HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 behöver ergonomisk kontors-stol
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Burmäster
Fd. Dan

2853 Posts

Posted - 2007/03/07 :  11:56:07  Show Profile  Visit Burmäster's Homepage Send Burmäster a Private Message
Önskar tipps på riktigt bra kontorsstolar som underlättar för trötta ryggar!
har alltid haft skitstolar men har bestämt mig för att investera i en RIKTIG stol då jag har konstant ont i nacke, axlar och rygg nuförtiden.....

Artphotography

EuphoniC
Klubbmästare i HiFi Norr

3091 Posts

Posted - 2007/03/07 :  12:01:39  Show Profile  Visit EuphoniC's Homepage Send EuphoniC a Private Message
Stolen påverkar självklart och visst ska man ha en bra stol, men ofta ligger felet i hur man sitter och då spelar det ingen större roll om man har en bra eller mindre bra stol.

Kommer på mig gång på gång att jag slarvar med hur jag sitter, dels känns det i ryggen, i en axel och kanske mest i mina knän. Jag har en otrevlig vana att sitta med korsa benen nere vid fotleden vilket vrider det ena knäet och resultatet är rejäla smärtor i ena knäet. Ett tag kunde jag knappt gå i trappor, ena benet bara vek sig.

Innan dess tänkte jag inte mycket på HUR jag sitter, för sitter det gör jag framför en dator dagarna i ändå.

/Jonas


Hemma hos mig | Klubbmästare för HiFi Norr - Kontakta mig för mer information.
Go to Top of Page

Tobbe_L
Klubbmästare i AÖ

9028 Posts

Posted - 2007/03/07 :  12:03:42  Show Profile Send Tobbe_L a Private Message
Innstämmer med EuphoniC.

Men titta på Kinnarps, RH o så finns det en Norsk stol som är rätt trevlig men minns inte vad den heter.
Den ser lite skum ut men när man väl har vant sig vid den så är den riktigt trevlig.

Jag är inte dum....
Jag har bara otur när jag tänker
Go to Top of Page

Tobbe_L
Klubbmästare i AÖ

9028 Posts

Posted - 2007/03/07 :  12:15:07  Show Profile Send Tobbe_L a Private Message
Håg heter den
http://www.hag.no/hag_sweden.nsf

Capisco 8107 med huvudstöd är den jag har använt.


Jag är inte dum....
Jag har bara otur när jag tänker

Edited by - Tobbe_L on 2007/03/07 12:18:44
Go to Top of Page

Mickeman
Member

688 Posts

Posted - 2007/03/07 :  13:00:08  Show Profile Send Mickeman a Private Message
Jag har tilbringat de senaste 10 åren i Kinnarpsstolar, den senaste inkarnationen heter Syncro 8000


Den stolen har en fiffig funktion du skall leta efter vilken stol du än köper och det är att man lätt kan ställa om ryggstödet så man bekvämt kan luta sig tillbaka när livet känns tungt eller om man på något sätt blir avbruten i sitt arbete; telefonen ringer, kollegor bråkas, besök etc. Så fort något händer som gör att jag inte måste sitta som en eldgaffel framför skärmen så lossar jag bara ett reglage och lutar mig tillbaka och sträcker ut

Think what's inside the box!
Go to Top of Page

Burmäster
Fd. Dan

2853 Posts

Posted - 2007/03/07 :  13:00:34  Show Profile  Visit Burmäster's Homepage Send Burmäster a Private Message
TACK! Håg ser itnressant ut.

Jo, det är helt säkert en stor del i "hur" man sitter....som det är nu har jag varken bra stol eller bord eller position! dax att göra något åt alla delarna, innan det är för sent!

Artphotography
Go to Top of Page

Burmäster
Fd. Dan

2853 Posts

Posted - 2007/03/07 :  13:01:53  Show Profile  Visit Burmäster's Homepage Send Burmäster a Private Message
Den ser också väldigt skön ut Mickeman! Får kolla den också! Tack...

