HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Quad i Sverige?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

JayBee
Member

201 Posts

Posted - 2007/01/08 :  10:45:27  Show Profile Send JayBee a Private Message
Hej.

Var i Sverige kan man numera lyssna och köpa Quad Radiolagret finns väl inte kvar Bor på västkusten så huvudstaden är inget bra alternativ för att åka och lyssna. Har blivit mer och mer intresserad av deras produkter som ligger väl till med tanke på både mitt eget ljudideal och priserna (om man jämför Sverige och England).

Audio Concept
Member

981 Posts

Posted - 2007/01/08 :  13:40:13  Show Profile  Visit Audio Concept's Homepage Send Audio Concept a Private Message
JayBee,

Quad intresserade på västkusten är välkomna att kontakta oss angående deras produkter.

mvh, Audio Concept

mötesplatsen för verkligt musikintresserade... - sveriges största och ledande specialbutik för hifi och high-end

www: www.audioconcept.se butik: Södra Agnegatan 29, 112 29 Stockholm tel: 08 6507250 --- Följ oss på Twitter - Bli ett fan på Facebook - Få vårt Nyhetsbrev
Go to Top of Page

Greensleeves
Member

172 Posts

Posted - 2007/01/08 :  15:57:08  Show Profile Send Greensleeves a Private Message
Åtminstone följande svenska shopar lär sälja det anrika och prisvärda företagets Quads prylar:

- Audio Concept i Stockholm
- Dirty Music i Kristianstad
- Görans HiFi i Växjö
- Jämtljud i Östersund
- Lasses HiFi i Falun
- RC Ljud & Bild i Umeå

Mvh Greensleeves
Go to Top of Page

JayBee
Member

201 Posts

Posted - 2007/01/08 :  17:22:37  Show Profile Send JayBee a Private Message
Hej.

Tack båda för informationen. Tråkigt att det inte finns någon butik i västsverige som säljer detta anrika märke.
Go to Top of Page

The Leafs
Member

387 Posts

Posted - 2007/01/08 :  21:24:54  Show Profile Send The Leafs a Private Message
Joooo, det är synd att det är så få butiker som det verkar. Förstår inte riktigt varför.

Jag hade dock sådan tur att RC Ljud & Bild här i Umeå säljer Quad.

Västkusten -----> Kristianstad....kan väl inte vara mer än typ 40 mil, eller? Inget avstånd för en norrlänning i alla fall ;-)

"Inget avstånd är för långt för ett vällovligt syfte... exempelvis att se och höra på Quad." - Greensleeves
Go to Top of Page

Greensleeves
Member

172 Posts

Posted - 2007/01/09 :  14:54:17  Show Profile Send Greensleeves a Private Message
"Här borde man kanske komma på något fyndigt citat att lägga in, men jag orkar inte just nu..."

Ett egenhändigt skapat, måhända lämpligt citat i sammanhanget, är möjligen följande dito:

Inget avstånd är för långt för ett vällovligt syfte... exempelvis att se och höra på Quad.

Mvh Greensleeves
Go to Top of Page

esl
Upptäckare! Mästar-Harry 2007, 200.000-klubben

2578 Posts

Posted - 2007/01/09 :  19:14:55  Show Profile Send esl a Private Message
Har tagit del av lite recensioner på den nya högtalaren 2805 (uppstagad esl 63 i stort sett)
Och det är ett antal tidningar som fortfarande tycker att det är den bästa högtalaren oavsett pris.
Intressant att notera är att dom skrivit så sedan den först kom 1981!

Skulle vilja vara i PAC´s kläder just nu och övervaka QUADs mottagning av ett pris för de helt enastående högtalarna.
Vi kommer nog får höra mer från dem.

Skulle också vilja höra de nya 2905 i Göteborg så springer ni på några så hojta till!

/esl

Innovare necesse est.
Det är ännu häftigare utan baffel.

Edited by - esl on 2007/01/10 21:58:09
Go to Top of Page

The Leafs
Member

387 Posts

Posted - 2007/01/10 :  08:34:52  Show Profile Send The Leafs a Private Message
quote:
Här borde man kanske komma på något fyndigt citat att lägga in, men jag orkar inte just nu..."

Ett egenhändigt skapat, måhända lämpligt citat i sammanhanget, är möjligen följande dito:

Inget avstånd är för långt för ett vällovligt syfte... exempelvis att se och höra på Quad.


