HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Dåligt bemötande på hifi-mässan
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 5

XTZ AB
Starting Member

32 Posts

Posted - 2007/02/10 :  08:54:26  Show Profile  Visit XTZ AB's Homepage Send XTZ AB a Private Message
bryggarn:
quote:

skulle det låta bättre i erat lager än på ett hotellrum? hur många år i förväg måste man boka upp sig för att sitta i lagret och lyssna?

och nej..jag är inte längre sugen på att lyssna på någon av era produkter eftersom de, efter att ha tolkat ditt svar, låter illa i rum utan stängda dörrar. mitt vardagsrum har relativt öppen planlösning och ibland har jag även kompisar över som man vill prata med. såna produker är jag inte intresserad av

satsar nog heller på en välkänd produkt som låter bra överlag.


Tanken var nog inte att du skulle lyssna på lagret utan hemma,, när vi har fått hem produkterna TILL lagret och du kunde prove dem hemma hos DIG! (Och våra ljud låter de bättre än på lagret )


Det var gällande produkten med rumskorigering (suben), som lyssning i den inkommande hallen inte blir bra, då justeringen var gjorde för de 4 sittplatserna MITT i rummet.



www.xtz.se

Go to Top of Page

jos
Member

815 Posts

Posted - 2007/02/10 :  10:46:26  Show Profile Send jos a Private Message
Byggarn: Hahaha.... Du låter som en argsint tonåring. Måste blivit vääääldigt sårad på mässan

Edited by - jos on 2007/02/10 13:38:39
Go to Top of Page

Snutten
200.000-klubben

3452 Posts

Posted - 2007/02/10 :  11:21:18  Show Profile Send Snutten a Private Message
Det enda dåliga bemötandet jag upplevde var vid 10-tiden när vi skulle gå in på mässan, då blev vi utkörda av en person från hotellet, det kändes inte så välkomnande! Efter att ha stått i kön ca 20 min fick vi snällt ställa upp oss utanför igen. Senare kom någon och styrde upp det hela genom att släppa in några i taget, hade varit fint om det hämde redan från början vid insläpp. Annars var mässan ungefär som ens förväntningar
Go to Top of Page

byggarn
Member

171 Posts

Posted - 2007/02/10 :  17:23:45  Show Profile Send byggarn a Private Message
Peg: det stod inget namn rubriken i den ursprungliga tråden. däremot nämnde jag ett företag i tråden vilket var fel av mig, hade inte läst §9 så noga men nu kan jag den.
tråden blev låst. jag startade en ny tråd med samma ämne utan att nämna namn. den gamla tråden är nu borttagen. tack moderator.

Guru: I buy and try antar jag att det inte ingår inte frakt eller hyra av bil till och från uthämntningsstället? blir svårt att stå på posten och lyssna.

johan.björklund: förstår detta till fullo när det gäller butiker. en säljare skall ju ge kunden bra service. tror däremot inte att ni ställde en vakt utanför butiken och stoppade ev. kunder och bad dem komma tillbaka efter 1½ timme. om ni hade gjort det...hur många hade kommit tillbaka?

marc: håller med dig. man betalar får något och får inte det man betalat för. är det verkligen riktigt?

XTZ: demade ni för 4 pers åt gången? låt säga att ni hade 4 demos i timmen dvs ni demade för 16 pers i timmen. det var öppet 8 timmar. ni demade alltså för 128 pers per dag. öhhh.... hur var det nu...mässa...??!??!!
och som jag skrev tidigare. tror inte era produkter passar hos in hos mig då jag har ett normalt vardagsrum där jag eller någon annan ibland rör på sig.
måste vara grym rumskorrigering ni har på eran sub om kan koncentrera sitt välljud bara någon meter fram och ett par meter åt sidan och att det låter dåligt i resten av rummet. återigen. är rätt säker på att det inte är en sån sub jag söker till mitt rum.

jos: läs §9

michael douglas: hur var det där med att kunden alltid har rätt??
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2007/02/10 :  18:31:34  Show Profile Send mayro a Private Message
hörrö du där byggarn.. Tyvärr bör du lära dig ett o annat om korrigeringar och rumsplacering av bas o basar osv innan du nu går på här som du gör i denna tråden.. .. För du lär inte någonsin kunna oavsett leverantör kunna ha en sub som med korrigering eller utan spelar i HELA rummet.. jag tyder dig snart som en som inte fick jobbet som zalve fick och du därför håller på och surar mer än för nåt verkligt problem....

