HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Anthony Gallo Reference 3.1
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 7

räven
Member

3653 Posts

Posted - 2007/09/02 :  20:42:35  Show Profile  Visit räven's Homepage Send räven a Private Message
Musiken som spelas i mitt lilla test blir dessa 3 spår:
Al Di Meola-Heru Mertar,Don´t go so far away
Steely Dan-Gaslightning Abbie (Jolojl :)
Tool-Eulogy

ombud för Intelligent Sound
Go to Top of Page

räven
Member

3653 Posts

Posted - 2007/09/02 :  22:14:02  Show Profile  Visit räven's Homepage Send räven a Private Message
Jaha det blev en kort session men några intryck fick jag.
Utan att gå in för mycket på låtarna i sig eller jämföra med Kitharan som kostar ca 10000:- mer så...

Soundstagen är enorm om inspelning tillåter det, djup. placering av instrument och röster är väldigt lätt att höra och dom är grymt "snabba", tighta och välupplösta.

Röster låter naturligt utan jobbiga s-ljud, men så verkligt att det faktiskt låter som man kan ta på den som sjunger om man blundar (kanske ska spela Sabrina med "Boys(summertime love)

Jimmys kommentar om att det lät som stativare med sub kan jag inte hålla med om, basen är FETT integrerad med resten av högtalaren.

Det där med loudness får Jimmy gärna utveckla då jag tycker att Gallon är VÄLDIGT transparent i sin återgivning, kanske var det resten av kjedjan som inte höll måttet?

Och det kanske passade "master audio" högtalarna som hand i handsken.

Go to Top of Page

Jimmy
Member

245 Posts

Posted - 2007/09/02 :  23:23:02  Show Profile Send Jimmy a Private Message
ja jag har svårt att tro att gallo är dåliga .. men dem lät inge vidare direkt emot audio master..

diskanten är underbar i dessa .. mellan är jätte bra..
men basen nja lite för djup för min smak annars helt okej ..

jag vill ha 3d luft transparens och bra diskant samt upplösing .
Go to Top of Page

jos
Member

815 Posts

Posted - 2007/09/03 :  21:42:24  Show Profile Send jos a Private Message
Jimmy; Du har inte svarat på min fråga om du haft dem hemma och lyssnat..?

quote:
finns inga delnings filter i dessa ..

Nehe... Har Gallo det?
Go to Top of Page

räven
Member

3653 Posts

Posted - 2007/09/03 :  22:20:01  Show Profile  Visit räven's Homepage Send räven a Private Message
Hmmm...
Ja ett som delar vid 150hz.

Go to Top of Page

Jimmy
Member

245 Posts

Posted - 2007/09/04 :  01:13:34  Show Profile Send Jimmy a Private Message
varför skall jag ta hem gallo när dem låter inge vidare ``?

jag lyssnade på bägge i samma butik..

och gallo hade ingen chans i 3d luft transparens.

kanske att gallo hade lite breddare ljud bild ,men inte i djup led.
visst gallo hade mera bas i sig men den lirade inte så bra ihop med det andra..(diskanten helt okej bra spridning för att vara en sådan sort !"" !! (bra mellan men helheten var inget att ha)passat säkert bra tili rock och pop.utsendet mycke läcker design gillar kastrul baslådan skarpt

audio: hade ett lugn översäg som är svår att motstå jäkligt bra diskant och mycke bra mellan med bra kvinno röster(sarah brighman)
basen sådär lite för långsam och lite för djup! gillar snabb bas!
utseendet mycke bra men silver i fronten usch!!

spelade även dödsmetal,synth ,sarah brighman ,infected mushrooms,mlf
Go to Top of Page

jos
Member

815 Posts

Posted - 2007/09/04 :  07:49:29  Show Profile Send jos a Private Message
quote:
Hmmm...
Ja ett som delar vid 150hz.

Nja.. ok den har ett filter till basen men det delar vid 125hz. Hela frekvensområdet från 125 til 35khz är utan
Go to Top of Page

räven
Member

3653 Posts

Posted - 2007/09/04 :  08:01:41  Show Profile  Visit räven's Homepage Send räven a Private Message
Det skulle vara kul att lyssna på dessa audio system.
Kan inte fler som bor i örebro-trakten gå och lyssna på dom.

Sen undrar jag om Gallona var inspelade, dom låter faktiskt skit innan dom fått ordentligt med motion (typ 250 tim.)

Go to Top of Page

edison
N.A.udiophile

2529 Posts

Posted - 2007/09/04 :  08:15:40  Show Profile Send edison a Private Message
Hmmm...om nu båda dessa "kombattanter" till högtalare finns hos Audio Excitement (verkar visst så...) blir det väl att åka ut dit och leka skiljedomare (skojade bara, OBS!)

Har ju tänkt det ändå (dra till butiken alltså) och får en aning extra lust dra dit nu...har ju inte sett butiken ännu.

En av dina 3 "testplattor", Räven, har jag i min egen ägo, så den åker väl med också när det blir dags.

