HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Nu är det kul igen!
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

Burmäster
Fd. Dan

2853 Posts

Posted - 2007/01/24 :  13:55:14  Show Profile  Visit Burmäster's Homepage Send Burmäster a Private Message
Nya högtalare. Ny inspiration.

QRS SuperNova

Låter inte så pjåkigt fast källan är supersimpel och kablarna inget att skryta med....men det kan nog bli flera snäpp bättre ändå
Akustiken? Finns diskreta basabsorbenter till hörnen? Det får inte estetiskt ta överhand. Tipps!

Så här sitter jag och njuter


Artphotography

Ronnie_Ericsson
Medlem i AÖ

1035 Posts

Posted - 2007/01/24 :  14:21:34  Show Profile  Visit Ronnie_Ericsson's Homepage Send Ronnie_Ericsson a Private Message
Och kulen varar fram till påska?

Vad fint! Kul möblering!

heavy like if you were pulling into your driveway only to witness the whole of the moon slowly crushing your house
Go to Top of Page

Burmäster
Fd. Dan

2853 Posts

Posted - 2007/01/24 :  15:00:38  Show Profile  Visit Burmäster's Homepage Send Burmäster a Private Message
Om kulen varar fram till påska så kanske man ska vara otroligt glad i hifitermer


Artphotography
Go to Top of Page

Bo Mellberg
Starting Member

24 Posts

Posted - 2007/01/24 :  15:16:23  Show Profile Send Bo Mellberg a Private Message
Måste bara säga att det var bannemig ett av de trevligaste lyssningsrum jag sett! Kan bara tänka mig hur mysigt det är att sitta i den soffan och spisa jazz och smutta Ardbeg...
Go to Top of Page

Burmäster
Fd. Dan

2853 Posts

Posted - 2007/01/24 :  15:26:51  Show Profile  Visit Burmäster's Homepage Send Burmäster a Private Message
Tack Bo

Det är också precis vad jag brukar gör.....

I vänster hörn utanför bild finns en stor kakelugn med glasfönster och vi eldar VARJE kväll hela vintern bara för det är så inibomben mysigt!

Artphotography
Go to Top of Page

arcam
Member

1698 Posts

Posted - 2007/01/24 :  17:26:29  Show Profile Send arcam a Private Message
Dan du kanske kan få nåogt tips här:http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=56706
"plind går på basjakt"
Go to Top of Page

Burmäster
Fd. Dan

2853 Posts

Posted - 2007/01/24 :  17:39:30  Show Profile  Visit Burmäster's Homepage Send Burmäster a Private Message
ARcam: kanon! jag är rätt värdelös på att förstå grafer, men jag är duktig på att läsa så jag får en del ideér från tråden

Artphotography
Go to Top of Page

arcam
Member

1698 Posts

Posted - 2007/01/24 :  17:42:57  Show Profile Send arcam a Private Message

Akustikmiljö i Falkenberg AB har en hel del att
välja bland. Har provat Minimizer Triple absorbent som man kan
ställa i hörnerna, blev klart bättre akustik, mindre bumligt.
Kolla på www.akustikmiljo.se

Go to Top of Page

arcam
Member

1698 Posts

Posted - 2007/01/24 :  18:00:33  Show Profile Send arcam a Private Message

Här är en intressant tråd: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=51034

Bilderna på sidan 6 är här hemma där jag har ställt absorbenter
inne i hörnerna. (bakom hörnbordet). Det blev en klar förbättring,
och du kan välja bland olika tyger.

Go to Top of Page

Burmäster
Fd. Dan

2853 Posts

Posted - 2007/01/24 :  19:28:03  Show Profile  Visit Burmäster's Homepage Send Burmäster a Private Message
Tack för tipps Arcam!

Artphotography
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22003 Posts

Posted - 2007/01/24 :  20:07:53  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message


Dan, läckert/vackert vardagsrum!

Och en ursnygg förstärkare i hörnet.


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben

8776 Posts

Posted - 2007/01/24 :  20:13:29  Show Profile Send ztenlund a Private Message
Läckert!

quote:
Och en ursnygg förstärkare i hörnet.

Jäv!

Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!
HiFiForum.nu's
Artikelregister | Regler

Edited by - ztenlund on 2007/01/24 20:14:17
Go to Top of Page

Burmäster
Fd. Dan

2853 Posts

Posted - 2007/01/24 :  21:19:12  Show Profile  Visit Burmäster's Homepage Send Burmäster a Private Message
Tack ztenlund & pac

Jäv är alltid bra för rätt personer visst är fladdermusen läcker, även om min fru tycker att det är den fulaste förstärkaren jag haft

...men hon vet ju inget om fladdermöss

edit: glömde ett ord...