Dessutom är du våldsamt okunnig om saker o ting ifråga om ljud tydligen.. Så du borde verkligen ta o lugna ner dig en del INNAN du bränner så många broar så du inte kommer få någon hjälp alls av någon...Och som sagt. Utifrån dina ord om stängda rum och sittplats osv så ser jag du behöver en hel del mer hjälp samt inhämtande av kunskap både här o där..

Så tat lite coolt nu och försök se klart.. Mitt tips till dig det...

Driver Mayros hifidagis

Edited by - mayro on 2007/02/10 18:53:30
Go to Top of Page

jonasz
Member

2542 Posts

Posted - 2007/02/10 :  20:12:26  Show Profile Send jonasz a Private Message
Hela iden med en massa ar val att man ska fa chansen att se, lyssna och kanna pa produkter? Jag skulle nog ocksa reagerat som Byggarn om detta hande mig. Tycker att det ar alldeles for mycket snobbism inom hifivarlden och handelser som dessa gor ju inte att det minskar direkt.

Visst kan man stanga dorren och ha en kortare demo men inte ska man val behova boka tid for att fa delta? Speciellt inte som man betalat intrade for tillgang till alla rummen? Att det sedan annonserats i forvag har pa hififorum hjalper ju inte dem som inte laser pa detta fora.

My 2 cents

You'll Never Walk Alone...
Go to Top of Page

Guru
Member

2775 Posts

Posted - 2007/02/10 :  20:18:35  Show Profile Send Guru a Private Message
quote:
Guru: I buy and try antar jag att det inte ingår inte frakt eller hyra av bil till och från uthämntningsstället? blir svårt att stå på posten och lyssna.



Jadu har du ingen bil eller nån vän med bil så blir det ju naturligtvis problem. Vet inte vilket fraktbolag som XTZ använder utan det får dom själva svara för.
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2007/02/10 :  20:49:05  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Jag har själv missat Hifiklubbens demo av B&W/Classé vid något tillfälle men det var ju en smäll man fick ta. Att företaget väljer att dema på det sättet tycker jag är helt OK även om jag föredrar "öppet hus". De har betalt stora pengar för att få vara med och visa grejer på mässan och har all rätt i världen att välja det sätt att dema som de anser är bäst.

Är rumskorrigering inblandad i demon så som tydligen var fallet här så kan jag verkligen förstå att man väljer att göra så.

Men som sagt, jag tycker personligen bättre om "öppet hus". En mässa är ändå en mässa och det är otroligt svårt att få till ljudet i en handvändning. Mest är man där för att titta tycker jag.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

byggarn
Member

171 Posts

Posted - 2007/02/10 :  22:04:35  Show Profile Send byggarn a Private Message
Mayro: Är det därför det är så känsligt att kritisera en produkt här på forumet...för att någon/några är "jäviga" eller att en produkt har reklam om sina produkter på ett forum?

vari består min okunnighet du mayro gud av kunskap. du kanske kan lära mig något. jag har hitills aldrig hört en sub enbart spela i en begränsad del av rummet som du påstår i ditt inlägg utan snarare i hela rummet.
du som vet, hur stoppar man ljudvågorna från att röra sig efter ett antal meter??
eller är du ett offer för hifi-religionismen??

religionslärare har jag aldrig velat bli och jobba i butik som säljer hifi är inte heller något för mig. däremot lyssna på musik från produkter som skänker välljud (alla har sin personliga smak) för en rimlig peng är min melodi.

