HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Rullbandare 1/2" ... 456 band
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

ollilaboratories
Member

466 Posts

Posted - 2002/11/25 :  22:36:29  Show Profile  Visit ollilaboratories's Homepage Send ollilaboratories a Private Message
Har funderingar på att införskaffa en rullbandare som jag ska använda för 2-kanals inspelningar, har nämligen en hel jädrans massa ampex 456 1/2" band som ligger och skräpar som jag kan använda till nåt nyttigt... dvs bakgrundstape i livesyfte.

Frågan är om någon känner till 1/2" formatet för just tvåkanalsinspelningar, vet med mig att 1/4" var väldigt populärt men... det var LÄNGE sen jag höll på med rullbandspelare så mitt minne sviker lite grann.

Dessa band jag har har snurrat i en 16 kanals bandare och jag vill därför kunna köra dom i 2 kanal, frågan är om jag kan hitta en 2 kanalare som tar just 1/2" och det är de stora rullarna 12" tror jag... eller 11" .. och vad händer om jag raderar 16-kanalsband i en 2kanals bandare.. får jag bort allt.. dvs risk för överhörning då iom att spåren ligger annorlunda?

Någon som känner till en resurs för rullbandare... kanske tom förslag på modeller jag kan leta efter... fabrikat, modellbeteckning osv?

// Jouni
Full rulle!

Neon Park
Member

1013 Posts

Posted - 2002/11/26 :  08:02:40  Show Profile Send Neon Park a Private Message
Hejsan
Hör med veteranhifi,www.simplyblack.net eller schuberts bandspelarservice länk till shubert finns på veteranhifis hemsida.
Go to Top of Page

ollilaboratories
Member

466 Posts

Posted - 2002/11/26 :  15:49:31  Show Profile  Visit ollilaboratories's Homepage Send ollilaboratories a Private Message
Toppen, ska kolla med Schuberts.. de verkar ha ett par revox beg oxå..

quote:
Originally posted by Neon Park

Hejsan
Hör med veteranhifi,www.simplyblack.net eller schuberts bandspelarservice länk till shubert finns på veteranhifis hemsida.

Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.33 sekunder. Snitz Forums 2000