Author |
Topic |
drkim
Klubbmästare HKS
2647 Posts |
Posted - 2007/02/12 : 09:45:43
|
Mothugg från mig - Engelholm och fripps...
Om man har pengarna att lägga, så kan man mkt väl välja att göra som Fripps, inte heller konstigt att Sladd och servicebuss står utanför dörren när det handlas mkt och dyr hifi på samma gång. Inget fel i det och jag håller med om att det är otroligt hög servicenivå - frågan är väl om den skulle varit lika hög vid köp av billigare grejer?
Sen ser ju verkligheten ut på lite andra sätt för flertalet på forumet inkl mig - om jag skulle köpt alla de grejer jag nu har i min anläggning nya, så hade den varit verklighet om 10 år kanske....
Nu sitter man med Mcintosh för 100 Kkr + högtalare för 50 osv - och ja det det låter bra och ja resan dit har varit krokig men kul...
Skulle jag köpt allt nytt hade jag inte ens haft råd med slutsteget
Kanon att det finns hifibutiker som vill visa, dema, låna hem och sälja nya prylar till dem som har råd och till de som vill ha den servicen. Jag tycker att Hificonsult har en viktig funktion att fylla inte minst med Arken - men ärligt talat så har jag aldrig varit i Alingsås, jag har varit på Arken en gång (06) och jag har i princip inte utnyttjat möjligheten att låna hem något sedan jag lånade (och köpte) ett Rotel RB991 hos Dennis Brunby i Kalmar för 5 - 10 år sedan - för min del får alla hifibutiker itället fixa lagerförsäljning, riktigt schyssta hemsidor och lägre priser...
Det händer dock att även jag titt som tätt köper nytt och har ett flertal gånger mailat butiker ang. pris och info på vissa produkter - men ej fått svar, är det för att jag brukar köpa beggat normalt sett? och dessutom redovisar det här? Jag vet inte? - sen att de etablerade handlarna tycker att det är konstigt att priset är en försäljningsfaktor är ju lika märkligt som att nämnda butiker har sin årliga rea
Att inte Vista kommer funka på Pentium 75 datorn - beror nog mer på Vista och Microsoft än på Intel...
Nu sticker jag och jobbar en vecka - ship o hoj
Mvh Jocke |
Med vänliga hälsningar Jocke
Mitt system! Maila mig! |
|
|
fripps
Member
652 Posts |
Posted - 2007/02/12 : 10:36:52
|
Vill förtydliga en sak angående servicen. Jag har fått oerhört bra service från dag 1, innan jag hade köpt något eller antytt vad som skulle inhandlas. Har även fått ett sådant bemötande från någon annan affär men också fått den totala motsatsen. Detta har inte med moralen eller topic att göra.
Gällande moralen så har man olika nivå på denna. Jag skulle inte kunna utnyttja servicen från en butik för att sedan lägga affären på nätet, och att ha planerat att göra så från första början. |
Advantage S1 -> Transparent Plus -> Bladelius Idun -> Transparent Plus -> Bladelius Grendel med kondensatorbank -> Transparent Plus -> Burmester B50
Medlem i ASO |
|
|
drkim
Klubbmästare HKS
2647 Posts |
Posted - 2007/02/12 : 10:42:39
|
quote: Gällande moralen så har man olika nivå på denna. Jag skulle inte kunna utnyttja servicen från en butik för att sedan lägga affären på nätet, och att ha planerat att göra så från första början.
Där är vi helt överens Fripps
Mvh Jocke |
Med vänliga hälsningar Jocke
Mitt system! Maila mig! |
|
|
fripps
Member
652 Posts |
Posted - 2007/02/12 : 11:34:46
|
Drkim: Trodde nästan det :-) |
Advantage S1 -> Transparent Plus -> Bladelius Idun -> Transparent Plus -> Bladelius Grendel med kondensatorbank -> Transparent Plus -> Burmester B50
Medlem i ASO |
|
|
Topic |
|