SACD/DVD-Audio: Pioneer DV-575A / CD: Sony CDP-X3000ES / LP: H/K T60 & Ortofon OM40 > Vincent RIAA > ACURUS Line Pre L10 > slutsteg ACURUS A100 > > Högtalare: 'Projektbygge' "The Pretender", en stativare m Seas Excel 5" & SS 2905/9300
(Vilande: en fn trasig Edison60, samt högt.bygge med Seas Excel 8" (pappkon) & Scanspeak D9300) Nystartat bygge: SEAS 25F-EW bas + Scanspeak D2905/9300 diskant. Sluten låda på 33 liter, vilken skall bli aperiodiskt dämpad.

Edited by - edison on 2007/09/04 08:17:58
Go to Top of Page

räven
Member

3653 Posts

Posted - 2007/09/04 :  08:29:15  Show Profile  Visit räven's Homepage Send räven a Private Message
KUL

Go to Top of Page

jos
Member

815 Posts

Posted - 2007/09/04 :  14:36:11  Show Profile Send jos a Private Message
Ja alltid kul att höra andras åsikter (även om smaken som sagt är som baken..)så du får gärna berätta om dina upplevelser sedan!
Go to Top of Page

edison
N.A.udiophile

2529 Posts

Posted - 2007/09/04 :  23:56:43  Show Profile Send edison a Private Message
Lovar!
Inte att snabbt dra t Odensbacken, men NÄR jag varit där ska jag delge vad som kom ut av det hela.

SACD/DVD-Audio: Pioneer DV-575A / CD: Sony CDP-X3000ES / LP: H/K T60 & Ortofon OM40 > Vincent RIAA > ACURUS Line Pre L10 > slutsteg ACURUS A100 > > Högtalare: 'Projektbygge' "The Pretender", en stativare m Seas Excel 5" & SS 2905/9300
(Vilande: en fn trasig Edison60, samt högt.bygge med Seas Excel 8" (pappkon) & Scanspeak D9300) Nystartat bygge: SEAS 25F-EW bas + Scanspeak D2905/9300 diskant. Sluten låda på 33 liter, vilken skall bli aperiodiskt dämpad.
Go to Top of Page

jos
Member

815 Posts

Posted - 2007/09/05 :  13:17:50  Show Profile Send jos a Private Message
Ska bli kul att höra vad du tycker om Kina-burken. De blir man ju lite nyfikna på att höra om de nu är så bra.

Dock har Gallo kvaliteter som jag är ytterst skeptisk till att de spöar. Kvaliteter som är viktiga för mig (i mina öron..) och som jag inte hört från någon annan högtalare även om man dubblar priset och lägger till ytterligare...
Go to Top of Page

Jimmy
Member

245 Posts

Posted - 2007/09/08 :  17:08:05  Show Profile Send Jimmy a Private Message
jos: vilket skulle dem inte kunna spöa plåtburkarna!!

plåt är ju inte så bra !!

sen att dem är inte lite okända (master audio) det gör mig inte ett skit .. tar heller ett par som låter bättre en ett känt märke som inte är så bra i mina öron !!

visst vill man ha loudness bas och register för restister så är gallo mycke bättre på dem punkterna..
Go to Top of Page

jos
Member

815 Posts

Posted - 2007/09/08 :  17:56:34  Show Profile Send jos a Private Message
quote:
jos: vilket skulle dem inte kunna spöa plåtburkarna!!

plåt är ju inte så bra !!

sen att dem är inte lite okända (master audio) det gör mig inte ett skit .. tar heller ett par som låter bättre en ett känt märke som inte är så bra i mina öron !!

visst vill man ha loudness bas och register för restister så är gallo mycke bättre på dem punkterna..

Vad jag menar är att för MIG är Gallo revolutionerande bra, -och även för många andra. Varför jag är skeptisk till att de Kinaburkar du pratar om skulle vara bättre ENLIGT MIG beror på att jag tror chansen att springa på så revolutionerande högtalare är försvinnande liten. Det baserar jag på den standard/referens jag fått genom åratal av lyssnande på system som kostar hundratusentals kronor (på alla hifimässor, i butiker och hemma hos vänner.) Med det menar jag att jag vet vad JAG gillar och uppskattar. Men 100% kan jag givetvis inte vara förrän jag lyssnat på dem.

Jimmy: Jag hoppas att du någon gång kan förstå att smaken är olika. Jag är övertygad om att de du pratar om är rätt för dig och att du inte gillar Gallo. Det har du varit glasklar med även om din knackliga svenska och stavning ibland är lite svår att förstå.
§.11.2 Anmärkningar kring svenska språkets användning
Anmärkningar kring svenska språkets användning som inte
faller inom ramen för det ämne som diskuteras (t.ex
rättstavning), är inte tillåtna.
/Bernt

Jag och väldigt många andra privatpersoner och recensenter kan intyga att Gallo inte har loudnessbas så där är du ute och cyklar. Lägg nu ner ditt lilla korsståg mot Gallo och starta en tråd om dina Kinaburkar så kan du hylla dem där i stället för att övertyga mig och andra i en tråd jag startat om Gallo. Du låter mest som en sur handlare som nekats att få sälja Gallo.

