HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Vista!
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

SebastianG
Member

432 Posts

Posted - 2007/02/25 :  23:01:59  Show Profile Send SebastianG a Private Message
Hejsan!
Kör sedan alldeles nyss Vista Home Premium... Väldigt snyggt, men är det bra? Gillar flikarna i IE-explorer, men lyckas inte ansluta till det trådlösa nätverket! Vad har ni för erfarenheter?

Mvh Sebastian

"Still confused, but now on a higher level…"

Flyfisherman

CarlssonH
Skämtsam

1265 Posts

Posted - 2007/02/25 :  23:14:15  Show Profile Send CarlssonH a Private Message
Jag har inte vågat installera Vista ännu

Grannen kör Vista, men vad jag förstår så är det många program som inte kommer överens med Vista.

Jag ska försöka lära mig mer om det innan jag installerar.

Hur upplever du själv kompabiliteten med andra program?

A balanced diet is a cookie in each hand.
Go to Top of Page

Metal
Member

285 Posts

Posted - 2007/02/25 :  23:22:46  Show Profile Send Metal a Private Message
Jag kör vista ultimate sedan sista januari, har funkat kanon.
Mkt trevligt att använda.

/F
Go to Top of Page

Martin.M
Semesterfirare

3556 Posts

Posted - 2007/02/26 :  02:11:03  Show Profile
Jag väntar tills SP1 anländer, har gjort så med alla operativ MS släppt. Så kan man låta andra ta hand om att testa de värsta barnsjukdomarna

En fråga till er early adopters. Från vilken version av Vista ingår IIS? Heter det fortfarande IIS? Jag har noll koll.

admin @ Minhembio.com & självutnämnd Squeezbox-expert
Go to Top of Page

vemsom
Member

6618 Posts

Posted - 2007/02/26 :  08:04:00  Show Profile  Visit vemsom's Homepage Send vemsom a Private Message
Allt jag har sett säger
Mac OSX ripoff. Firefox ripoff.

// fd. Klubbmästare och grundare av eoJeud // fredrik@vemsom.se / www.vemsom.se - - - DIY or DIE! - - -
// Min "läggning"
Go to Top of Page

qvisten
Member

123 Posts

Posted - 2007/02/26 :  08:14:06  Show Profile Send qvisten a Private Message
quote:
Allt jag har sett säger
Mac OSX ripoff. Firefox ripoff


precis! lite nytänkande hade man ju kunnat hoppas på från bill och grabbarna men det verkar som att dom endast har rippat friskt från andra

jag har även hört att det ska vara kinkit att köra pirat program på vista, nån som kan styrka/dementera dessa uppgifter?
Go to Top of Page

denada
Member

501 Posts

Posted - 2007/02/26 :  09:47:41  Show Profile Send denada a Private Message
Hmmmm nja jag sitter kvar i XP på jobbet.
Hemma är det ju Linux sedan ganska så länge... och jag säger bara BERYL ;-) det är snyggt... oj oj oj oj

titta här

---------------------
Some scientists claim that hydrogen, because it is so plentiful, is the basic building block of the universe.
I dispute that.
I say there is more stupidity than hydrogen, and that stupidity is the basic building block of the universe.

mitt system
Go to Top of Page

qvisten
Member

123 Posts

Posted - 2007/02/26 :  11:32:58  Show Profile Send qvisten a Private Message
quote:
Hemma är det ju Linux sedan ganska så länge... och jag säger bara BERYL ;-) det är snyggt... oj oj oj oj

titta här


OJOJOJ!!!!! jag har funderat på att byta till linux länge nu men har inte hittat riktigt en version som verkar passa men nu fan är ett byte inte långt borta kör du beryl? är det mycket krävande?(hittar inga equierments)
Go to Top of Page

denada
Member

501 Posts

Posted - 2007/02/26 :  13:58:35  Show Profile Send denada a Private Message
Helt OT sorry...
Qvisten
Beryl är inte så krävande. det är bara när efekterna körs det tuggar i sig 2 till 5 % mer CPU än annars....

gör som jag kör gentoo knöligt att installera upp första gången man gör det men funkar skit bra och man lär sig något på vägen

---------------------
Some scientists claim that hydrogen, because it is so plentiful, is the basic building block of the universe.
I dispute that.
I say there is more stupidity than hydrogen, and that stupidity is the basic building block of the universe.

mitt system
Go to Top of Page

SebastianG
Member

432 Posts

Posted - 2007/02/26 :  23:04:32  Show Profile Send SebastianG a Private Message
CarlssonH: Jag köpte en ny bärbar FJS Amilo 1538 med Vista förinstallerat, så allt verkar funka tillsammans på denna dator. Problemet är det dock när jag ska ansluta över W-lan till den trådlösa routern DI 524UP från D-Link. D-Link skyller på FJS och dom skyller på gissa vem?

När det gäller program har jag inte hittat några problem ännu...

"Still confused, but now on a higher level…"

Flyfisherman
Go to Top of Page

kaffekoppen
Semesterfirare

1415 Posts

Posted - 2007/02/26 :  23:18:48  Show Profile Send kaffekoppen a Private Message
När SP1 kommer skall jag berätta vad jag tycker :)

Ordförande LTS- bättre och informativare hemsida utlovas!
Jämför alltid själv - ingen annan har dina öron!
Go to Top of Page

jerico
Member

1304 Posts

Posted - 2007/02/26 :  23:21:11  Show Profile Send jerico a Private Message
Mera OT:

På ett av skrivborden har han en filmsnutt av "Full metall Alchemist" ser inte vilken episod det är men en bra serie är det...

