltoreel
Member
3454 Posts |
Posted - 2007/03/10 : 18:11:49
|
Det är rätt tröttsamt att flytta
|
|
|
reeltoreel
Member
3454 Posts |
Posted - 2007/03/10 : 18:13:24
|
Vox: Hanar är alltid lite stiligare. Men jag vet inte vad som är värst,löpandet eller pissandet |
|
|
Nykmark
Member
379 Posts |
Posted - 2007/03/10 : 18:23:28
|
Jag röstar på att löpandet är värst...men huuu vad mysiga hundar är och inte minst när dom är valpar!
|
Det är du som avgör om din anläggning låter bra! |
|
|
huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben
10180 Posts |
Posted - 2007/03/10 : 18:52:01
|
reeltoreel, Det är klart ett dilemma, när det är dåligt väder så är det så enkelt med en tik som pinkar klart på en gång. Men löpandet, hua blod lite här och var inne beroende på hur hunden är. Det var länge sedan jag hade en hanne, morsan har bara haft tikar, men jag röstar nog på att hannar är enklare, så länge de inte är för muckiga mot andra... |
|
|
byakugan
Member
707 Posts |
Posted - 2007/03/10 : 18:54:47
|
Mmm. synd att man missade dom bilderna på Max... han var redan 9 månader när vi fick honom. IOFS så slapp vi vänja av honom med pissandet Ändå synd att missa dom dära söta nosarna.
Det var en fin voffsing du fick, det blir en vacker hund till slut. |
|
|
Björn-Ola
Trädgårdsmästarn, 100.000-klubben
7949 Posts |
Posted - 2007/03/11 : 15:56:00
|
Jättetrevliga bilder. Jag blir nästan sjuk när jag ser dom. Det är riktiga glädjespridare. |
"Innan man är riktigt säker är man ofta tvärsäker" |
|
|
short_cuts
Member
560 Posts |
Posted - 2007/03/12 : 13:26:25
|
Det finns något visst hos valpar som gör att man bara smälter... Fina bilder!!! |
People shouldn't be treated like objects. They aren't that valuable. P. J. O'Rourke |
|
|
reeltoreel
Member
3454 Posts |
Posted - 2007/03/12 : 13:39:40
|
Ska bara plåga er med ett par bilder till då
|
|
|
EngelholmAudio
Member
8209 Posts |
Posted - 2007/03/12 : 13:46:06
|
Jösses sicken sockerbit!
|
Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge). Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter. Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
|
|
|
Topic |
|