Author |
Topic |
|
Tomas
Member
1037 Posts |
Posted - 2007/03/02 : 14:56:58
|
Hej!
Har precis sålt mina gamla trotjänande slutsteg och idag satte jag ut annons på mina gamla högtalare och de såldes efter 3 timmar! och då tyckte jag att drog till lite extra för att de kanske inte skulle säljas. Egentligen är ju detta toppen, men jag har grym ångest över just dessa attiraljer. Har köpt och sålt mkt under åren men aldrig riktigt känt annat än inspiration att hitta nytt, lite bättre/roligare. Ville bara gråta av mig lite |
Konst är sånt man inte kan, för sånt man kan är ju ingen konst. Teknikansvarig www.Brewhouse.se
Hemma:http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=37317 |
|
ThinMan
Member
215 Posts |
Posted - 2007/03/02 : 15:11:03
|
Ja, jag blir ju bara glad jag. För det är jag som köpt dem |
Bop til you drop |
|
|
ljud
Member
687 Posts |
Posted - 2007/03/02 : 15:12:06
|
Får man fråga vad det var för burkar? "Eller vill du inte snacka om det" |
|
|
mayro
Lämnat på egen begäran
10984 Posts |
|
Tomas
Member
1037 Posts |
|
mayro
Lämnat på egen begäran
10984 Posts |
Posted - 2007/03/02 : 17:11:27
|
jahaja.. Då kommer en gamal slagdänga då från teaterns värld o "shakarspel"
Sålda eller inte sålda. Det är frågan |
Driver Mayros hifidagis
|
|
|
iroise
Member
1753 Posts |
Posted - 2007/03/02 : 17:16:17
|
Sålda! okey, jag funderade på att köpa dem. Måste vara snabbare nästa gång det dyker upp något, tyckte detta kändes extremtbilligt. Till dig som sålde, det är ändå skönt att skicka iväg det man vill bli av med snabbt och lätt samt grattis till köparen! |
|
|
mayro
Lämnat på egen begäran
10984 Posts |
Posted - 2007/03/02 : 18:16:58
|
nä men nu står det TVÅ annonser med "troligen sålda".. Och samma högtalare o samma säljare..
Ja detta kan man nog kalla att sälja med stora våndor helt klart... |
Driver Mayros hifidagis
|
|
|
ThinMan
Member
215 Posts |
Posted - 2007/03/02 : 18:24:25
|
Nehej då. Nog är detta mina nya burkar alltid. Ska bara provlyssna med min stärkare så allt låter OK |
Bop til you drop |
|
|
mayro
Lämnat på egen begäran
10984 Posts |
Posted - 2007/03/02 : 18:53:37
|
och folk snackar om att ha tråkigt då man säljer va.. Då har dom inte sett detta köp/sälj gäng i alla fall...
|
Driver Mayros hifidagis
|
|
|
filkingian
Member
716 Posts |
Posted - 2007/03/02 : 19:30:50
|
Får jag bara fråga, säljer du innan du hittat nytt, eller efter? Ska du sälja Audiomeca-spelaren, så hojta till!!! |
This space intentionally left blank.™ |
|
|
tommypeters
Medlem i AÖ
1020 Posts |
Posted - 2007/03/02 : 21:13:03
|
Audiovector 6 är ju stora högtalare som jag har sett tidigare varit svårsålda pga detta, men har någon plats för dem så är det ju riktigt bra högtalare som trots åldern åtta år var billiga. Så både säljare och köpare kan ju vara nöjda med affären tycker jag.
Och Perreaux är det ju aldrig roligt att sälja, kommer själv ihåg traumat med min 200p och 6150p... |
Meridian G98DH/G68ADV/DSP5000C/D1500/DSP33 BC Acoustique ACT A3 NuForce Ref8.200W Velodyne DD-15 & DD-12 |
|
|
Tomas
Member
1037 Posts |
Posted - 2007/03/04 : 17:10:59
|
Vad skönt med lite förståelse! Nu gapar 2 stora hål i mitt rum! Filkingian:Jag satt faktiskt och klurade häromdagen på att sälja transporten, men DAC'en släpper jag nog aldrig! Just nu omvandlar den signaler från alla möjliga håll! Nästa vecka bär det av mot Danmark för att lyssna på Vienna Acoustics! |
Konst är sånt man inte kan, för sånt man kan är ju ingen konst. Teknikansvarig www.Brewhouse.se
Hemma:http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=37317 |
|
|
Dreamsave
Klubbmästare, KAS
211 Posts |
Posted - 2007/03/04 : 20:12:08
|
Angående säljångest. Kan informera om köpångest. Jag har precis blivit lycklig ägare av ett par Audio Artistry Dvorak, Har någon koll på vad man bör köra för slutsteg till dessa rackare? Skickligt kräsna verkar de vara.