hifi är fakta och ljud och inte en religionskunskap....eller skulle de ha en till spike under subben för att göra underverk med ljudet?

vad har jag tolkat fel. suben var tydligen optimerad för 4 sittplatser i ett rum. fantastiskt tycker jag och som jag förstår det så vill de ha ideella förhållanden under demo vilket jag tolkar (kanske felaktigt) att endast 4 pers fick vistas i rummet, och enligt uppgift så skulle det låta dåligt om man stack in huvudet (läst tidigare inlägg).
har jag läst fel i inläggen kanske??

faktum är att jag var i många rum, stora som små, med och utan sub eller rumskorrigering, med eller utan folk som sprang runt, där ljudet var utmärkt. det är en produkt för mig.
Go to Top of Page

byggarn
Member

171 Posts

Posted - 2007/02/10 :  22:04:39  Show Profile Send byggarn a Private Message
Mayro: Är det därför det är så känsligt att kritisera en produkt här på forumet...för att någon/några är "jäviga" eller att en produkt har reklam om sina produkter på ett forum?

vari består min okunnighet du mayro gud av kunskap. du kanske kan lära mig något. jag har hitills aldrig hört en sub enbart spela i en begränsad del av rummet som du påstår i ditt inlägg utan snarare i hela rummet.
du som vet, hur stoppar man ljudvågorna från att röra sig efter ett antal meter??
eller är du ett offer för hifi-religionismen??

religionslärare har jag aldrig velat bli och jobba i butik som säljer hifi är inte heller något för mig. däremot lyssna på musik från produkter som skänker välljud (alla har sin personliga smak) för en rimlig peng är min melodi.

hifi är fakta och ljud och inte en religionskunskap....eller skulle de ha en till spike under subben för att göra underverk med ljudet?

vad har jag tolkat fel. suben var tydligen optimerad för 4 sittplatser i ett rum. fantastiskt tycker jag och som jag förstår det så vill de ha ideella förhållanden under demo vilket jag tolkar (kanske felaktigt) att endast 4 pers fick vistas i rummet, och enligt uppgift så skulle det låta dåligt om man stack in huvudet (läst tidigare inlägg).
har jag läst fel i inläggen kanske??

faktum är att jag var i många rum, stora som små, med och utan sub eller rumskorrigering, med eller utan folk som sprang runt, där ljudet var utmärkt. det är en produkt för mig.
Go to Top of Page

huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben

10180 Posts

Posted - 2007/02/10 :  22:14:09  Show Profile Send huzze a Private Message
quote:
hifi är fakta och ljud och inte en religionskunskap....
Det här kan bli känsligt. Jag vill inte gå till angrepp mot någon, men hifi är både fakta och emotionellt. Det handlar om tycke och smak och vi tycker olika och skaffar oss alla en tro. Här ska vi kunna tycka och tro som vi vill, precis som med religionsfrihet. Jag är själv agnostiker men respekterar trots det folk som väljer att tro.

Det kan ofta på forumet även bli missförstånd när folk blandar ihop "tror" med "vet" och "tycker" i sina inlägg.
Jag "vet" att Cerwin Vega låter illa, därför att jag tycker det. I mina öron. Det betyder inte att alla gör det eller att det är sant.

Ödmjukast
/Huzze

Edited by - huzze on 2007/02/10 22:17:56
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2007/02/10 :  22:26:40  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
quote:
jag har hitills aldrig hört en sub enbart spela i en begränsad del av rummet som du påstår i ditt inlägg utan snarare i hela rummet.
du som vet, hur stoppar man ljudvågorna från att röra sig efter ett antal meter??
Det blir olika frekvensgång i olika positioner i rummet. Med rumskorrigering kan man förbättra frekvensgången i en viss position, men då kan den bli sämre i andra positioner. Öppnar man en dörr blir det plötsligt en helt annorlunda frekvensgång. Inget hokus pokus alls.