He he, ganska fyndigt, Greensleeves. Jag har numera ändrat min lilla signatur....Har quotat ditt citat.

"Inget avstånd är för långt för ett vällovligt syfte... exempelvis att se och höra på Quad." - Greensleeves
Go to Top of Page

f95toli
Member

4209 Posts

Posted - 2007/01/10 :  22:30:31  Show Profile Send f95toli a Private Message
Vilka högtalare är du intresserad av? Brewitz och jag provlyssnade på de nya 2805orna för ett tag sedan med rätt kvalificerad elektronik. Det lät riktigt bra men killen som demade dem hade stora problem med att få till uppställningen då ljudbilden var rätt diffus först. När det blev blev bra så var sweetspot väldigt liten. De verkar vara väldigt placeringskänsliga och fungerar nog inte alls bra i "fel" rum.

Så om det är elektrostaterna du är intresserad av, se till att de är rätt uppställda i ett lämpligt (helst akustikbehandlat) rum.
Go to Top of Page

JayBee
Member

201 Posts

Posted - 2007/01/17 :  09:45:20  Show Profile Send JayBee a Private Message
Hej

Min budget räcker tyvärr inte till någon av elektrostaterna så det blir nog någon av de nya modellerna av 11an eller 12an. Annars har ju elektrostater ett gudomligt ljud. Vilket av slutsteget det blir vet jag ej än, är merpriset för 909an motiverat?
Go to Top of Page

guldfisk
Semesterfirare

899 Posts

Posted - 2007/01/17 :  13:29:46  Show Profile  Visit guldfisk's Homepage Send guldfisk a Private Message
12L(2) har jag just rekommenderat till en vän i köptagen, men Quad 909 fick kritik både i f/e-lyssning och mätningar av LTS.

...perspektiv...
.
Go to Top of Page

Blue
Member

2120 Posts

Posted - 2007/01/17 :  14:27:17  Show Profile Send Blue a Private Message
"12L(2) har jag just rekommenderat till en vän i köptagen, men Quad 909 fick kritik både i f/e-lyssning och mätningar av LTS."

Jaha... Och?

Från ett gäng som tycker att NAD 208 är den bästa förstärkaren som mänskligheten har skapat, kan man ju förvänta sig både ett och annat lustigt omdöme.

Quad 909 fick bra betyg i Hifi-Choice och What Hifi. Det ser jag som ungefär lika betydelsefullt.

: )


Ett kungarike för en vevgrammofon.
Go to Top of Page

Zombie
Member

2502 Posts

Posted - 2007/01/17 :  21:02:28  Show Profile Send Zombie a Private Message
dessutom kan man till en viss mån åtgärda att 909 inte är så "transparent" med ett par tantalelyter över zenerdioderna till opampens och klass A-trissans spänningsmatning...det gjordes redan på 306:orna, och kanske rentav ett par filmisar över dom stora elyterna också?

Översätter gärna eng/ty/dan/nor/est-sv, sve/est-eng, men tar betalt...fast inte så mycket

Edited by - Zombie on 2007/01/17 21:06:04
Go to Top of Page

PeterL
Semesterfirare

371 Posts

Posted - 2007/01/17 :  21:28:52  Show Profile Send PeterL a Private Message
JayBee: om du har möjlighet så besök gärna någon gång Audio Concept i Sthlm, en butik med trevligare personal blir svårt att hitta.

PeterL
Go to Top of Page

Jörgen_G
Medlem i AÖ RödaTråden vinnare

8011 Posts

Posted - 2007/01/17 :  21:51:17  Show Profile  Visit Jörgen_G's Homepage Send Jörgen_G a Private Message
JayBee - om du istället har vägarna förbi Växjö vill jag uppmana till ett besök på Görans HiFi, ty även där är personalen väldigt trevlig.

/Jörgen G

Mina grejor kan man läsa om i min tråd i Medlemmarnas system.

Hen är ett förvånansvärt praktiskt och användbart pronomen.
Go to Top of Page

JayBee
Member

201 Posts

Posted - 2007/01/22 :  16:28:52  Show Profile Send JayBee a Private Message
Tack för tipsen. Vi får se åt vilket väderstreck det bär av så småningom. Det är ju viktigt att personalen är lyhörd och kunnig.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.38 sekunder. Snitz Forums 2000