Edit: Plåt är ett stycke metall som valsats tills det blivit helt platt och Gallo använder rostfritt stål som det ställs lite högre krav på..

Edited by - jos on 2007/09/08 18:00:25
Go to Top of Page

Jimmy
Member

245 Posts

Posted - 2007/09/08 :  19:38:09  Show Profile Send Jimmy a Private Message
loudness burk är inte hifi!!! gallo har det!!..

skulle inte ens ta imot dessa loudness burkar om dem kastade efter mig!

men klart jos har ett par såna då är det världens bästa grejor!!Personpåhopp /Bernt
Go to Top of Page

edison
N.A.udiophile

2529 Posts

Posted - 2007/09/08 :  22:18:17  Show Profile Send edison a Private Message
Börjar bli *väldigt* larvigt nu...vi VET nu vad du tycker ang Gallo, Jimmy.

Ingen är ute efter att ta det ifrån dej heller!

För egna delen ska jag lyssna efter hur JAG får musik levererad av dessa grejerna.
Som jag sagt förut: när jag väl fått iväg mej till "Odensbacken Hifi-land..."
Det brukar visst inte "alltid" gå så fort när jag är inblandad i nåt...hehe

"Till dess, simma lugnt"

Edited by - edison on 2007/09/08 22:21:52
Go to Top of Page

jos
Member

815 Posts

Posted - 2007/09/09 :  01:37:03  Show Profile Send jos a Private Message
Ok Jimmy... Jag trodde din svenska berodde på dyslexi eller liknande, - vilket är vanligt och fullt förståligt men nu inser jag att det beror på att du fortfarande går i grundskolan.Personpåhopp /Bernt

Jag äger INTE ett par Gallo...

Edited by - jos on 2007/09/09 01:40:56
Go to Top of Page

Jimmy
Member

245 Posts

Posted - 2007/09/09 :  02:06:43  Show Profile Send Jimmy a Private Message
jag i grundskolan !! visst!!

jos du luktar som en apa!!
Personpåhopp /Bernt
Go to Top of Page

xdakob
Member

288 Posts

Posted - 2007/09/09 :  08:49:33  Show Profile Send xdakob a Private Message
Känns som en mogen och sansad diskution....

Måste det bli pajkastning så fort åsikter går isär. Tråkigt att det alltid blir ställningskrig och att man inte kan vara glad för det någon annan gillar eller tycker är bra oavsett vad sakerna kostar, namnet på tillverkaren osv

Vi kommer alltid tycka olika om hifi iom att det är otroligt subjektivt vad som är bra och dåligt utifrån användarnas olika referensramar!

MVH
Daniel

mvh Daniel
Analogt:
Linn Basik med Ittok LVII och AT-95E - Musical Fidelity X-Lps v8/Edison One

Digitalt:
Squeezebox - Beresford Dac Caiman

Edison One - Linn LK140/Quad 303 Netaudio/Edision 12 - Audioquest Granite Bi-wire - Opus3 Chorus
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2007/09/09 :  10:02:13  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Dagisnivå.

Tråden låses tills någon av våra moderatorer får tid att ta tag i skiten.

Under tiden kan var och en beundra detta elände i all sin prakt.

Jimmy och jos uppmanas studera våra regler, som ni godkände när ni gick med i Hififorum. Lägg särskilt märke till punkt 9 och 18.

http://www.hififorum.nu/Regler/regler.htm

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2007/09/09 :  22:04:05  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Låser upp tråden, var så goda.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

Jimmy
Member

245 Posts

Posted - 2007/09/11 :  22:05:12  Show Profile Send Jimmy a Private Message
jos vi lägger ner strids yxorna nu !!

ber om ursäkt!!
Go to Top of Page

BosseBula
Klubbmästare eoJeud, 100.000-klubben

3057 Posts

Posted - 2007/09/11 :  22:38:57  Show Profile Send BosseBula a Private Message
Alla har vi väl olika smak. Jag skulle gärna provlyssna dessa intressanta högtalare.

Klubbmästare eoJeud - Kontakta mig eller Anton om ni vill bli medlemmar
Min medlemstråd
Go to Top of Page

xdakob
Member

288 Posts

Posted - 2007/09/11 :  23:22:21  Show Profile Send xdakob a Private Message
Bra Jimmy! Du är ett föredöme...

mvh Daniel
Analogt:
Linn Basik med Ittok LVII och AT-95E - Musical Fidelity X-Lps v8/Edison One

Digitalt:
Squeezebox - Beresford Dac Caiman

Edison One - Linn LK140/Quad 303 Netaudio/Edision 12 - Audioquest Granite Bi-wire - Opus3 Chorus
Go to Top of Page
Page: of 7 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.45 sekunder. Snitz Forums 2000