Själv kör jag korrigering av mitt tvåkanalsljud via datorn, men nöjer mig då med att selektivt dra ner nivån vid rumsnoderna. Det rensar upp ljudet en del. Men någon ersättning för riktiga basfällor är det inte förstås...

Hur XTZ gör vet jag inte, kanske rör det sig om mätmick i lyssningsposition. Någon som vet?

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

byggarn
Member

171 Posts

Posted - 2007/02/10 :  23:08:04  Show Profile Send byggarn a Private Message
Huzze: håller absolut med dig att ljud och hifi är personligt precis som jag skrev i mitt inlägg. samtidigt tror jag att det finns personer som lyssnar på "experterna" (och vissa som utger sig att vara experter eller tror sig var något liknande bara för att de läst något någon annan "expert" har sagt) och sväljar allt med hull och hår utan att vara det minsta kritisk eller tänka efter och tänka logiskt.

bernt: jag fårstår mycket väl att frekvensgången är olika i olika delar av ett rum, har aldrig påstått något annat.
enligt mayros inlägg så finns det ingen sub som spelar i hela rummmet.....min gör det, gör inte din det? hörde subbar i andra subbar som lät bra i stora delar av rummen de spelade i.

varför vissa företag valde att använda sig av sin hyper-dyper rumskorrigering och optimerade för exakt 4 platser på en mässa med flera tusen (kanske överdrivet. har ingen aning om hur många besökare det var på mässan) besökare kanske man kan undra men det får de själva stå för.
jag personligen köper hellre en sub som spelar bra i hela rummet utan rumskorrigering än en med och som bara låter bra i en viss del av rummet. som sagt. hörde flera rum där JAG tyckte det lät bra både med öppen och sängd dörr, med en eller flera besökar i rummet samtidigt.

var på audiovectors demo (har varit på den på flera mässor). de och deras produkter skall ha en eloge (enligt mitt tycke). inga lyckta dörrar, folk fick gå och komma som de ville. har suttit i "sweetspot" vid sidan om och det har låtit bra. en produkt för mig helt enkelt.

min personliga tolkning av hur xtz låter har jag fått av den info jag fått här på forumet. man på företaget är för rädd att det låter kan låta illa om inte dörren är stängd. rumskorrigeringen gör att det bara låter bra i en snäv begränsning av rummet. annars hade man väl korrigerat för att det fanns en hall i rummet eller?
har jag tolkat något fel av vad som skrivits??

finns flera här på forumet som sabboterar denna tråd med inlägg typ "jag tycker du är dum". tycker ni skall hålla er borta från denna tråd var rubrik är "DÅLIG BEMÖTANDE PÅ HIFIMÄSSAN" och inget annat.

man kan ju undra varför moderator inte stoppar såna inlägg eller uppmanar de som saboterar tråden eller kommer med personangrepp (läs §9) att sluta.
enl. moderator så måste jag tåla vissa angrepp (som strider mot §9) eftersom jag satt en hård ton från början.
kan jag då kontra med personangrepp tillbaka eftersom de kommit med
personangrepp mot mig. vad händer med §9. finns den där bara för att
skydda stackars sponsorer och reklammakare eller finns det någon relevans i §9??
jag skulle vilja veta var gränsen går. skall man följa §9 eller inte eller bara ibland när det passar?
Go to Top of Page

huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben

10180 Posts

Posted - 2007/02/10 :  23:35:45  Show Profile Send huzze a Private Message
quote:
samtidigt tror jag att det finns personer som lyssnar på "experterna" (och vissa som utger sig att vara experter eller tror sig var något liknande bara för att de läst något någon annan "expert" har sagt) och sväljar allt med hull och hår utan att vara det minsta kritisk eller tänka efter och tänka logiskt
Så kan det nog tyvärr vara, speciellt de som inte hör skillnad och inte vill låtsas om det. Det är synd att de inte vågar stå för det då det kan ge den effekten att de vill ge sken av att kunna mer och då "förköper sig"
quote:
(alla har sin personliga smak)
Sorry

För att gå tillbaka till topic, så är väl grundproblemet att det är små rum, jag jämför med Arken som sväljer mer folk i större korridorer och samtidigt sprider ut dem bättre. På Sheraton är det lite för tätt, men det ska ju bli bättre nästa år...

