HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Tips på roliga hifibutiker för resa
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

nin
Semesterfirare

2425 Posts

Posted - 2007/02/21 :  17:52:35  Show Profile Send nin a Private Message
Ja, jag och ett par vänner funderar på åka på en "hifi-resa" närmaste veckan lr två. Vi bor i Karlstad och vill väl hålla oss inom 30 mils radien, dvs inte längre bort än Sthlm och gbg.

Det får gärna vara en del tyngre och "kul" saker att lyssna på. En fördel än om butiken har trevlig personal.

Så lite tips på butiker som har något kul inne just nu att lyssna på inom 30 mil från Karlstad.

Tack på förhand.

Mc Square
Member

3723 Posts

Posted - 2007/02/21 :  18:00:15  Show Profile  Visit Mc Square's Homepage Send Mc Square a Private Message
Åk inom Hifi-Consult.
Det är väl det som ligger vid Alingsås...?

Som audiofil får du inte dra dig för att göra sånt som kan vara livsfarligt...
-->Mitt system
EoJeud - A better snack!

"220 volt för att det kittlar så skönt"
Go to Top of Page

Creative Audio
Member

2547 Posts

Posted - 2007/02/21 :  18:28:45  Show Profile  Visit Creative Audio's Homepage Send Creative Audio a Private Message
Åk till Anders på HIFI-Stället i Göteborg !!

//Wolfgang

++ äger och driver Creative Audio++
++Stockfisch-records++Turtle-records++SCR-Records++C.E.C++MusicHall++Ayon++Lumen White++Agile Multimedia o. ström++Pentagon++Krell++DP++Phonar Högtalare++Fadel ART kablar++ViaBlue++Aqvox++Dynavox++T.A.C++Dual++


http://www.creative-audio.se
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2007/02/21 :  18:34:30  Show Profile Send mayro a Private Message


vänta tills Robban Audio Concept öppnar sin nya butik i Sthlm.. Han har där sveriges tyngsta samt bredaste sortiment där finns.. Dessutom då Svanå i samma lokaler....


Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

nin
Semesterfirare

2425 Posts

Posted - 2007/02/21 :  18:47:13  Show Profile Send nin a Private Message
Hifi Consult och Hifi Stället är dom ställena jag mest varit på. Bra ställen, framförallt Anders brukar ha massa kul saker. Men gärna tips på andra butiker i första hand.

Robbans butik låter ju mkt intressant, där bör ju vinyl finnas med!


Fler tips?
Go to Top of Page

jaejin
Member

923 Posts

Posted - 2007/02/22 :  08:47:21  Show Profile Send jaejin a Private Message
Tjena nin.

Jag bor också i K-d och jag har varit en del i oslo. Det är ju faktiskt närmare än sthlm. Det finns en hel del butiker där som inte är så trista. tex Lyrichifi.no har jag varit till och där finns bland annat Advantgarde horn, proac, jeff rowland, cary med många till. Sen finns duet.no som är en super liten butik som är agent åt jungson. Sen skadar det inte att oslo är en himla trevlig stad.
Finns det plats i bilen eller intresse för lyssning hemma hos mig så är det bara att pm:a.
Är ni med i klubbstugan KAS??

Edited by - jaejin on 2007/02/22 08:47:53
Go to Top of Page

lindome
Member

1054 Posts

Posted - 2007/02/22 :  10:11:35  Show Profile Send lindome a Private Message

Mårten Design är värt ett besök om färden går till Göteborg
Go to Top of Page

Raffe
Member

142 Posts

Posted - 2007/02/22 :  14:52:22  Show Profile Send Raffe a Private Message
Utvidga milen lite o åk till Ultimate i Vimmerby. Snubben la 4 timmar på mig trots att jag började med att förklara att jag inte skulle handla nåt just då. Där finns tung hifi...

Korta kjolar är bra ju mindre långa dom är.

Å så här ser min anläggning ut för tillfället:
Clearaudio Performance, Audio Techninca ART9, Cayin CDT 17a, Musical Fidelity Nu-Vista 800, Primare Spa 32hd, Trigon Advance, Exact Power EpM15a, Oppo UDP-205-4K/UHD, AMC 3-kanalare, Von Schweikert Vr4 jr o ett par Philips Fidelio X2, allt ihopsnörat med Transparent Super o Ultra
Go to Top of Page

nin
Semesterfirare

2425 Posts

Posted - 2007/02/22 :  16:18:01  Show Profile Send nin a Private Message
Tack för alla tipsen. Ultimate är ju klart intressant, har ju aldrig varit där innan ju.
Go to Top of Page

Stickan
Member

1725 Posts

Posted - 2007/02/22 :  16:25:21  Show Profile Send Stickan a Private Message
Hifihuset i Örebro har kul grejor i alla prisklasser.

Praktikant på "Radio TV Hörnan" i Malmö.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.47 sekunder. Snitz Forums 2000