HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Högtalarstativ som tar Soundcare Superspikes???
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

FBK
700.000-klubben

7378 Posts

Posted - 2007/02/10 :  01:06:49  Show Profile Send FBK a Private Message
En lite allmän fråga...
På vilka högtalarstativ (märken/modeller)går det att montera Soundcare Superspikes på
Har läst ett antal gånger att folk som har satt på sådana på sina stativ har blivit klart nöjda över förbättringarna, inget konstigt tycker jag då jag alltid har upplevt klara förbättringar på de golvhögtalare som jag har testat dessa på. Så tipsa gärna om vilka stativ som superspikes passar på.

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.

Edited by - FBK on 2007/02/10 01:09:32

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2007/02/10 :  01:12:41  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
Det beror på gängan på stativet. Soundcare finns med en massa olika gängor. Du hittar det på deras hemsida

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

mrk
Member

313 Posts

Posted - 2007/02/10 :  01:12:56  Show Profile Send mrk a Private Message
Hej FBK,

Superspikes finns i ett gäng (?) olika gängor. Både metriska och tum. Borde passa på alla stativ som har gängade hål. Eller?

Hade själv SuperSpikes på ett par B&W stativ(M6 gänga), med mkt gott resultat

/mrk

-Det står en clown i mina kläder, och svär att allting är okay...
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=42636
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7378 Posts

Posted - 2007/02/10 :  01:35:20  Show Profile Send FBK a Private Message
quote:
Det beror på gängan på stativet. Soundcare finns med en massa olika gängor. Du hittar det på deras hemsida

quote:
Superspikes finns i ett gäng (?) olika gängor. Både metriska och tum. Borde passa på alla stativ som har gängade hål. Eller?

Jag vet att Soundcare finns med ett flertal gängor! Men har alla stativ någon av de gängorna som finns i Soundcares sortiment så är det ju inte något problem. Men jag tvekar på den punkten när jag idag tittade på Soundstyles stativ som fanns på Hifi klubben. Spikesen var pyttesmå och bottenplattan tunn. Därför så tänkte jag att det vore kul om folk som har erfarenheter på detta område delade med sig om vilka stativ-märken som tar Soundcare superspikes.

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.

Edited by - FBK on 2007/02/10 01:42:30
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2007/02/10 :  01:38:21  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
Då e jag med

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

Klingan
Nerikes Audiofiler

890 Posts

Posted - 2007/02/10 :  10:01:09  Show Profile Send Klingan a Private Message

Hoppas att det är ok om jag flikar in en fråga om Soundcare Superspikes. Till vilket underlag har ni märkt att de ger positivt resultat, har själv "mjuk" golv?
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7378 Posts

Posted - 2007/02/10 :  10:57:10  Show Profile Send FBK a Private Message
Jag och en bekant som har testat dessa på många olika högtalare har haft både hårt och mjukt underlag och i våra fall så har det alltid blivit bättre.
PS. Men jag har även läst om, gånger när det har blivit sämre med dessa spikesen. Så någon GARANTI att det alltid blir bättre vågra jag mig inte på.

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

poppop
Member

460 Posts

Posted - 2007/02/10 :  11:07:44  Show Profile Send poppop a Private Message
...det som är bra är att dom skyddar gilven. Ljudmässigt hör jag ingen skillnad mot vanliga spikes och enkronor...

Mono är underskattat!
Go to Top of Page

tommypeters
Medlem i AÖ

1020 Posts

Posted - 2007/02/10 :  18:38:33  Show Profile Send tommypeters a Private Message
Nej, det är inte alla stativ eller högtalare som tar Superspikes. Soundcares hemsida är både inkomplett och inaktuell, och eftersom många högtalarmärken ökar från t.ex. M6 till M8 på de tyngre modellerna så har affärerna som säljer också svårt att veta. Till och med så att Ljudmakarn lyckades göra fel till mina Bc Acoustique, trots att säljaren själv hade likadana högtalare...

Så man behöver kolla rätt noga innan man "slår till"...

Meridian G98DH/G68ADV/DSP5000C/D1500/DSP33
BC Acoustique ACT A3
NuForce Ref8.200W
Velodyne DD-15 & DD-12
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7378 Posts

Posted - 2007/02/10 :  21:10:24  Show Profile Send FBK a Private Message
Tunt med svar här... är det så få som sitter med stativhögtalare verkligen, och som kanske har lite koll på detta. Hoppas att det ramlar in lite matnyttigt tills jag kommer hem igen om några dagar.

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.44 sekunder. Snitz Forums 2000