HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Funderingar Kring Aragon!(hjälp)
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Bobbokrull
f.d. "Robin Fischer"

2165 Posts

Posted - 2002/11/21 :  10:27:49  Show Profile Send Bobbokrull a Private Message
Hej!

nån av er här som har lyssnat på detta?

Jag skulle vilja veta vad ni tycker om dessa!?

Det är ett Aragon Paladuim 1K

Edited by - Bobbokrull on 2002/11/21 10:32:02

dole
en Harley day!

1656 Posts

Posted - 2002/11/21 :  10:39:23  Show Profile Send dole a Private Message
Snyyyyyygg

--Den som jämför med något bättre hamnar ofta i en penning knipa-- Ge mig mera pengar nu
Go to Top of Page

j.persson
Me, Myself & I !!

549 Posts

Posted - 2002/11/21 :  10:47:50  Show Profile Send j.persson a Private Message
Hej Robin!

Jag lyssnade en gång på B&W Matrix 802 S3 (känns dessa igen ) med en förstärkare från samma tillverkare: en Acurus! Kommer inte ihåg modellnamnet dock.

Det lät bra med de få skivor jag hade med mig då. Jag kände resonanser i skosulorna när vi spelade högt, väldigt lustigt men inget kvalitetsmått alls. Jag gillade dock anläggningen.

Jag hade dock mycket hellre använt NAD 208an som var inkopplad på ett par äckel-bläig-urkig-hemskiga Cerwin Vega med dubbla 15". Personalen på hifiklubben trodde nämligen att ju större element, desto mer effekt behöver man för att "kontrollera konerna".

Jag försökte förgäves övertyga dem om att koppla in NADs minsta 20W integrerade på Cervin-vegorna...

Åter till Acurus-steget: det hade Krellbas åtminstone. Andra steg av samma fabrikat har jag valts som "referens"-steg i olika sammanhang. Bland annat har NHT 3.3 demats med stora Aragon. Så det kan säkert vara något!
Go to Top of Page

Bobbokrull
f.d. "Robin Fischer"

2165 Posts

Posted - 2002/11/21 :  10:53:06  Show Profile Send Bobbokrull a Private Message
Talade just i fonen med generalagenten, de finns inte i Sverige alls för tillfället:-(((((

men men, inget att göra åt..

detta innebär ju att denna tråd e värdelös iom att inte direkt många en har haft chansen till att lyssna på dem, så hjälp lär jag ju inte få:-)
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.47 sekunder. Snitz Forums 2000