HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 tunna signalkablar?- silverRes.
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2007/01/13 :  21:29:27  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
Hur deras kablar uppbyggda ?
Högtalarkablarna är väl silver o koppar ihop ?

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

ulfsan
Member

921 Posts

Posted - 2007/01/14 :  00:36:44  Show Profile Send ulfsan a Private Message
Jag har ju i stort sett genomgående gått över till Nordost monofilamentkablar. Dock har jag sparat ett par SilverRes signalkablar och då dessa ibland får tjänstgöra tycker jag att de låter neutrala och bra. T ex har jag dem till min hörlursförstärkare och ljudet sticker inte ut på något sätt, men då är ju kablarna också inspelade. Jag tror mig minnas att jag tyckte de lät något vassa och platta i början....

Men detta är ju inget som gäller bara SilverRes - Nordost har varit minst lika "hårdkokta" att få ordning på ...

Lyra Argo i -> Continuo/Cantus -> EAR834P -> Lavardin IT <- Auralic Vega <- SqueezeBox Touch <- Mac med Roon/Tidal
JMLab MiniUtopior/2 st Rel Storm III
Ihopkablat med Nordost Valhalla/Thor
Integrerat med Denon AVR-X4100W/JMLab Electra hemmabiosystem
Go to Top of Page

jaejin
Member

923 Posts

Posted - 2007/01/15 :  13:19:29  Show Profile Send jaejin a Private Message
Pak..

Har du hunnit brännt in kablarna något?

Tänkte höra om hur det låter nu. Jag upplevde mina kablar som ganska stela och det blev en hel del förbättringar efter en tids spelande.
Go to Top of Page

pak
Member

1572 Posts

Posted - 2007/01/15 :  17:20:46  Show Profile Send pak a Private Message
jo det börjar ta sig faktiskt.
börjar bli lite mjukare och mindre betonat-verkar inte vara så värst stor skillnad från red dawnkablarna jag hadde förut egentligen.de är absolut inte vassa i toppen i alla fall,och det är ju bra.men det är ju lite svårt att jämföra nu mot tidigare eftersom jag kör bryggat nu-blev alldeles för mycke effekt nu känner jag-skulle behövas ett större rum.men jag tror nog att det kommer att bli bra med kablarna i alla fall.de verkar som sagt vara väldigt prisvärda.

-----------OBS------------
Inte att förväxlas med den andra med nästan samma namn!
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.48 sekunder. Snitz Forums 2000