HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Monacor element, något att ha?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

gilgo
Member

130 Posts

Posted - 2007/03/01 :  18:01:56  Show Profile Send gilgo a Private Message
Jag har ev. möjlighet att få köpa Monacor element till grossistpriser så jag är lite nyfiken på om dessa kan vara något att ha?
Det ser ut som det gäller allt dom har i sitt sortiment, även andra prylar som inte är högtalare.
Tacksam för åsikter, erfarenheter m.m. av Monacor.

Cambridge EVO 150
Audiophysic Tempo 5
2x DIY Seas L26RO4Y/Hypex DS4.0

dwain
Member

1240 Posts

Posted - 2007/03/01 :  20:22:10  Show Profile Send dwain a Private Message
Pappa har också den möjligheten via sitt jobb och dom använder genomgående monacor i sina uthyrningsriggar till disco. Monacor gör riktigt prisvärda högtalar-element som faktiskt håller bra prestanda jag hade en bas som kostade runt 1200kr som hade en resonansfrekvens på 18hz och som hade dubbla talspolar jag tror basen vägde runt 7kg med en stor magnet och i en låda på ca 100liter med bra drivning så spelar den otroligt bra och den spelar otroligt djypt om man har rätt låda. Nu byggde jag enbart en låda som skulle prestera mkt bas istället för djup bas och nöjde mig med en avstämmning på runt 35hz men jag kan säga att det är nog en av de renaste basar jag lyssnat på. Överlag kan man säga att deras produkter är kanon
mvh christoffer
Go to Top of Page

esl
Upptäckare! Mästar-Harry 2007, 200.000-klubben

2578 Posts

Posted - 2007/03/02 :  00:30:49  Show Profile Send esl a Private Message
Monacor har riktigt bra sortiment!

/esl

Innovare necesse est.
Det är ännu häftigare utan baffel.
Go to Top of Page

gilgo
Member

130 Posts

Posted - 2007/03/02 :  08:05:57  Show Profile Send gilgo a Private Message
Det låter lovande.

Cambridge EVO 150
Audiophysic Tempo 5
2x DIY Seas L26RO4Y/Hypex DS4.0
Go to Top of Page

reeltoreel
Member

3454 Posts

Posted - 2007/03/02 :  08:09:20  Show Profile  Visit reeltoreel's Homepage Send reeltoreel a Private Message
Har Monacor i mina horn, inget fel på dom elementen!

"We don't need no stinkin' robot-assembled, computer-
controlled black plastic throw away stuff pretending to be audio gear." - Rick Stout,
Go to Top of Page

H
Member

432 Posts

Posted - 2007/03/02 :  11:26:25  Show Profile  Visit H's Homepage Send H a Private Message
Om man är en vanlig dödlig, var köper man monacor element? Elfa har väl slutat att sälja dem?


//henrik

"Simplicity, I guess is a way of saying it. I am all for simplicity. If it's very complicated, i can't understand it."
Seymour Cray, 1975
Go to Top of Page

reeltoreel
Member

3454 Posts

Posted - 2007/03/02 :  11:29:59  Show Profile  Visit reeltoreel's Homepage Send reeltoreel a Private Message
Valutronic har en del element!

"We don't need no stinkin' robot-assembled, computer-
controlled black plastic throw away stuff pretending to be audio gear." - Rick Stout,
Go to Top of Page

gilgo
Member

130 Posts

Posted - 2007/03/02 :  12:42:16  Show Profile Send gilgo a Private Message
Om man är en vanlig dödlig, var köper man monacor element? Elfa har väl slutat att sälja dem?

//henrik


H:
Är det något speciellt du är ute efter? Jag sitter jämte en kille som är återförsäljare åt dom.

Cambridge EVO 150
Audiophysic Tempo 5
2x DIY Seas L26RO4Y/Hypex DS4.0

Edited by - gilgo on 2007/03/02 12:42:44
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.67 sekunder. Snitz Forums 2000