HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Teknik och DIY
 Vad är detta?..slutstegsmodul, men vad...
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

vman
Starting Member

5 Posts

Posted - 2007/02/22 :  21:40:52  Show Profile Send vman a Private Message
Hej

Då ger jag mig ut på den hala isen med det berömda första inlägget.

Hittade detta slutsteg på en secondhand och gav en 50-lapp för det. Då var det i en låda med nätdel och kontakter (DIN). Den har stått på en hylla sedan dess eftersom ena kanalen är behäftat med ett lätt sus som störde genom, de numera pensionerade, högkänsliga TQWP 9710 som jag körde på då. Nätdelen var på +/- 27 volt ungefär. Har någon sett dessa förut? Varifrån kommer dom? Finns det någon som har några data på dem?

Vet inte riktigt vad jag skall göra med dom men jag hatar att slänga audiorelaterat material (till min sambos stora förtret).
(Beklagar bildkvaliten, bara mobilen tillhands.)

/Emil

Marcus7601
Member

536 Posts

Posted - 2007/02/22 :  22:13:14  Show Profile  Visit Marcus7601's Homepage Send Marcus7601 a Private Message
Detta är ett ILP HY50 slutsteg på 25W. Hittade ett datablad: http://www.ilpelectronics.com/support/docs/HY50.PDF


"Learning by doing"

Edited by - Marcus7601 on 2007/02/22 22:30:23
Go to Top of Page

Michael
Member

110 Posts

Posted - 2007/02/22 :  22:16:41  Show Profile Send Michael a Private Message
Ett svagt minne dyker upp i hjärnan att jag sett annonser om dessa för kanske 20 år sedan. Om det var just den modellen vet jag inte. Har inget minne att jag kollat närmre på dom.

Det verkar som om ILP finns kvar: http://www.ilpelectronics.com/

//Michael
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2007/02/22 :  22:23:32  Show Profile Send soundbrigade a Private Message
Inte 100% säker men de är från England. ILP tillverkade ringkärnetrafos och förstärkaremoduler. HY-modellerna är uppbyggda med bipolära transistorer.
Jag har inga uppgifter om HY50, men HY30, av vilka jag själv har två, har en uteffekt på 15W/8ohm och HY60, 30W/ohm. Alltså borde dina ge ca 25W.
HY30 drivs med +/- 18V och HY60 +/- 25V så +/-22V verkar vettigt.

Jag hade en tanke på lite maffigare högtalare till PCn men det är preskriberat.
Go to Top of Page

vman
Starting Member

5 Posts

Posted - 2007/02/23 :  21:31:46  Show Profile Send vman a Private Message
Tack

Detta ymnighetshorn av information (Hififorum) har än en gång rätat ut frågetecknen. Jag vet fortfarande inte vad jag ska göra med den men nu har den i allafall fått ett namn.

/Emil
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2007/02/23 :  21:39:02  Show Profile Send soundbrigade a Private Message
Köp ett par 4" eller 5" Tangband och ett par billiga diskanter och bygg lådor med inbyggd förstärkare - en sorts monitor...
Go to Top of Page

Ryssen
100.000-klubben

8488 Posts

Posted - 2007/02/23 :  21:47:49  Show Profile  Visit Ryssen's Homepage Send Ryssen a Private Message
quote:
Jag vet fortfarande inte vad jag ska göra med den men nu har den i allafall fått ett namn.

Tja,du kan ju använda dom som papperstyngder,annars kan du ju bygga förstärkare.

Learning by burning..
You say that you can read my mind--Be careful of what you might find. -Ozzy-
Go to Top of Page

peranders
Member

2456 Posts

Posted - 2007/02/25 :  18:47:58  Show Profile  Visit peranders's Homepage
ILP gjorde även mosfetmoduler. Dessvärre har man hört på nätet att driftsäkerheten sundom inte var så bra. Kanske är bättre nu, vem vet?

/Per-Anders eller P-A
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.33 sekunder. Snitz Forums 2000