Är det bara jag eller har det blivit en trend!? På senare tid har jag svarat på flera annonser med vintage och mindre vintage prylar på Blocket. Priserna var låga från början och jag hoppades på att göra ett fynd. Men då får man tillbaka ett välformulerat brev med den oändligt överaskade ägaren som inte ens i sin vildaste fantasin kunde föreställa sig att just hans pryl skulle väcka ett sånt intresse. Typexempel 1: "Hej. Ni är sex st som har hört av er på förstärkaren idag, så jag gör det rättvisst. Ge mig ett bud och den som bjuder högst får den. Om ingen bjuder så får Bernt den för 500kr. (Han var snabbast.) Jag antar att ni redan vet om att den säljs begagnad i tyskland för 2000kr" Typexempel 2: "Jag har fått flera svar på annonsen, är du intresserad av att betala mer än 500?" Märkligt att man trots vetskapen att förstärkaren kostar 2000 kronor i Tyskland sätter ut en annons med priset på 500 kronor, tycker jag. Eller ännu värre, "ge mig ett bud!". Budet jag ger är alltid fel. Antingen är det för högt så den förvånade säljaren vill vänta lite i hopp om att få ännu mer. Under tiden skyltas det gärna med det budet han fick av mig. Eller är det alldeles för lågt eftersom "Min farfar betalade 3600 kronor för den. Och det var 1969. Jag hoppades på att få minst lika mycket nu.... " Varför be om ett bud då? Frustrerande tycker jag
En man skall under sin livstid: Kört sin Citroen genom garageväggen, Mätt bilbatterispänningen med A området på sitt instrument. Kopplat in ölburkslytar felvända, fundera varför spänningen förvann så snabbt vid avslag att man provar att slå på igen :-)
PS.Horn hör hemma på Älgar och glas är gjort av grus DS ;-)
För några år sedan hittade jag en annons på två Dynaco MKIII monoblock. Pris 1000:- Som tur var så var jag först o fick köpa dem för det priset. Även om han var mycket väl medveten om att de var värda mycket mer o dessutom så kunde jag inte hämta dem förren efter en vecka. Men det tyckte han att det var helt ok
Jag är inte dum.... Jag har bara otur när jag tänker
Instämmer Tobbe L. Själv har jag fyndat flera gånger på just Blocket. Men numera börjar jag bli misstänksamm så fort jag ser lågt pris och ingen telefon nummer. Säljaren ska oftast kunna kontaktas enbart via elektroniskt post. Och jag misstänker att många svarar på annonnser i hopp om att vara först. Tradera däremot tycker jag är helt OK. Consumers market!
det finns fler exempel, står ett pris så mailar man o frågar om den finns kvar, så försvinner annonsen inget svar får man, fy böveln för sådana svara i alla fall kan dom den är såld.