HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 tvåkanalsförstärkare med aktivt delningsfilter
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

gcs
Member

5273 Posts

Posted - 2007/03/06 :  13:52:04  Show Profile Send gcs a Private Message
quote:
DEQ-X PDC 2.6P. Digitalt tvåkanalsförsteg, men upp till trevägs aktiv delning och rumskompensering.
Ja men det här kan man ju också göra med en dBx-driverack eller motsvarande från BSS. Jag köpte min dBx för 12000 spänn och behöver man flera till dom andra kanalerna får man väl köpa flera enheter. Dolby har ju också sin "Lake", men den kostar ju en hel del.
http://www.dolby.com/assets/pdf/professional/live_sound/pa_br_0602_LakeMktgBroch.pdf
Go to Top of Page

Barfotalasse
Member

123 Posts

Posted - 2007/03/06 :  14:49:27  Show Profile Send Barfotalasse a Private Message
Driveracks, loudspeaker management systems, eller vad det kallas är ju gjorda för att dela och eq'a.

Det de allt som oftast INTE har är möjlighet att enkelt byta signalkälla -samt en volymkontroll.
Ingen av de senare finesserna skulle jag vilja vara utan i min stereo för musik- och radiolyssning.

Och så vill min fru inte ha en hel stapel med elektroniklådor hemma.

DEQ-X är en bra kompromiss i mitt tycke. Allt i en låda, och så kan man köpa bättre, snyggare, STARKARE och M-A-F-F-I-G-A-R-E slutsteg allteftersom vansinnet tilltar och man får råd och tillfälle.

(Jag har förresten en XTA DP-200 som jag kan tänka mig sälja.)

När man väl insett att man faktiskt ÄR konstig, försvinner stressen med att försöka vara normal.
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.36 sekunder. Snitz Forums 2000