Artphotography

Edited by - Burmäster on 2007/01/24 21:19:58
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2007/01/24 :  21:25:18  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
Men det finns större steg att tillgå

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

Burmäster
Fd. Dan

2853 Posts

Posted - 2007/01/24 :  21:31:05  Show Profile  Visit Burmäster's Homepage Send Burmäster a Private Message
Hur stort någonting än är - finns alltid något större någon annanstans

Artphotography
Go to Top of Page

Burmäster
Fd. Dan

2853 Posts

Posted - 2007/01/24 :  21:32:29  Show Profile  Visit Burmäster's Homepage Send Burmäster a Private Message
Fan Johan, du är snart ikapp Pac med antal poster

Artphotography
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2007/01/24 :  21:35:23  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
Jag tänkte ju ta med A-50 till dig o testa, ett "litet" steg på 50 W
Har ju bara hört det här hemma o testar mer än gärna på andra setuper med

Ang poster
Jag får nog skaffa ett liv bredvid

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

Burmäster
Fd. Dan

2853 Posts

Posted - 2007/01/24 :  21:47:08  Show Profile  Visit Burmäster's Homepage Send Burmäster a Private Message
Spännande!! Ditt steg är en riktig godbit och är mycket välkomet för testi testi.

Jo, har man passerat 10000 poster så måste man nog börja på avvänjningskurs har du funderat på att om du bara skulle skriva tre rader i varje post, och samma rader (skriva och inte copy/paste) så att du blev snabb som bara den på att skriva de tre raderna och sedan trycka på "post" och sedan göra om samma sak 10 000 gånger - hur lång tid hade det tagit Räkna ut det och sedan är det nog inte helt osannolikt att man kan multiplicera det med 2 eller 3 för att komma i närheten av verkliga snittet. Då har vi inte tagit i beräkning all surfning och läsning på hififorum.....mycket tid blir det

Artphotography
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2007/01/24 :  21:52:26  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message


Så kan du ju inte lägga upp det Jag e på forumet under arbetstid med o kollar runt lite sen har jag varit medlem sen början i stort sätt så viss thar man spenderat tid.

Så som det är här hemma med kaos i lägenheten så finns det inte mycket att göra förutom att läsa bok eller trixa runt på nätet. Längtar nått oehört tills jag kan starta en sådan här tråd jag med

Om ett par veckor, då jäklar i det

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

Burmäster
Fd. Dan

2853 Posts

Posted - 2007/01/24 :  22:02:04  Show Profile  Visit Burmäster's Homepage Send Burmäster a Private Message
skojar ju bara men när man tänker hur mycket tid man lägger på nätet så är det liiite för mycket för mig och även för många andra....

Artphotography
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2007/01/24 :  22:11:57  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message


Just på jobb blir det mycket tid här då jag jag jobbar med det jag ska på samma gång.

Sorry för OT Dan, över till dina nya högtalare

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

Burmäster
Fd. Dan

2853 Posts

Posted - 2007/01/24 :  22:20:59  Show Profile  Visit Burmäster's Homepage Send Burmäster a Private Message
Högtalarna ja, nu utgår jag.

Har Ben Harper and the blind boys of Alabama i handen. Levande ljus är tända, nybryggt kaffe och en liten liten cognac står på plats, kakelugnen är igång och fru & barn sover......nej, jag ska absolut inte klaga

Artphotography
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2007/01/24 :  22:48:16  Show Profile Send mayro a Private Message


Grattis Dan.. Vad roligt du finner frid igen därhemma med dessa burkar!!!! Riktigt roligt...Men vart försvann tihelarna då

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

Burmäster
Fd. Dan

2853 Posts

Posted - 2007/01/24 :  23:08:29  Show Profile  Visit Burmäster's Homepage Send Burmäster a Private Message
Skivbyte, efter lite svart gospel från Alabama. Vilka röster de ligger inne med

Mayro: tack Jag var inställd på Thiel, men efter en timmes provlyssning så var jag långt ifrån säker. De låt oroväckande lika mina JM Lab 937 med en påträngande diskant oavsätt skiva och då spelade vi på min BAT och Burmeister CD och transparent finkablar. Dessutom var de attans stora och otympliga. Njee, jag blev lite besviken och tänkte att detta kommer inte att funka.
Så fick jag möjlighet på affär med dessa QRS SuperNova och föll för ljudet från första låten. Det tog 12 minuter så gjorde vi affär på dessa istället. Jag är mycket nöjd, tveklöst de bästa högtalare jag haft och nu tror jag seriöst att högre nivå än såhär behöver jag aldrig gå.
Ps.jag kommer givetvis följa din bildtråd

Artphotography
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2007/01/24 :  23:58:28  Show Profile Send mayro a Private Message


Titta hit en sväng vet jag o lyssna Så långt är det inte...Du har ju hört phille också...

Dina burkar ser kanon ut.. men detta skrev jag förut då dom precenterades av sladd o grabbarna i Alingsås...... Men jag har inte hört dom tyvärr...

Angående thiel.. Ja dom är obenhörliga mot allt som inte passar dom... Tur du lyssnade först... men dom går att matcha för den energiske...

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

goldfish
Member

214 Posts

Posted - 2007/01/25 :  07:17:18  Show Profile Send goldfish a Private Message
Blir än mer inspirerad att fortsätta min övergång till Hifi, efter ett par år i Hembioträsket.

Gissar att det låter fantastiskt bra.

---------------------------
goldfish - ei saa peittää
---------------------------

Edited by - goldfish on 2007/01/25 08:21:24
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.52 sekunder. Snitz Forums 2000