Author |
Topic |
|
diffen
Member of Nerikes Audiofiler
622 Posts |
Posted - 2007/03/02 : 22:06:16
|
Jag ska väl presentera mig här egentligen...ehhh Har varit på alla möjliga sidor å läst å läst och gjort några inlägg. Det är kul att få ta del av ett bra forum med ett glatt gäng också. Ja, Stefan är namnet, 44 år från Örebro och är särbo. Tur är väl det, vi har liksom inte samma musiksmak
Har enda sen jag var liten tyckt om elektronik och skruvat sönder många apparater, så jag är ju väl bekant med komponenter men mer än så är det väl inte. Har efter många år äntligen kommit igång med mitt huvudsakliga intresse som är hifi Men det är en dyr hobbie så man får inte ha bråttom.
Anläggning består av:
Förstärkare HK 970 CD-spelare Rotel Rcd 951 Högtalare Jamo E 550 Signalkablar Galaxy Cable (supra kontakter) Högtalarkabel Supra ply 3.0
... och det spelar riktigt bra tycker jag. Nästa steg är ju andra högtalare. När jag lärt mig hur man lägger in bilder så ni se om ni kan hjälpa mig ytterligare med placering av högtalarna, det är snetak och ganska av långt, med anl. på kort sidan. Taket är vinklat på bägge kortsidor. Min musiksmak: Beatles, Stones, Blacksabbath, Pink Floyd osv..osv..etc Tack för nu..Mvh Stefan
|
Man blir svart om munnen om man ljuger eller suger på ett avgasrör |
|
diffen
622 Posts |
Posted - 2007/03/02 : 22:08:26
|
F-n, nu hamnade ju presentationen på fel stääle iallafall, hoppas ni har överseende med det
|
|
|
Mc Square
Member
3723 Posts |
Posted - 2007/03/02 : 22:15:20
|
Välkommen,diffen.
Troligtvis flyttas den snart av nån moderator,tyvärr har jag inte makten att göra det själv.
Zalve?Eller nån annan...? |
Som audiofil får du inte dra dig för att göra sånt som kan vara livsfarligt... -->Mitt system EoJeud - A better snack!
"220 volt för att det kittlar så skönt" |
|
|
govinda
Med nytt namn
2290 Posts |
Posted - 2007/03/02 : 22:35:21
|
Hej på dig diffen och Välkommen
quote: är särbo. Tur är väl det, vi har liksom inte samma musiksmak
Man blir lite nyfiken vilken musik-smak din särbo har
Mvh Anders.s |
|
|
diffen
622 Posts |
Posted - 2007/03/02 : 22:44:38
|
Tja anders.s Ja, hon gillar, svensktopps låtar bl.a och givetvis en del av det jag gillar men det kanske mest är volymen som stör.... |
|
|
berglund
Member
189 Posts |
Posted - 2007/03/02 : 22:59:22
|
Välkommen! Det finns ett antal glada entusiaster här på forumet från Örebro så jag tror nog att du skall kunna hitta likasinnade. Det finns en klubbstuga för Örebro med omnejd, "Nerikes Audiofiler" som du är välkommen att ansluta till. |
|
|
|
Topic |
|