Edited by - huzze on 2007/02/10 23:38:21
Go to Top of Page

kaffekoppen
Semesterfirare

1415 Posts

Posted - 2007/02/10 :  23:56:50  Show Profile Send kaffekoppen a Private Message
Jag bokade tid hos dem klockan 14:00 på lördagen, men det sket sig för mig. När jag kom förbi senare passade jag på mellan två demos att bara få kika in. Det var inga problem och de var tillmötesgående.

Klart man var förvånad över deras system, men de har betalt sin monter dyrt och det är upp till dem hur de vill framställa sig. Man kan inte tillgodose alla kunder, och jag misstänker att de som tyckte det var ett bra system är lika många som de som blir heligt förbannade. Helt klart leder det till att de exponerade sina produkter till klart färre personer än de hade möjlighet till. (Personligen tycker jag det var ett felaktigt val, men det är som sagt deras bekymmer - om det nu är något)

Ordförande LTS- bättre och informativare hemsida utlovas!
Jämför alltid själv - ingen annan har dina öron!
Go to Top of Page

edison
N.A.udiophile

2529 Posts

Posted - 2007/02/11 :  00:01:24  Show Profile Send edison a Private Message
Byggarn:

Jag kan inte läsa Mayros tankar, men EN sak är jag nästan 100 på.
När han skriver att subben inte "spelar i hela rummet" så menar han att den inte "spelar OK" i hela rummet "samtidigt".

Har läst många av hans inlägg under lång tid från och till, , iafoch kan nog påstå att nånting sånt, iaf rätt nära den innebörden, är det som avses.Ta det för vad det är: min gissning


Du vet såna uttryck som...
"det spelar här!"
eller "den CD-spelaren spelar inte i mitt rum"

...betyder inte alltid ordagrant att
"i detta rum spelas musik, det är alltså inte tyst och det är inte tal vi hör"
respektive
"den CD-spelaren är tyst i mitt rum"

"Spelar = spelar bra" skulle man kunna säga det avses när man säger så...


My view, I may be wrong and heading right out into the blue...

SACD/DVD-Audio: Pioneer DV-575A / CD: Sony CDP-X3000ES / LP: H/K T60 & Ortofon OM40 > Vincent RIAA > ACURUS Line Pre L10 > slutsteg ACURUS A100 > > Högtalare: 'Projektbygge' "The Pretender", en stativare m Seas Excel 5" & SS 2905/9300
(Vilande: en fn trasig Edison60, samt högt.bygge med Seas Excel 8" (pappkon) & Scanspeak D9300) Nystartat bygge: SEAS 25F-EW bas + Scanspeak D2905/9300 diskant. Sluten låda på 33 liter, vilken skall bli aperiodiskt dämpad.

Edited by - edison on 2007/02/11 00:05:08
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2007/02/11 :  00:05:53  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Jag har haft en lång PM-växling med dig Byggarn. Alla försök att förklara har varit fruktlösa och alldeles nyss började dina argument gå i repris en andra gång. Det här har gjort mig så frustrerad och ilsken att jag ger upp försöket. Du behöver inte skicka fler PM, jag ger mig.

Jag bedömer att jag inte är lämplig som moderator i den här tråden längre och överlåter modereringen till någon annan som kanske är lite lugnare i sinnet just nu.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7378 Posts

Posted - 2007/02/11 :  00:11:06  Show Profile Send FBK a Private Message
Visst borde byggarn lugna ner sig lite, men ditt inlägg mayro var inte speciellt snyggt heller då du sågar killen längs med fotknölarna. Bättre kan du, då detta börjar ju likna Faktiskt.se mentaliteten dvs "fattar du inte eller är du en totalt okunnig idiot"
Den känslan får jag tyvärr. God natt nu, för jag ska upp tidigt och åka till Norge i morgon.

