HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Usher p-307A vs. Plinius CD*LAD
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Steen
Member

177 Posts

Posted - 2007/01/14 :  15:31:48  Show Profile Send Steen a Private Message

Det finns så många kunniga här på forumet så jag hoppas att ni kan komma med lite åsikter.
Åsikter om var och en av dem och gärna om ni av erfarenhet till och med kan jämföra dem.

Plinius'en kom 2000-2001 och kostade 28.000:-, medan Usher'n kom 2003 tror jag och kostar 18.900:-.
Enligt vad jag förstått är Usher'n underskattad och tar fram mer information och detaljer än plinius'en trots att den är 30% billigare.
Plinius skall dessutom ha ett hårdare ljud.
Jag har lite svårt bara att förstå att ett softare ljud skulle kunna vara mer detaljerat, fast där kanske jag har fel ?

Kom igen, alla inlägg uppskattas !!!

"Rör känns lika rätt som vinyl, men man kan inte alltid vara helt trogen!"

Pac
200.000-klubben

22003 Posts

Posted - 2007/01/14 :  15:47:59  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message

Att mäta prestand med försäljningspris brukar inte vara lyckat. Bästa sättet att få reda på hur de låter är att lyssna på dem.




// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Digger
Member

304 Posts

Posted - 2007/01/14 :  16:25:58  Show Profile Send Digger a Private Message
Jag sitter helnöjd med en CD-LAD och upplever inte alls den som hård, har provat den med ett par olika signalkällor och slutsteg. Har dock aldrig lyssnat på Usher.
Go to Top of Page

Steen
Member

177 Posts

Posted - 2007/01/14 :  17:57:32  Show Profile Send Steen a Private Message
Javisst Pac, jag vet att det enda som gäller är att lyssna och jämföra.
Det hjälper ialla fall att höra vad andra som lyssnat tycker. Om inte är det intressant om erfarna lyssnare vill dela med sig.Dessutom kan jag inte låta bli, naiv som man är , att tro att man borde få något mer för 30% högre pris. Vad det nu kan vara. Det behöver väl inte nödvändigtvis resultera i välljud, antar jag

"Rör känns lika rätt som vinyl, men man kan inte alltid vara helt trogen!"
Go to Top of Page

short_cuts
Member

560 Posts

Posted - 2007/01/14 :  18:35:48  Show Profile Send short_cuts a Private Message
Det jag kan tillägga är att Usher (i min mening) är undervärderade - har haft (har) ngra av deras grejjer och det är mkt hög kvalitet med genomarbetade och innovativa lösningar. Den CD jag lyssnat till var CD 1 och den är inget undantag (jag har inte provlyssnat hemma), jag reagerade faktiskt på priset (har för mig det var ca 10 000NOK) - det var, vågar jag nog påstå; väldigt mkt spelare f pengarna....

People shouldn't be treated like objects. They aren't that valuable.
P. J. O'Rourke
Go to Top of Page

Steen
Member

177 Posts

Posted - 2007/01/15 :  20:00:13  Show Profile Send Steen a Private Message
Short cut, har du någon uppfattning varför Usher elektronik är så ovanlig här.
Högtalarna är ju välkända och verkar sälja bra.

Digger, jag har varit och tittat på en cd-lad. Det var en häftig fjärrkontroll. Minst ett kilo aluminium!
Jag hade bara tillfälle att lyssna som hastigast, men även ouppvärmd lät det riktigt bra.

"Rör känns lika rätt som vinyl, men man kan inte alltid vara helt trogen!"
Go to Top of Page

Digger
Member

304 Posts

Posted - 2007/01/15 :  20:12:54  Show Profile Send Digger a Private Message
Jadu, den fjärrkontrollen skojar vi inte med, rena mordvapnet, men den ligger bastant på bordet eller i handen. Ingen irriterande blå diod heller, och låter som sagt riktigt bra. Så länge den står i standby läget, dvs bara avstängd från fjärren så är det bara att slå på och tuta och köra. Den är ganska varm i detta läget så jag antar att alla viktiga komponenter får sitt för att slippa någon längre uppvärmningstid.
Go to Top of Page

short_cuts
Member

560 Posts

Posted - 2007/01/15 :  20:28:46  Show Profile Send short_cuts a Private Message
Hmmm, när det gäller elektroniken så har de väl inte varit så välkända. Har gjort bra grejjer men inte märkvärdigt - tror det kan ha stor betydelse...
Då det gäller högtalare så är de MKT duktiga och designen är ju inte heller fel - att D'appolito sedan är involverad gör ju inte saken sämre! Tycker dock inte att högtalarna får den plats de "borde ha", här i S. Kolla i N - en helt annan femma. Vi har nog ingen "riktig" agent i S heller... Anders på HIFIStället för Usher!

H

People shouldn't be treated like objects. They aren't that valuable.
P. J. O'Rourke
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.55 sekunder. Snitz Forums 2000