HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Audio Pro Avanti - lyssningsintryck?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

nurfen
Member

484 Posts

Posted - 2006/12/04 :  21:29:38  Show Profile Send nurfen a Private Message
Hej!

Jag är väldigt intresserad på Audio Pros nya Avanti-serie, främst ur estetisk synvinkel, då deras Design Collection-högtalare erbjuds i vit pianolack. Dessutom är de inte speciellt dyra. Var det någon som lyssnade på dessa under Arken-mässan?

Funderar främst att börja med stativaren A.10 och centern A.20, för att senare köpa den näst största golvhögtalaren A.90 så fort ekonomin tillåter..

Vore jättekul att höra vad andra tycker om dem!

Sweetspot är överskattat!

Sten
Vad får det lov att vara?

1033 Posts

Posted - 2006/12/05 :  09:03:20  Show Profile  Visit Sten's Homepage Send Sten a Private Message
Jag lyssnade på dessa under Arken mässan. Mycket välljud för pengarna. Kanske lite onödigt högt prispåslag för att få dom i pianolack. Blev dock mest imponerad av subbasen SW500 som var extremt bra för endast 7000:- (9000:- i lackat utförande).

Den som söker han letar.
Insyltad i branschen som ägare av ljud/bild/el & databutiken vid namn "Elbutiken" (f.d. Studio Sten)
Go to Top of Page

nurfen
Member

484 Posts

Posted - 2006/12/05 :  15:38:08  Show Profile Send nurfen a Private Message
Kul att de är prisvärda! Påslaget för att få dem lackade har ju minskat lite nu också, då de nu ligger runt 1000-1500 kr extra istället för 2-3000 extra som förut, vilket är skönt

Vilken elektronik användes till dessa högtalare på mässan, vet du det?

Go to Top of Page

s.m.f
Member

1003 Posts

Posted - 2006/12/06 :  11:46:12  Show Profile Send s.m.f a Private Message
har nyss fått hem ett par Avanti a90. Kan återkomma med lyssningsintryck parat med min onkyo a933 och onkyo c733 kablat med sword interconnect och högtalarkabel.

Vi provlyssningen så spelades på Rotel och H/K och bådade mycket gott.

Pro-ject RPM 5.1/Oppo bdp 105/Yamaha CX-A 5000/ Primare A30.7/XTZ 2x12.18Ice/Avanti A100DC
s.m.f forever
Go to Top of Page

nurfen
Member

484 Posts

Posted - 2006/12/06 :  18:54:47  Show Profile Send nurfen a Private Message
Ska bli kul att höra vad du tycker om dem!

Go to Top of Page

Sten

1033 Posts

Posted - 2006/12/07 :  09:11:53  Show Profile  Visit Sten's Homepage Send Sten a Private Message
Minns inte vilken elektronik dom körde med på mässan. Men det var i alla fall inga svindyra grejer.

Själv väntar jag nu på min Avanti SW500 i svart pianolack.

Den som söker han letar.
Insyltad i branschen som ägare av ljud/bild/el & databutiken vid namn "Elbutiken" (f.d. Studio Sten)
Go to Top of Page

nurfen
Member

484 Posts

Posted - 2006/12/08 :  13:37:48  Show Profile Send nurfen a Private Message
Hehe, kul att du beställde en! Varifrån köpte du den? Och vilken leveranstid har de sagt?

Go to Top of Page

Sten

1033 Posts

Posted - 2006/12/08 :  14:27:34  Show Profile  Visit Sten's Homepage Send Sten a Private Message
Jag köpte den naturligvis i min egen butik.

Dom finns dock i lager hos Audio Pro så alla butiker kan få hem dom inom ett par dagar.

Den som söker han letar.
Go to Top of Page

nurfen
Member

484 Posts

Posted - 2006/12/19 :  01:11:31  Show Profile Send nurfen a Private Message

Jag har precis lagt en beställning på A.10 i vit pianolack. Borde få dem i veckan.

s.m.f: Hur tycker du att A.90 står sig?

Go to Top of Page

s.m.f
Member

1003 Posts

Posted - 2006/12/21 :  09:41:18  Show Profile Send s.m.f a Private Message
Nurfen och alla andra - det har inte blivit mycket lyssning i all julrush och har haft en cd spelare med tuppjuck, men så här långt så är jag väldigt nöjd med dom till det priset dom betingar. Jag har jämfört lite mer med black diamond v2 i hemmiljö som visserligen är lite billigare, men avantin var i mitt tycke några snäpp bättre. I valet av a90 i butik så kunde jag jämföra med a100 och dessa var inte lika roliga enligt mig. Nu var det hk elektronik rakt igenom där och den är jag helt obekant med, men a100 var slöare och uppfattades som blötare, lite tungfotad i jämförelse med a90. Samtidigt som a90 hade ett fylligare mellanregister.

Hoppas kunna ta mellandagarna till att få lugn och ro med elektroniken, ska försöka återkomma med lite bidler också för dom som vill se.

Pro-ject RPM 5.1/Oppo bdp 105/Yamaha CX-A 5000/ Primare A30.7/XTZ 2x12.18Ice/Avanti A100DC
s.m.f forever
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.59 sekunder. Snitz Forums 2000