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.

Edited by - FBK on 2007/02/11 00:15:59
Go to Top of Page

byggarn
Member

171 Posts

Posted - 2007/02/11 :  00:35:36  Show Profile Send byggarn a Private Message
huzze: så kan det vara när den blinde leder den blinde.

ett exempel kan vara att man läser tester i en tidning och drar slutsatsen att högtalare låter dåligt för att frekvensgången är ojämn. att man sedan mätt i ett slutet och dämpat rum på en meters avstånd och matat med 1 watt tänker man inte på.

vad händer om man matar med 0.5 watt, ställer högtalare i ett normalt rum utan en massa dämpmateral på väggarna och inte står 1 m rakt framför högtalaren........

måste erkänna att jag inte är så jätteinsatt i rumskorrigering. finns det rumskorrigering som korrigerar ljudet så det bara låter bra en så begränsad del i rummet som nämnts i ett företags inlägg?
hur har man mätt?? i samtliga punkter inom detta område (omöjligt!).
kan det var så i så fall att om man är 1.60 eller 1.90 lång så kan det låta fruktanvärt illa och om man är 1.7753 cm så låter det ljuvilgt?
finns sådna "percisionvapen"??

eller har man mätt i en punkt i rummet och gör? är det så att man bara bör ta in en person i rummet åt gången och dema?
hur gör andra företag utan rumskorrigering så det låter bra för onekligen finns det sådana.

lite trist att vissa företag inte släpper in folk med ursäkten att det kan uppfattas som det låter illa om man sticker in huvudet.
de flesta under en mässa har likvärdiga förutsättningar. låter deras produkt illa under samma förutsättningar än andras produkter?

är man rädd för att man kan göra en jämförelse mellan sina egna och andras produkter.

en reflektion jag gjort och många med mig (vet inte om det bara gäller vi ingenjörer som har en förkärlek till fysik och inte religion) som tycker det är underhållande att se dessa grova elkablar. från eluttaget med enkla (1.25mm?) plastinklädda ledare.
till flera cm tjocka kablar till en förstärkare och en vidare in apparaten igen med tunna kablar.

Stort tack även till Hifikit som vågade ha "vanlig" koppartråd som högtalarkabel (allså vanligt högtalarkabel. inte vanlig högtalarkabel inklädd i massa nylon eller textil med massa fina träknappar på som man ev. också måste vända åt rätt håll så de stackars elektronerna inte förvirrar sig i kabeln).

tycker det är komiskt att se reklamen i övre vänstra hörnet (just nu xtz) och få en tråd med kritik mot samma märke låst.
lika komiskt är det att läsa en hifitidningstest som ger högsta betyg till en produkt för att sen bläddra igenomt tidningen och se flera sidor reklam för samma produkt (misstolka inte. det kan mycket väl vara så att produkter är bra).


Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2007/02/11 :  00:39:46  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
quote:
måste erkänna att jag inte är så jätteinsatt i rumskorrigering. finns det rumskorrigering som korrigerar ljudet så det bara låter bra en så begränsad del i rummet som nämnts i ett företags inlägg?
Ja
quote:
kan det var så i så fall att om man är 1.60 eller 1.90 lång så kan det låta fruktanvärt illa och om man är 1.7753 cm så låter det ljuvilgt?
finns sådna "percisionvapen"??
Nej

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

byggarn
Member

171 Posts

Posted - 2007/02/11 :  00:51:20  Show Profile Send byggarn a Private Message
bernt: det kanske du gör du rätt i. du kanske bara missuppfattade det jag skrev, vad vet jag.
men att först hänvisa mig till §9 och låsa min tråd. för att sen in pm skriva:

"Vad gäller personpåhopp på dig så har du nog satt nivån själv i ditt första inlägg".

är inte acceptabelt tycker jag.

