HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 I juletid, udda exporter??
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

byakugan
Member

707 Posts

Posted - 2006/12/15 :  17:32:29  Show Profile  Visit byakugan's Homepage Send byakugan a Private Message
http://www.youtube.com/watch?v=g6x02LroEkE

http://www.youtube.com/watch?v=_Z4OvK3Vn44

Quantum materiae materietur marmota monax si marmota monax materiam possit materiari
mitt system

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2006/12/15 :  18:27:18  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
en lite, udda syn på det hela

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

luften
Member

723 Posts

Posted - 2006/12/15 :  20:39:56  Show Profile Send luften a Private Message
:D

//air
Go to Top of Page

ohmega
Member

4651 Posts

Posted - 2006/12/16 :  00:30:46  Show Profile Send ohmega a Private Message
heheehhee...ja...vad säga..

Medlem i klubbstugan SVAVEL - "Vi kör så det ryker"
Mitt Hifi-intresse är ingen prylhobby - det är en materialsport :) Anläggning: DVD-Denver + Naim Nait2 + Epos ES11 OCH FT-1600 MkII + 200 CD-skivor
Go to Top of Page

Mc Square
Member

3723 Posts

Posted - 2006/12/16 :  01:32:53  Show Profile  Visit Mc Square's Homepage Send Mc Square a Private Message
Öhm....håller med Johan.

Som audiofil får du inte dra dig för att göra sånt som kan vara livsfarligt...
-->Mitt system
EoJeud - A better snack!

"220 volt för att det kittlar så skönt"
Go to Top of Page

Jorma
Member

3316 Posts

Posted - 2006/12/16 :  01:48:57  Show Profile  Visit Jorma's Homepage Send Jorma a Private Message

Driver företaget Jorma Design AB i Göteborg.
http://www.jormadesign.com/
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2006/12/16 :  01:49:19  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
Nån som vet var man kan ladda ner o spara dessa filmer ?

*edit*
Hittade dom på googlevideo jag måste visa kidsen det här

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD

Edited by - johan.björklund on 2006/12/16 01:52:08
Go to Top of Page

Passerati
Member

3449 Posts

Posted - 2006/12/16 :  04:07:12  Show Profile Send Passerati a Private Message
kul, smått sjukt
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2006/12/16 :  04:57:09  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
2:an är faktiskt lite ledsam men där finns ett budskap.
Var snäll

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

guldfisk
Semesterfirare

899 Posts

Posted - 2006/12/16 :  10:32:55  Show Profile  Visit guldfisk's Homepage Send guldfisk a Private Message
Har bara börjat titta, men eftersom det här är ett hififorum måste jag kommentera att det redan blöder ur mina öron av ljudkvaliteten. Hemsk!

...perspektiv...
.
Go to Top of Page

guldfisk
Semesterfirare

899 Posts

Posted - 2006/12/16 :  10:53:07  Show Profile  Visit guldfisk's Homepage Send guldfisk a Private Message
Högklassig djurrättsaktivism!

...perspektiv...
.
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2006/12/16 :  13:00:12  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
det vet i 17 med tanke på vad dom säger i slutet på 2:an

Ungefär
"Att pga att dom inte tog sitt ansvar om hur man sköter faderjul så medverkar dom till att mjölka ur den redan tunna stammen"

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

guldfisk
Semesterfirare

899 Posts

Posted - 2006/12/16 :  13:31:56  Show Profile  Visit guldfisk's Homepage Send guldfisk a Private Message
Poängen med den kommentaren går ett snäpp djupare. Den visar ju hur man naturaliserat/normaliserat infångandet och dressyren av jultomtar. Sedan konstaterar de att tomtarna är som som deras egna barn, fast naturligtvis måste man skjuta dem om de inte gör som man vill. Typ: "Nu måste vi skjuta den dresserade tigern Montecore för att han bet husse i nacken".

Pojken försökte en annan väg (och verkade uppenbarligen lyckas), men fick inte chansen. Istället blev han indoktrinerad som jägare.

(Om någon undrar, så äter jag kött och jag är inte medlem i Djurens rätt. Jag uppskattar dock det smarta budskapet i filmen. En avgjort mer sofistikerad variant av Borat.)

...perspektiv...
.
Go to Top of Page

short_cuts
Member

560 Posts

Posted - 2006/12/16 :  13:44:59  Show Profile Send short_cuts a Private Message
LOL
det va det roligaste jag sett på mkt länge!!!
Fanken va kul dem har haft när dem spelade in


People shouldn't be treated like objects. They aren't that valuable.
P. J. O'Rourke
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2006/12/16 :  15:29:11  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
quote:


Pojken försökte en annan väg (och verkade uppenbarligen lyckas), men fick inte chansen. Istället blev han indoktrinerad som jägare.



Tomtens blick när han reser sig upp innan han ser jägarna är inte sååå trevlig tycker jag. Men det du skriver är sant.

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

byakugan
Member

707 Posts

Posted - 2006/12/16 :  15:32:23  Show Profile  Visit byakugan's Homepage Send byakugan a Private Message
hehe.. detta är finsk humor i topp... och var bara tvungen att posta denna här...
men, kan nog råda er från att inte visa denna till barn som tror på att tomten är en som har många nissar och tillverkar presenter så som Disney visar... även om detta må vara närmre sanningen

Quantum materiae materietur marmota monax si marmota monax materiam possit materiari
mitt system
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.36 sekunder. Snitz Forums 2000