HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Då har man blivit hundägare igen då.
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 4

reeltoreel
Member

3454 Posts

Posted - 2007/03/08 :  10:13:06  Show Profile  Visit reeltoreel's Homepage Send reeltoreel a Private Message
Tack!
Häftigt stuk på den vovven Nahoj
Nu blir jag så sugen att jag tror jag skippar festen på Fredag och åker å hämtar voffsingen istället

"We don't need no stinkin' robot-assembled, computer-
controlled black plastic throw away stuff pretending to be audio gear." - Rick Stout,
Go to Top of Page

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2007/03/08 :  10:37:17  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message
Kul reeltoreel!

Är det därför hundägarna får plocka upp skiten efter hunden?

Jag är ½ hundrädd. Men tycker ändå om hundarna när jag lärt känna dom.

Se till att ha hunden kopplad. Köp inte framavlade missfoster vars utseende skall passa en "mall" som nån dum jä---a kennel bestämt.


Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page

reeltoreel
Member

3454 Posts

Posted - 2007/03/08 :  10:46:37  Show Profile  Visit reeltoreel's Homepage Send reeltoreel a Private Message
quote:
Köp inte framavlade missfoster vars utseende skall passa en "mall" som nån dum jä---a kennel bestämt.


Aldrig! Denna hunden köper jag av min svägerska så jag vet precis vad jag får.

"We don't need no stinkin' robot-assembled, computer-
controlled black plastic throw away stuff pretending to be audio gear." - Rick Stout,
Go to Top of Page

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2007/03/08 :  10:53:51  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message
Trodde inget annat om dig, RT.

Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page

reeltoreel
Member

3454 Posts

Posted - 2007/03/08 :  10:57:29  Show Profile  Visit reeltoreel's Homepage Send reeltoreel a Private Message
Tyvärr finns det typexempel på framavlade missfoster som knappt kan röra sig.
Vissa "modeller" kan knappt se osv.
Märkligt att sådant får förekomma.

ps, tack för ditt förtroende EA

"We don't need no stinkin' robot-assembled, computer-
controlled black plastic throw away stuff pretending to be audio gear." - Rick Stout,
Go to Top of Page

byakugan
Member

707 Posts

Posted - 2007/03/08 :  11:52:06  Show Profile  Visit byakugan's Homepage Send byakugan a Private Message
Då måste jag visa våran vackra kille

lugn och fin


den kvällen var det kallt


och så frös han efter en dusch, vekling


hans kompis



Det om att hundägare plockar upp bajset efteråt...

vilka tror ni utomjordingarna skulle tro var härskarna på jorden om dom såg det.
En fyrbent varelse som sk*t*r, eller den som plockar upp och bär den åt honom?

Quantum materiae materietur marmota monax si marmota monax materiam possit materiari
mitt system

Edited by - byakugan on 2007/03/08 11:55:30
Go to Top of Page

reeltoreel
Member

3454 Posts

Posted - 2007/03/08 :  11:55:41  Show Profile  Visit reeltoreel's Homepage Send reeltoreel a Private Message
Ojojoj! Vilken "ullhund"
Men bytte han skepnad på sista bilden

"We don't need no stinkin' robot-assembled, computer-
controlled black plastic throw away stuff pretending to be audio gear." - Rick Stout,
Go to Top of Page

reeltoreel
Member

3454 Posts

Posted - 2007/03/08 :  11:59:16  Show Profile  Visit reeltoreel's Homepage Send reeltoreel a Private Message
Nä just det ja! Det var polarn

quote:
vilka tror ni utomjordingarna skulle tro var härskarna på jorden om dom såg det.
En fyrbent varelse som sk*t*r, eller den som plockar upp och bär den åt honom?


Ibland får man sig en tankeställare
Men våran hund kommer att få en alldeles egen skog att göra sina behov i.


"We don't need no stinkin' robot-assembled, computer-
controlled black plastic throw away stuff pretending to be audio gear." - Rick Stout,
Go to Top of Page

byakugan
Member

707 Posts

Posted - 2007/03/08 :  12:02:36  Show Profile  Visit byakugan's Homepage Send byakugan a Private Message
Aye.. och jag är nog minst lika "ullig" jag med
sådan husse...

