Author |
Topic |
|
Io
Member
473 Posts |
Posted - 2007/03/02 : 18:18:23
|
DVD-recorder med HD som analog bandspelare.
Hej
Jag undrar om det finns ngn DVD-recorder som man kan använda för att spela in analogt? Jag vill t ex kunna spela in samma vinylskiva med olika pickuper och bränna resultatet till CD/DVD.
Ngn som har erfarnheter av detta?
Jag ser det inte som en option att gå direkt in i datorn - har ett uselt ljudkort + att det kräver fem meter RCA-kabel.
/Olle |
- Simply Black Magic & Cantus, Miyajima Shilabe, Stevens & Billington TX103, Audion Premiere 2
- Pioneer 668, PC, Chord Qutest
- Bladelius Saga MkII
- Audion Silvernight MkII alt. Bladelius Mode
- Tannoy Arden
- Supra Sword & LoRad
|
|
f95toli
Member
4209 Posts |
Posted - 2007/03/02 : 18:23:25
|
Det borde gå, de flesta DVD recorders kan väl(?) spela in en signal som kommer via en SCART ingång.
Dock så är jag nästan 100% säker på att du får ett betydligt bättre resultat om du köper ett nytt ljudkort för några hundra och spelar in via datorn. 5 m kabel är inga större problem.
Dessutom så är det väl inte SÅ svårt att flytta datorn i några timmar om du nu vill använda en kortare kabel?
|
|
|
snare2
Member
547 Posts |
Posted - 2007/03/02 : 19:33:47
|
Det finns oftast både analoga rca på fronten & på baksidan av de flesta dvd-rec idag på marknaden.
Jag har LG:s RH-199H med Hdmi( en av deras toppmaskiner ), jag valde mellan den & pioneer DVR-645H, båda med 250gb Hdd, men pioneer "bullrar" mera än LG:n ( dvs. fläcktljud & hårddisk)därför föll valet på denna.
Har dock för mig att Hifi-Musik gjorde en test förra året, med just att spela in analogt. Pioneer blev "bäst i test" på ljudsidan.
Det du kan göra är att du spelar in på Hdd:n & spelar upp det ifrån Hdd:n, eller bränner en Dvd-skiva. Att någon av dessa brännare på marknaden bränner cd, känner jag dock inte till.
Lycka till.
Edit: stavfel |
Edited by - snare2 on 2007/03/02 19:35:16 |
|
|
huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben
10180 Posts |
|
|
Topic |
|