| Author |
Topic  |
|
anders
Member

168 Posts |
Posted - 2002/11/20 : 16:08:59
|
| men då ser jag ju inte signaturerna som faktiskt kan innehålla intressant information (ett bra exempel är de som i signaturen talar om vem de är i de fall det är relevant). jag är grinig kanske, har "hängt" på diverse forum länge och tycker att det mesta var bättre förr. |
 |
|
|
Bosco
Member

444 Posts |
Posted - 2002/11/20 : 16:13:22
|
quote: Originally posted by Soulman
Vad gäller att bilden måste ha samma dimensioner för att blands ihop med en bild med samma namn så är jag tämligen övertygad om att du har fel 
Nu är vi lite off topic, men jag är van 
Jag gjorde en test. Laddade upp en bild och en .htm-fil som visar bilden. När jag kollade på sidan så lades bilden i min cache.
Jag bytte ut bilden mot en annan men lät den ha samma namn. Bilden laddades snällt om när jag gick till sidan igen (tryckte inte Uppdatera) och ersatte den gamla bilden i min cache.
De två bilderna hade olika dimensioner. Jag medger att jag haft problem med cache tidigare när jag jobbat som webutvecklare, men då har bilderna haft samma dimensioner och ibland t.o.m. samma filstorlek.
Testen utfördes med IE 6.0 i WinXP |
Edited by - Bosco on 2002/11/20 16:15:28 |
 |
|
|
Soulman
Member

441 Posts |
Posted - 2002/11/20 : 16:21:41
|
quote: Originally posted by Bosco
Jag bytte ut bilden mot en annan men lät den ha samma namn. Bilden laddades snällt om när jag gick till sidan igen (tryckte inte Uppdatera) och ersatte den gamla bilden i min cache.
De två bilderna hade olika dimensioner. Jag medger att jag haft problem med cache tidigare när jag jobbat som webutvecklare, men då har bilderna haft samma dimensioner och ibland t.o.m. samma filstorlek.
I så fall får jag (glatt??) krypa till korset Jag har haft problem med cachning även med olika storlek på bilderna men kommer ej ihåg i vilka sammanhang... Jaja, kul(??) att ha fel ibland 
/stefan |
-- Creativity is thinking up new things, innovation is doing new things -- |
 |
|
|
Bosco
Member

444 Posts |
Posted - 2002/11/20 : 16:23:38
|
| Det kan också vara att de som har problem surfar genom en cachande proxy. Det leder ofelbart till problem. |
 |
|
|
dole
en Harley day!

1656 Posts |
Posted - 2002/11/20 : 17:15:21
|
quote: Originally posted by Soulman
quote:
Blev du kinkig nu för att andra inte vill se dig på din HD eller vad?? Alla har väl rätt att tycka vad de vill, men att skrika och gorma ( = skriva i stooora versaler med rödtext) är väl att överreagera mer än lovligt eller??
/Stefan
Nej men när det står på ett otal ställen i den här helt onödiga tråden. Jag vill inte se, jag vill inte se, jag vill inte se... Och fler med mig säger stäng av funktionen om och om igen. Blir man lite trött. Den som inte vill se, stäng av funktionen. Svårare en så är det inte. |
--Den som jämför med något bättre hamnar ofta i en penning knipa-- Ge mig mera pengar nu |
 |
|
|
Bobbokrull
f.d. "Robin Fischer"

2165 Posts |
Posted - 2002/11/20 : 18:16:05
|
quote: Originally posted by Bosco
Det kan också vara att de som har problem surfar genom en cachande proxy. Det leder ofelbart till problem.
Funkar i alla fall...
Dole, jag håller med dig! |
 |
|
|
dali
Member

322 Posts |
Posted - 2002/11/20 : 19:15:17
|
quote: Och fler med mig säger stäng av funktionen om och om igen. Blir man lite trött. Den som inte vill se, stäng av funktionen. Svårare en så är det inte.
Jo, det är svårare än så. För man stänger inte av bilderna, man stänger av hela signaturen. Hade man bara kunnat stänga av bilderna så hade problemet varit löst.
Ni som försvarar bilder med ert liv kanske skulle fundera en gång till på vad detta är för forum. Tanken är väl ändå att diskutera hifi, inte att visa bilder? Eller har jag missat något?
|
--- Den som jämför med något billigare kan ibland känna sig riktigt jävla rålurad --- --- Har absolut ingen koppling till Dali högtalare --- |
 |
|
|
paradis_oscar
Får jag lov?

628 Posts |
Posted - 2002/11/20 : 22:09:48
|
| hur blir det nu ?, får vi ha kvar våra kära småbilder eller ska dom bort ? |
 |
 |
|
|
Bobbokrull
f.d. "Robin Fischer"

2165 Posts |
Posted - 2002/11/20 : 22:13:46
|
| äh, de kan va kvar(tycker jag, tror jag), ingen som tar stor plats här inte, de är minimala i kb/b strl så.. men de behöver ju inte va SÅÅÅÅ stora i omfång, nej pixlarna kan man allt hålla nere, det är sant.. |
 |
|
|
Jadde
Member

1166 Posts |
Posted - 2002/11/20 : 22:55:47
|
| Bort med skiten! |
 |
|
|
Jadde
Member

1166 Posts |
Posted - 2002/11/20 : 22:59:41
|

Reklam för vad? |
Edited by - Jadde on 2002/11/20 23:03:25 |
 |
|
|
ekman
Member

270 Posts |
Posted - 2002/11/20 : 23:06:45
|
| men snälla varför stör ni er på sånna småsaker? vill vi ha bilder i våra inlägg och dom inte är för stora osv så låt dom vara där jösses vad vi svenskar alltid ska gnälla =) |
 |
|
|
niklas
Member

393 Posts |
Posted - 2002/11/20 : 23:14:51
|
quote: Originally posted by dali
Jo, det är svårare än så. För man stänger inte av bilderna, man stänger av hela signaturen. Hade man bara kunnat stänga av bilderna så hade problemet varit löst.
Ni som försvarar bilder med ert liv kanske skulle fundera en gång till på vad detta är för forum. Tanken är väl ändå att diskutera hifi, inte att visa bilder? Eller har jag missat något?
Kunde inte sagt det bättre själv! Jag är i alla fall INTE inne på denna sidan för att kolla på animerade giffar/stora bilder utan för att lära mig mer om hifi och kanske även ibland bidra med min lilla kunskap i ämnet. Om någon annan har nåt annat intresse kanske de borde skaffa en egen hemsida, där kan de lägga upp vilken skit som helst! |
Every once in a while you've gotta roll the potato... |
 |
|
|
j.persson
Me, Myself & I !!

549 Posts |
Posted - 2002/11/21 : 10:02:46
|
Den här nyttiga tråden (hmmm) lärde mig att stänga av signaturerna i min profil.
En finess jag ingalunda hade uppmärksammat annars... gör ju däremot diskussionsämnet helt akademiskt, anser jag. Valfrihet är ju bäst.
Eftersom var och en kan stänga av signaturerna handlar det ju bara om kapacitet på servern. Och den frågan måste ju de som driver sajten avgöra, anser jag. |
 |
|
|
dole
en Harley day!

1656 Posts |
Posted - 2002/11/21 : 10:33:13
|
quote: Originally posted by Jadde
Bort med skiten!
Det var ju en orginell logga Bort med skiten!  
|
--Den som jämför med något bättre hamnar ofta i en penning knipa-- Ge mig mera pengar nu |
 |
|
Topic  |
|