Jag har en Technics SL-2000 som behöver en ny nål eller kanske en helt ny pickup. Det som sitter i den nu är en National Panasonic 2700-II. Jag är absolut ingen inbiten [pervers] audiofil och därav har jag inte särskiljningsförmågan som krävs för att rättfärdiga att köpa något som kostar allt för mycket pengar (det börjar känns ordentligt över 500kr). Jag vill dock ha tips på en bra nål eller pickup som inte kostar så mycket.
Jag har en Technics SL-2000 som behöver en ny nål eller kanske en helt ny pickup. Det som sitter i den nu är en National Panasonic 2700-II. Jag är absolut ingen inbiten [pervers] audiofil och därav har jag inte särskiljningsförmågan som krävs för att rättfärdiga att köpa något som kostar allt för mycket pengar (det börjar känns ordentligt över 500kr). Jag vill dock ha tips på en bra nål eller pickup som inte kostar så mycket.
Tack på förhand
//kin
hos veteran köper du pickuper för modesta pengar. grado black kostar strax under 500. om det inte är standard fäste utan sånt däringa udda fäste direkt i armen finns det audiotechnica puppor på veteran. vet ej priser.
sayonara
Beethoven wrote music though he was deaf. He was so deaf he wrote loud music.
Tack för tipset. Jag vet dock inte riktigt vad det finns för skumma fästen på skivspelare. Tror att jag har samma som det är på sl-12:orna osv. Jag antar att jag enklast gör så att jag tar med hela pickup till sthlm nästa gång jag är där och kollar med affären?
Tack för tipset. Jag vet dock inte riktigt vad det finns för skumma fästen på skivspelare. Tror att jag har samma som det är på sl-12:orna osv. Jag antar att jag enklast gör så att jag tar med hela pickup till sthlm nästa gång jag är där och kollar med affären?
är det ett löst pickupskal som själva pickupen sitter i? isåfall är det standardfäste och då går det bra med en grado black.
sayonara
Beethoven wrote music though he was deaf. He was so deaf he wrote loud music.
Jo, det ser iallefall ut så. Min pickup var ganska lik den på bilden på affärens sida också. Fast jag vill inte pilla av den innan jag verkligen ska byta om man måste sitta och mekka med att få den rätt igen sen