Artphotography
Go to Top of Page

Tobbe_L
Klubbmästare i AÖ

9028 Posts

Posted - 2007/03/07 :  13:13:52  Show Profile Send Tobbe_L a Private Message
Låter som att du också borde investera i ett höj o sänkbart bord.

Finns säker någon firma o närheten som har någon som kan komma o titta över din arbetsplats.
De brukar kunna komma med rätt bra tipps om hur man lätt kan förbätta sin arbetsmiljö.
Jag fick tipset att höja bordet ca 5cm.
Gjorde rätt mycket för ryggen

Just nu så har jag en RH Logic 400 på jobbet.
Hel ok stol, dock rätt dyr, har för mig att jag såg något pris runt 8000:- kanske +moms...

Jag är inte dum....
Jag har bara otur när jag tänker

Edited by - Tobbe_L on 2007/03/07 13:15:59
Go to Top of Page

Burmäster
Fd. Dan

2853 Posts

Posted - 2007/03/09 :  15:21:36  Show Profile  Visit Burmäster's Homepage Send Burmäster a Private Message
Var runt och provsatt lite olika stolar, de flesta känns bra då jag alltid haft väldigt dåliga stolar innan. Av tillfällighet frågade jag svärfar ifall han hade något tipps och se, det hade han han sa att IKEAs dyraste stol - 2995,- hade deras företag köpt in efter rekomendation av nån hälsojuppe! Det blev typ 50 stolar och hade tagits emot mycket väl av användarna. Såååå jag drog till IKEA och provsatt - skön slog till och sparade en massa 1000 lappar...

Har bara suttit idag, men det är en helt annan värld än vad jag är van vid, URSKÖNT

Artphotography
Go to Top of Page

Vox
fd. Eric V-ås

3656 Posts

Posted - 2007/03/09 :  15:41:59  Show Profile Send Vox a Private Message
Den är stolen är suveränt skön och mångsidig. Tyvärr tar den en del utrymme.




Titta på http://www.stokke.com/product.asp?na=UK&la=EN&p=Gravity&div=C för mer info.


Edit:Länk fixad

"Om Gud ville att vi skulle lyssna på fler kanaler än 2 skulle han gett oss fler öron"

Edited by - Vox on 2007/03/09 15:44:54
Go to Top of Page

10
Member

732 Posts

Posted - 2007/03/10 :  11:03:30  Show Profile Send 10 a Private Message
quote:


Jojo, med en sån stol lär man ju få väldigt mycket gjort!
Go to Top of Page

H
Member

432 Posts

Posted - 2007/03/10 :  11:43:27  Show Profile  Visit H's Homepage Send H a Private Message
Nån som har sett stokke stolen i göteborgstrakten? Webbsidan gav inte så mycket vägledning tyvärr.


//henrik

[stavar lite dåligt idag men jag kompenserade det genom att läsa spårvagnstabellen lika dåligt också]

"Simplicity, I guess is a way of saying it. I am all for simplicity. If it's very complicated, i can't understand it."
Seymour Cray, 1975

Edited by - H on 2007/03/11 11:56:19
Go to Top of Page

Tobbe_L
Klubbmästare i AÖ

9028 Posts

Posted - 2007/03/10 :  11:55:30  Show Profile Send Tobbe_L a Private Message
Åååå en sådan vill jag ha

Jag är inte dum....
Jag har bara otur när jag tänker
Go to Top of Page

Stormen
Member

1542 Posts

Posted - 2007/03/12 :  11:22:12  Show Profile Send Stormen a Private Message
Riktigt tjusig stol det där..

Vi har vad det gäller kontorsstolar RH Moveon från www.rhform.se Sitter 8 timmar om dagen i dom och har ingen känning av dessa. DOck så har jag problem med andra stolar, träsmak mm.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.39 sekunder. Snitz Forums 2000