Gäller §9 eller inte. får man gör personpåhopp eller får man bara göra det ibland och om man blivit påhoppad först?

jag vet att det är privatpersoner som jobbar som moderatorer och att det för dem är en omöjlighet att hålla koll på alla trådar och sidor, all heder till att de övehuvudtaget hinner med så mycket som de gör, och jag gillar verkligen sidan (även om jag till skillnad mot vissa inte bara sväljer allt hokus-pokus som det skrivs om)

men det bör finnas någon logik. om moderator agerar "polis" men hänvisning till reglerna så skall väl reglerna gälla alla och inte bara vissa?

om nivån är satt...får den fortsätta då. gäller bara hänvisning till §9 om man kritiserat ett företag som gör reklam på sidan?
(OBS!! XTZ har absolut inte gjort något personpåhopp i något inlägg utan svarat mycket juste tycker jag även om jag ifrågasätter logiken i svaren)
Go to Top of Page

byggarn
Member

171 Posts

Posted - 2007/02/11 :  00:59:17  Show Profile Send byggarn a Private Message
är det inte bättre att använda sin jättebraiga rumskorrigeing och få ett bättre ljud i större del av rummet, in synnerhet på en mässa?

det kanske bara är bra ljud i den punkt där det är mätt och korrigerat för? om det är uppmätt för 4 pers och det är 5 pers i rummet så finns det risk för att det låter dåligt.

man kan undra om det är kompencerat för att vinterkläder som dämpar i rummet?

ni som "vet" hur det funkar och inte bara går på det företagen säger. var på nätet kan man läsa om rumskorrigering som korrigerar
bara så det låter bra på en eller ett par kvadratmeter i ett rum?

Go to Top of Page

ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben

8776 Posts

Posted - 2007/02/11 :  01:03:19  Show Profile Send ztenlund a Private Message
byggarn:

Eftersom du nu blivit så kär i §1.9 så kan du ju ta och utöka dina kunskaper om regelboken med §1.11:
quote:
§.11 Orättvist behandlad?
Admin utformar reglerna samt har sista ordet i hur dessa skall efterlevas
och tolkas. Tycker du att det modereras felaktigt så använd PM eller maila
till någon i ledningen. Diskussion angående moderering accepteras inte
i officiella trådar.


Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!
HiFiForum.nu's
Artikelregister | Regler
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2007/02/11 :  01:13:13  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
För tydlighetens skull:

Det har försiggått en omfattande PM-växling här och den har tagit ganska mycket tid i anspråk. Jag trodde att jag skulle kunna få någon som helst förståelse. Det känns när jag ser tillbaka på det som att Byggarn vill jävlas så mycket det bara går med mig.

När du skriver så här:
quote:
jag vet att det är privatpersoner som jobbar som moderatorer och att det för dem är en omöjlighet att hålla koll på alla trådar och sidor, all heder till att de övehuvudtaget hinner med så mycket som de gör, och jag gillar verkligen sidan
Så känns det som att du hånar mig med hänsyn till den PM-växling vi haft där jag på alla sätt jag kunnat komma på har försökt få dig att förstå hur vi jobbar på forumet. Allt förgäves.

Jag tänker inte publicera PM-växlingen av hänsyn till Byggarn och överlåter som synes modereringen till någon annan.


MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

byggarn
Member

171 Posts

Posted - 2007/02/11 :  12:25:11  Show Profile Send byggarn a Private Message
ztenlund: tack för att du påminner mig om dessa välutformade regler. hade ingen aning om denna regel (sen kan man undra vad en sån regel har för syfte? varför finns de andra reglerna? bör ju räcka med denna regel §.11).

är ingen moralpitt som det kanske verkar, men får jag en regel/lag slängd i ansiktet så tycker jag att jag har min fulla rätt att uttnyttja och följa den.

sen kanske man skall påminna om att det finns något, om jag inte
missminner mig, som kallas "Sveriges rikes lag" eller något likanande där de tar upp saker som dikriminerig och sånt dvs att en regel gäller för någon men inte någon annan.

Go to Top of Page
Page: of 5 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.66 sekunder. Snitz Forums 2000