Jo, jag blev trött på all päls, så jag trimmade och slängde honom i tvättmaskinen och direkt efter det i torktumlaren så att han krömp lite... desvärre blev det något fel och han bytte kön, färg och ras...
konstigt det där

Quantum materiae materietur marmota monax si marmota monax materiam possit materiari
mitt system
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2007/03/08 :  12:16:52  Show Profile Send mayro a Private Message


dom där vovvarna ÄR jäkla läckra.. Lynniga som få med alltid nåt "skoj" i skallen då dom "flonkar" iväg på bus....

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

byakugan
Member

707 Posts

Posted - 2007/03/08 :  12:26:08  Show Profile  Visit byakugan's Homepage Send byakugan a Private Message
Sant, Det är alltid kul att se när han får upp farten lite. Dom springer som galningar, inte bara rakt fram utan i sicksack.

Max är inget praktexemplar, han har för kort päls. Men han är en underbar sällskapshund. Och han gillar musik, tror jag

Quantum materiae materietur marmota monax si marmota monax materiam possit materiari
mitt system

Edited by - byakugan on 2007/03/08 12:27:48
Go to Top of Page

Björn-Ola
Trädgårdsmästarn, 100.000-klubben

7949 Posts

Posted - 2007/03/08 :  16:52:10  Show Profile Send Björn-Ola a Private Message
För mig är det tvärt om


En mycket saknad hund.
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2007/03/08 :  17:01:54  Show Profile Send mayro a Private Message

Björn-Ola

Vet du. Att sorgen efter en hund är exakt SAMMA sorg som efter en mäniska. en del tror ju det skiljer. Så att man sörjer hunden man haft länge mindre.. Men det ÄR samma känslor som startar. Samma kemiska saker som utlöser osv osv.

Så jag känner med dig. Det är verkligen en svår svår stund

Men. Många gör så att dom skaffar en ny hund av en annan ras.. Det brukar hjälpa dom.. och genom att det är en annan ras så apliseras inte den gamla vännen på den nya familjemedlemen..

Så tänk på det. Det KAN ju vara en väg att komma över något som annars kan ta lång tid att lära sig acceptera..


Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

reeltoreel
Member

3454 Posts

Posted - 2007/03/08 :  17:06:04  Show Profile  Visit reeltoreel's Homepage Send reeltoreel a Private Message
Björn-Ola jag lider med dig!
Det är väl detta som är det tråkiga med djur, man vet att dom försvinner en dag.

"We don't need no stinkin' robot-assembled, computer-
controlled black plastic throw away stuff pretending to be audio gear." - Rick Stout,
Go to Top of Page

Björn-Ola
Trädgårdsmästarn, 100.000-klubben

7949 Posts

Posted - 2007/03/08 :  17:23:53  Show Profile Send Björn-Ola a Private Message
Det var mina föräldrars hund, men jag har haft ett mycket starkt band till den. Det inser jag nu när han är borta.
Vi har haft mycket roligt ihop.

I måndags satt jag på jobbet och tittade på klockan.
-Nu sätter dom sprutan i Bisse.
Det var bara att slå ned datorn och gå hem.

Mina föräldrar är för gamla för att skaffa en ny hund och själv har jag p.g.a. jobbet lite svårt att ta hand om en hund på rätt sätt. Då ska man inte skaffa någon.

Min far skickade detta mejl till vänner och bekanta:

Ja, så har vi då sagt adjö till Bisse på Blå Stjärnan!

Jag har alltid fasat för att Bisse skulle på ålderns dagar komma in i ett skede, då han ena veckan var så dålig att vi skulle säga: Nu går det inte längre för att i nästa vecka bli lite bättre, för att senare bli sämre igen osv. och att det hela skulle repetera om och om igen. Så blev det nu inte.
Han var i julas förhållandevis pigg och glad och tog långa turer med Björn i omgivningarna. Han var sedan något år tillbaka sängvätare och höll vår tvättmaskin igång varje dag, men det kunde vi leva med.
Men under februari hände mycket. Efter en klippning upptäckte vi hur mager han blivit- han brukade ha 6 kg övervikt - bland alla hans namn, som Tok-Bisse, Pisse- Nisse fanns även Torgmadammen, för en sådan bak hade han. Den var nu helt försvunnen och han såg eländig ut. Bisse var ju opererad två gånger för cancer i baken, men vår tro är att den hade spritt sig inåt till prostatan. Tidigare ultraljudsundersökningar kunde tyda på det.

Glädjen var borta i hans liv. Svansen höll han under benen och han ville inte längre vara med oss, utan gick och lade sig i i ett mörkt rum om han inte gick upp till sin bädd och lade sig för att sova. När han vaknade, var det bråttom ut, vilket satte en betydande press på mig.