Mitt system

Mera SVAVEL till folket!
Quantum materiae materietur marmota monax si marmota monax materiam possit materiari?
Go to Top of Page

UrSv
Member

2786 Posts

Posted - 2007/02/27 :  09:31:52  Show Profile Send UrSv a Private Message
Jag kör Home Premium och måste säga att det är den mest imponerande versionen av Windows hittills vid släppdatum. Snabb och enkel installation och inte en enda drivrutin behövde jag ladda ned utan precis allt funkade inom 20 minuter.

Edited by - UrSv on 2007/02/27 09:32:22
Go to Top of Page

j0akim
Member

1387 Posts

Posted - 2007/03/05 :  23:12:45  Show Profile  Visit j0akim's Homepage Send j0akim a Private Message
Jag kör faktiskt sista betaversionen fortfarande och den funkar klockrent. strular ingenting.

Oppo BDP-93>Mac Air/Imac>Bladelius DAC->Onkyo PR-SC5507->Nuforce MCH-3SE-C7->Nordost Baldur->Martin Logan Spire, Martin Logan Theater-i, 4*SVS SSS02, SVS AS-EQ1->2*SVS PC13-Ultra DSP

Imac->Apogee Duet->Denon AH-D7000 Lawton mod
Mitt galleri
Go to Top of Page

knoxville
Member

484 Posts

Posted - 2007/03/06 :  02:02:24  Show Profile Send knoxville a Private Message
Vista har lånat väldigt mycket från Apple OSX, men jag anser att originalet fortfarande är bättre. (använder båda)

Men visst är det snyggt och läckert jämfört med XP. Dock tycker jag det använder alldeles för resurser för att få allt se bra ut. Apples ser minst lika bra ut, men belaster inte datorn på samma sätt.

kör också sista betan av VISTA. Den verkar nästan bättre än den första officiella versionen, som min kompis använder. Hans strular rätt mycket. Totalkraschat två ggr med ominstallation som enda möjliga åtgärd.

/Erik

TIDAL / NAS / Rega Planar 2 (2016) -- Yamaha WXC-50 -- XTZ A2-300 EDGE -- SUPRA XL Annorum -- Dynaudio Excite X14 -- Erik :)
Go to Top of Page

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2007/03/06 :  08:46:31  Show Profile Send Circlomanen a Private Message
Den nyss släppta versionen av Vista är ju en beta. Skall prova den om ett år eller två när den har blivigt stabil osv... Om jag kan hitta nån piratversion av den. Vill inte belöna MS för stöld av ideer från Mac/Linux.
Det är ju verkligen friskt kopierat från Max OSX och Linux... Konstigt att inte ett multimiljard-företag som MS har förmågan att hitta på nått själva......
Go to Top of Page

Lovan
Member

3166 Posts

Posted - 2007/03/06 :  17:39:03  Show Profile Send Lovan a Private Message
Är det till någon tröst så har dom alltid kopierat av andra
Go to Top of Page

SebastianG
Member

432 Posts

Posted - 2007/03/06 :  22:57:07  Show Profile Send SebastianG a Private Message
quote:
WE ARE MICROSOFT. YOU WILL BE ASSIMILATED. LOWER YOUR FIREWALL AND SURRENDER YOUR SOURCE CODE. RESISTANCE IS FUTILE.


-Jo, visst kan det kännas så, och dom har säkert alltid snott det bästa av andra... (Ett bra recept för framgång för övrigt, tex japanerna för 60år sedan)
Men om man bortser från moral och etik, så är det rätt skönt för oss som inte vill lägga all tid på att utforska diverse obskyra operativsystem, att det finns ett "mainstreamalternativ" som alla känner till!
Ungefär som med engelskan som världspråk, fast esperanto hade varit mindre imperialistiskt...

"Still confused, but now on a higher level…"

Flyfisherman

Edited by - SebastianG on 2007/03/07 14:09:13
Go to Top of Page

Roq
RödaTråden Vinnare

2892 Posts

Posted - 2007/03/07 :  09:56:40  Show Profile Send Roq a Private Message
Rubriken är ju "Vista" så jag lånar lite utrymme.

Jag har inte sett det än men föräldrarna ringde mig och sa att de inte fick igång Live Messenger. De får upp nåt om att "dataexekveringsskyddet slagit till..." och sen händer inget mer, ingen inloggningsruta eller liknande. Norton finns på datorn och jag bad dem testa att stänga av den men det blev ingen skillnad. Likaså fick de kolla inställningarna att brandväggen släppte igenom Messenger och det gjorde denn.
Andra orsaker?
Go to Top of Page

brewitz
SW-hantering

1624 Posts

Posted - 2007/03/07 :  10:12:59  Show Profile Send brewitz a Private Message
Dataexekveringsskyddet ska förhindra att åtkomst till (kanske exekvering från) adresser i minnet som "normala" program inte kan/ska komma åt. Sök på Dataex.... eller Data Execution Protection i Hjälpen.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.47 sekunder. Snitz Forums 2000