HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 XTZ 99 W8.16 subbor
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

levande
200.000-klubben

2054 Posts

Posted - 2006/12/12 :  20:58:32  Show Profile  Visit levande's Homepage Send levande a Private Message
Hej
Är det någon som har erfarenheter av XTZ subbarna i denna serie XTZ 99 W8.16 (just denna kostar ynka 1390kr i matt förg utan frakt)
Är ute efter två subbor som är snabba/musikaliska för 20 kvadrats rum.
Fyndbörsen har ju by and try men kanske man slipper detta om jag får kött på benen så det blir by and ply

Min anläggning
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=41668

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2006/12/12 :  21:00:04  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Såg en igår men lyssnade inte på dem,, Skulle helt klart välja den i matt färg.

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

levande
200.000-klubben

2054 Posts

Posted - 2006/12/12 :  21:05:52  Show Profile  Visit levande's Homepage Send levande a Private Message
Zalve/
Hur nära såg du, du kanske pillade på den lite verkar den bra frånsett ljudet då??

Min anläggning
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=41668
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2006/12/12 :  22:16:40  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Knackade lite på sidan (W10.16 tror jag att det var) och kollade på baksidan.

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7378 Posts

Posted - 2006/12/12 :  22:35:21  Show Profile Send FBK a Private Message
quote:
Knackade lite på sidan

Och hur lät det.... Inte som att knacka på dina JMLab misstänker jagSka själv köpa någon billig subb för att ha något som låter/skakar om rummet till film, men det blir nästa år.

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

jos
Member

815 Posts

Posted - 2006/12/13 :  15:44:03  Show Profile Send jos a Private Message
Aha nu har jag fått ett svar på varför du sågar allt du recenserar..! Du har för höga förväntningar!

Alltså, jag tvivlar mycket starkt på att du blir nöjd med ovan nämnd sub. Du vill ha en sub som är "snabb och musikalisk". Finns inte på kartan att de subbarna för 1390 spänn motsvarar dina krav!

Med tanke på dina krav (min uppfattning från dina recensioner) så måste du upp rejält i prisklass om du ska fån något som är snabbt och musikaliskt.

Kan vara värt att tänka på så du slipper jobbet att skicka tillbaka ;)
Go to Top of Page

olof
Harry-vinnare 2004

800 Posts

Posted - 2006/12/13 :  22:58:31  Show Profile Send olof a Private Message
Snabb kan de ju mycket väl vara. XTZ skriver på sin egen sida att en "snabb" subwoofer är en som inte presterar någon imponerande nivå i suboktaven
Go to Top of Page

jos
Member

815 Posts

Posted - 2006/12/14 :  22:57:29  Show Profile Send jos a Private Message
Jo men jag tvivlar ändå... Då tycker jag levande ska plocka hem xtz 99 w12 för den vet jag är bra...
Go to Top of Page

levande
200.000-klubben

2054 Posts

Posted - 2006/12/14 :  23:48:10  Show Profile  Visit levande's Homepage Send levande a Private Message
Jos har du bra erfarenheter av den dära 12an, fördjupa dig lite mera för nu blir jag nyfiken.

Min anläggning
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=41668
Go to Top of Page

jos
Member

815 Posts

Posted - 2006/12/15 :  09:29:24  Show Profile Send jos a Private Message
Ok, men jag tänker på att den kostar drygt 3 tusen. Jag kan inte säga att jag har hört någon sub som slår den för 4 tusen och inte 5 tusen heller. Visst finns det basar som går djupare och mer kraft och även mer kontroll men du får nog betala en bra slant till..

Nu har jag inte hört så mycket subbar men ändå, jag är hyfsat kräsen när det gäller bas. Jämfört med en NHT sub som var nästan 4 ggr dyrare när den såldes så sopar XTZ banan med den. NHT:n står bara o brummar monotont i jämförelse.

Levande; förvänta dig inte perfekt bas. Det är det absolut inte. Lyssna gärna först på basar i samma prisklass så att du förstår vad du har att vänta dig när du köper en bas för drygt 3 tusen. Sen köper du en XTZ 99 W12 och blir positivt överraskad! ..Och imponerad..

Edited by - jos on 2006/12/15 09:30:47
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.55 sekunder. Snitz Forums 2000