HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Teknik och DIY
 Det var som attans!!
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

mawi
Member

67 Posts

Posted - 2007/01/30 :  19:20:20  Show Profile Send mawi a Private Message
Hittade 6st Siemens 9A AC-filter (W62400-T438-A2) för ett antal år sedan och de har sedan sed blivet liggande i lådan för prylar som är bra att ha vid något tillfälle....

Förra veckan köpte jag en ny radio med DAB från "ztenlund" som passade otroligt fint in med önskemål och kvalitet.... Dock hade jag samma konstiga ljudkvalitetsmässiga problem med den som med min CD... Så jag började klura på om det var något som störde.... AC, kopplingar, jordningar etc....

Så i helgen plockade jag fram dessa filter och bygge in dem i en enkel låda från Clas-O med tillhörande "bra" kontakter..... Idag blev hela bygget klart och kopplade in dem....

VILKET LYFT!! Alla problem med att diskant/mellanregister lät "grovkornigt & odefinierat" med en bakgrunden som lät "oren & brusig" bara försvann!! Nu återstår bara ett otroligt rent och musikaliskt ljud!!

Till saken hör att jag även har en stor Ulveco skilje trafo som tar bort en hel del störningar.... Men för digitala källor som DAB och CD verkar det krävas ännu mer filtrering.... Trodde faktiskt inte att det krävdes så mycket filter!!... Har AC-försörjningen blivet "smutsigare" på senare år?

Någon annan som oxo provat andra typer av AC-filter? Finns några färdiga filter som är bra?

Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.2 sekunder. Snitz Forums 2000