edit: stavfel. |
KAS - Karlstad Audiofil Sällskap |
Edited by - Dreamsave on 2007/03/04 20:51:13 |
|
|
Tomas
Member
1037 Posts |
|
Dreamsave
Klubbmästare, KAS
211 Posts |
Posted - 2007/03/04 : 20:40:27
|
Jodå, bi-aming är det som gäller. Aktiv delning med XLR kontakter. Därav är det ju naturligtvis önskvärt med xlr på försteg och slutsteg i alla fall, så man slipper semiballade kablar. |
|
|
Muse
Member
1232 Posts |
Posted - 2007/03/05 : 20:30:34
|
Grattis Dreamslave!
Nu är du en av få ägare till Audio Artistry! Själv har jag Beethoven. |
Dali Euphonia MS5 - Consonance Droplet CDP 5.0 - LA Mayro(inom kort) |
|
|
Dreamsave
Klubbmästare, KAS
211 Posts |
Posted - 2007/03/05 : 22:33:02
|
Tack Muse.
Jag har onekligen något att jobba på framöver, de verkar vara riktigt kräsna. Hur tycker du det fungerar med 2 st Yamaha PC2602? Har du 16A säkrat för att klara det? De stegen laddar väl direkt, ingen mjukstart? |
|
|
Muse
Member
1232 Posts |
Posted - 2007/03/06 : 08:07:54
|
Dreamslave:
Jag spelade ett Mark Levinson innan, men som bekant så kan man inte spela basarna med ett slutsteg.
Yamaha-stegen köptes in för att kunna få igång hela systemet. Men hakan slog i bordet! -"Hur kan dessa slutsteg spela så pass bra" tänkte jag. Möjligt att dom inte har det sista "släppet" som stora sk "high end"-slutsteg. Men det kan också vara mitt rum och placering som inte "släpper"..
Dessa slutsteg spelar med bra kontroll och sticker inte ut i något register. Förre ägaren Ulf samt Mayro har varit här och dom vart förbluffade också.
Ulf spelade med 2 st Krell 450W monoblock till panelerna, 1 st Krell KSA300S till basarna. Försteg var Jeff Rowland "Synergy" och CD-spelare var Reimyo CDP777.. Hehe, lite över min förmåga..
Så jag var tvungen att finna någon form av genväg! Och visst, tanken var inte att satsa på dessa Yamaha, men nu när jag lyssnar så är nog inte slutstegen den svaga länken.
Och jag tror inte att det finns så många fler högtalare som avslöjar dålig elektronik som Audio Artistry, så dessa slutsteg hade avslöjats obönhörligen om det inte stämt.
Men sen så är det ju inte säkert att Yamaha PC2602 gör samma jobb med Dvorak. Det måste lyssnas fram, men skulle det fungera även hemma hos dig så är det ju bara att skratta hela vägen till banken.
Om du har vägarna förbi Stockholm någon gång så är du välkommen att lyssna!
Edit: PC2602 har "mjuk start" och jag har 10 amp säkring. |
Dali Euphonia MS5 - Consonance Droplet CDP 5.0 - LA Mayro(inom kort) |
Edited by - Muse on 2007/03/06 08:09:45 |
|
|
Dreamsave
Klubbmästare, KAS
211 Posts |
Posted - 2007/03/06 : 16:33:46
|
Muse:
Kul att höra att det fungerar bra för dig. Jag har själv lite att arbeta med som det verkar, har än så länge bara panelerna igång och det spelar inte alls som jag vill. Har spanat lite på JungSon JA-99C, dessa lär ha spelat bra på Dvorak tidigare, vad jag förstått. Sedan får framtiden utvisa vad Dvorak vill ha för övrig kringutrustning och kablage
Kommer gärna förbi nångång när jag har vägarna förbi Stockholm om det passar. Du är självklart välkommen också om du har vägarna förbi Karlstad. |
|
|
|
Topic |
|