Han hade också blivit mycket stel i lederna och hade ont i bakbenen. Han kunde inte längre hoppa upp och lägga sig bakom husse för en middagsslummer och där försvann ett glädjeämne för honom. Han kunde ta sig upp till sin låga bädd för det mesta, men behövde ibland hjälp. Han var rädd för att gå ner för trappan till bottenvåningen och blev kvar länge där nere, innan han tog mod till sig för att gå upp. Livet var inte roligt och det kunde man som sagt se på hans kroppsspråk. Hans blåsa blev mer och mer opålitlig och vi hann inte alltid ut.
Vi sa till oss att nu blir det inte så mycket roligare ,varken för honom eller oss och beställde tid hos Blå Stjärnan.
Clara, som nu är 13 år, hade hela tiden sagt att hon ville vara med Bisse, när han skulle lämna oss.
Bisse var med och tog mot Clara, när hon som nyfödd kom hem från KK - han var då 1 år gammal. Han blev först rädd för det där konstiga paketet, men när han fick sniffa på det, började svansen gå - det var en människovalp i paket, det var ju helt säkert! Sedan dess så har Bisse och hon stått varandra nära.
Bisses stora idol har ju varit Björn, som ägnat mycket tid åt honom. Björn kom hem i helgen och gav Bisse två fina dagar i terrängen, där han fick gå vart han ville och i sin egen takt.

Vi har ju tidigare avlivat en hund, Tasso och då fegade vi ut och var inte med. Denna gången sa vi att vår livskamrat skulle känna tryggheten av att ha sin Husse och Matte med sig hela tiden och nu fick han dessutom Clara, som satt vi hans huvud hela tiden. Jag är glad att över att vi var med. Bisse fick först en lugnande spruta och under 20 minuter satt vi och smekte honom, medan han blev sömnig. Veterinären satt in en kanyl och doserade en kraftig överdos av ett starkt sömnmedel. Det innebar att han sov mycket djupt, innan dosen blev dödlig och det måste varit helt smärtfritt.
Sköterskan sa. Ja en sådan här smärtfri död, unnar inte vi människor oss - och det ligger ju en hel del i detta.
Sömnmedlet sprutades in mycket långsamt och Bisse var troligen borta, innan hela dosen var inne. Han låg med huvudet på tassen och såg ut som vanligt.
Det hela var så overkligt, att jag bad veterinären att än en gång kolla, att han verkligen var död. Det gjorde hon länge och grundligt och sa Det finns inga hjärtljud, han är borta.

Bisse har ju varit en familjemedlem i snart femton år och det är helt otroligt hur sammanvävd han har blivit med våra dagliga vanor och tankar. Det kommer inte att gå ur på lång tid.

En hund kräver ju en hel del uppoffringar, det är helt klart. Men han har gett oss mycket glädje och utan Bisse hade vårt liv varit mycket fattigare.


"Innan man är riktigt säker är man ofta tvärsäker"
Go to Top of Page

reeltoreel
Member

3454 Posts

Posted - 2007/03/08 :  17:33:39  Show Profile  Visit reeltoreel's Homepage Send reeltoreel a Private Message
Lämnar den berättelsen torra ögon på någon måntro?

"We don't need no stinkin' robot-assembled, computer-
controlled black plastic throw away stuff pretending to be audio gear." - Rick Stout,
Go to Top of Page

ohmega
Member

4651 Posts

Posted - 2007/03/08 :  17:37:49  Show Profile Send ohmega a Private Message
Björn-Ola: Fin hund...hemmavid så födde vi upp just denna ras (Walsh springer spaniel). OFTAST väldigt snälla och energiska hundar...

Medlem i klubbstugan SVAVEL - "Vi kör så det ryker"
Mitt Hifi-intresse är ingen prylhobby - det är en materialsport :) Anläggning: DVD-Denver + Naim Nait2 + Epos ES11 OCH FT-1600 MkII + 200 CD-skivor
Go to Top of Page

reeltoreel
Member

3454 Posts

Posted - 2007/03/08 :  17:44:51  Show Profile  Visit reeltoreel's Homepage Send reeltoreel a Private Message
Ja just det ja!
Man kanske skulle ta å rådfråga forumet efter ett lämpligt namn på tösabiten

På pappret heter hon "vilda" å det har vi grunnat på att behålla men vi har inte bestämmt oss ännu.
Någon som har något juste namn på G

