HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Teknik och DIY
 tips på enkel basförstärkare, 50w?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

marran
Member

540 Posts

Posted - 2007/02/25 :  18:16:47  Show Profile Send marran a Private Message
Eftersom jag verkar ha strandat lite med lagningen av mitt mitsubishi-steg, så tänkte jag att jag kan plocka ut kortet för framtida eventuell lagning och använda låda, trafos och nätdelslytar.

Det som finns är alltså, per kanal:
trafo (skulle tro runt 300va) 34v-0-34v + 5,5v
Kondensator 2*10 000uF
ordentlig svart kylfläns 210*110*110 mm borrad för 2 st to3, har även lite andra hål

1 st sanken 2sc1585 och 1 st 2sa908

Det jag vill ha är minst 50w kvalitetsbas att driva 8ohm dipolbasar upp till runt 200hz med, någon som har något förslag? Klass a blir kanske för varmt, men högbiaserad klass ab borde väl funka. Slutsteget levererade ju 120w medan det fungerade. Det är inget tvång att använda samma trissor som jag har, men det blir ju billigare så och som jag har förstått det så ska sanken vara bra prylar, är dock inte någon expert på grus.

Enkel konstruktion, som hellst går att bygga på experimentplatta är ett stort plus!

Do never underestimate the power of a large number of morons!

Edited by - marran on 2007/02/25 18:17:44
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.32 sekunder. Snitz Forums 2000