håller nu på å lånar hem kablar som man ev ska köpa.
Första kablarna som ska bytas ut är mina supra EFF som transporterar stereo signalen mellan DVD och förstärkaren.
har lånat hem ett par Tara Labs RSC-CH som ska vara en "studio variant" och ungefär lika bra som Air kablarna. är det någon som hört talas om dessa kablar? hittar ingenting på nätet om dem (har suttit länge å sökt) och tara labs har ingen info på sin site om dessa kablar heller. hade varit kul att veta vad det är man lyssnar på. :)
när man endå ska ev köpa sig ett par tara labs signal kablar så fick jag låna hem en digital kabel av äldre sort från av samma tillverkare. har inte heller här någon information om den så om någon kan berätta något om den så skulle jag vara mycket tacksam.
så, hur låter det då? digital kabeln hörde jag inte speciellt mycket skillnad på om äns någon. det är en annan liten "kännsla" i ljudet men sedan vet man inte om det är inbillning eller inte. ingen betydelse har det iallafall.
det roliga va att signalkabel bytet gjorde stor skillnad mot det bättre. basen vart tightare, diskanten inte lika påträngande och man fick ännu lättare att med mm precision placera ut vart i ljudbilden instrument, sångare va placerade. dessutom ökade både djup och bredd på ljudbilden. dvs egentligen lite av de sakerna som jag tyckt varit lite dåliga med mina blue diamond. så det är två tummar upp! :)
SACD är ännu mer trevligare i 2 kanal nu. :)
berätta gärna info om dessa kablar om nu känner till något om dem! :)