"We don't need no stinkin' robot-assembled, computer-
controlled black plastic throw away stuff pretending to be audio gear." - Rick Stout,
Go to Top of Page

ohmega
Member

4651 Posts

Posted - 2007/03/08 :  18:09:59  Show Profile Send ohmega a Private Message
Några bra namn med begynnelsebokstav på "G"?..eller?
Gabriela
Gabriele
Gabriella
Gabrielle
Gaby
Gail
Galina
Gamze
Ganimete
Gemma
Gen
Gene
Genet
Genevieve
Genoveva
Genowefa
Gentiana
Georgeta
Georgette
Georgia
Georgina
Geraldine
Gerd
Gerda
Gerdy
Gerlinde
Gerthy
Gerti
Gertie
Gertraud
Gertrud
Gertrude
Gerty
Ghada
Ghazal
Gia
Giesela
Gilda
Gill
Gillian
Gina
Ginger
Ginny
Giovanna
Gisela
Gisella
Git
Gita
Gith
Gitt
Gitta
Gittan
Gitte
Giulia
Giuseppina
Gizela
Gizella
Gladys
Gloria
Gordana
Gotty
Grace
Graciela
Grazyna
Greta
Gretchen
Grete
Gretel
Gretha
Grethe
Grethel
Gro
Gry
Guadalupe
Gudrun
Guillermina
Guje
Gull
Gull-Britt
Gull-Maj
Gull-Mari
Gull-Marie
Gullan
Gullborg
Gullbritt
Gullevi
Gulli
Gullie
Gullmaj
Gullveig
Gullvi
Gullvig
Gullvor
Gully
Gun
Gun-Britt
Gun-Inger
Gun-Lis
Gun-Maj
Gun-Mari
Gun-Marie
Gunborg
Gunbritt
Gund
Gunda
Gundborg
Gundel
Gundla
Gunhild
Gunila
Gunilla
Gunita
Gunlis
Gunlög
Gunn
Gunn-Britt
Gunn-Marie
Gunnbritt
Gunnel
Gunnela
Gunnevi
Gunni
Gunnie
Gunnila
Gunnilla
Gunny
Gunvi
Gunvor
Guri
Gurli
Gurly
Gustafva
Gustava
Gusti
Gwen
Gyda
Gärd
Gärda
Gördis
Görel
Göril
Göta
Götilda

Medlem i klubbstugan SVAVEL - "Vi kör så det ryker"
Mitt Hifi-intresse är ingen prylhobby - det är en materialsport :) Anläggning: DVD-Denver + Naim Nait2 + Epos ES11 OCH FT-1600 MkII + 200 CD-skivor
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2007/03/08 :  19:39:16  Show Profile Send mayro a Private Message




Driver Mayros hifidagis

Edited by - mayro on 2007/03/08 19:39:37
Go to Top of Page

reeltoreel
Member

3454 Posts

Posted - 2007/03/08 :  19:51:27  Show Profile  Visit reeltoreel's Homepage Send reeltoreel a Private Message
Gullmaj får det nog bli

"We don't need no stinkin' robot-assembled, computer-
controlled black plastic throw away stuff pretending to be audio gear." - Rick Stout,
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2007/03/08 :  19:55:56  Show Profile Send mayro a Private Message

Kakvovsingen "Gull-maj".


Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben

10180 Posts

Posted - 2007/03/08 :  20:15:35  Show Profile Send huzze a Private Message
Tjänstefolk...
Ja vem fyller på matskålen och byter vatten?

Apropå namn, så har jag hört att man bör köra med tvåstaviga namn. De är lättare att ropa. Morsans heter Wilma. Även Fred Flinta kunde ju ropa det. Wiiiiiiiiiiiilmaaaaaaaaaaa
Go to Top of Page

Prism
Member

160 Posts

Posted - 2007/03/08 :  21:14:26  Show Profile Send Prism a Private Message
Ser fram emot ett gäng bilder på Gullmaj
Go to Top of Page

mayday
350.000-klubben

8338 Posts

Posted - 2007/03/08 :  22:13:22  Show Profile  Visit mayday's Homepage Send mayday a Private Message
Min hane...världens kelgris


Tiken...såååå feminin av sig, märks att det är en tjej.

DIY:are som håller på att dras ned i rör-träsket
Mayday DIY Blogg
http://maydaydiy.wordpress.com/

Go to Top of Page
Page: of 4 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.56 sekunder. Snitz Forums 2000