HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Om loggor, reklam, ordspråk, bilder etc på forumet
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 6

Bobbokrull
f.d. "Robin Fischer"

2165 Posts

Posted - 2002/11/20 :  00:26:37  Show Profile Send Bobbokrull a Private Message
n0p, min signbild tar lika mkt som två rader text...tänk..
Go to Top of Page

nin
Semesterfirare

2425 Posts

Posted - 2002/11/20 :  00:42:12  Show Profile Send nin a Private Message
Det jag stör mig lite på är när man quotar och tar med texten och bilden igen. Bara jobbigt.
Och vissa som tycker det är kul att ändra texten på alla möjliga sätt, jag läser inte dom utan går vidare...
Go to Top of Page

n/a
deleted

1623 Posts

Posted - 2002/11/20 :  01:25:44  Show Profile Send n/a a Private Message
Hej!

Finns det inget roligare att bråka om??( Hifi ex, ed ,!!, ed ;)

Mvh A*.
Go to Top of Page

jesper
Member

121 Posts

Posted - 2002/11/20 :  01:40:07  Show Profile Send jesper a Private Message
quote:
Originally posted by Audiomaniker

Hej!

Kanske är det skojigare att "bråka" om att man "bråkar" om fel saker? Eller?
Go to Top of Page

Tank
Member

520 Posts

Posted - 2002/11/20 :  03:20:19  Show Profile  Visit Tank's Homepage Send Tank a Private Message
Betänkas ska att detta är det enda (av åtskilliga) forum som använder quote-knappen, vad jag känner till.

Jag tycker som så att vi håller det diskret, om det nu ska vara någon bild, tills det blir problem på serversidan. Då ryker bilderna. Själv ger jag två tummar upp för att få ha bilder, men något regelverk bör finnas.

Nu har jag luddat klart för inatt, tror jag.

Edited by - Tank on 2002/11/20 03:22:04
Go to Top of Page

jesper
Member

121 Posts

Posted - 2002/11/20 :  03:55:47  Show Profile Send jesper a Private Message
Ja, quotningingen var lite onödig i mitt fall. Dock tycker jag att det kan vara svårt att följa trådar ibland för det är inte uppenbart till vilken postning som vissa kommentarer hör.
Go to Top of Page

n/a
deleted

1623 Posts

Posted - 2002/11/20 :  06:46:22  Show Profile Send n/a a Private Message
quote:
Originally posted by A*

Hej j!

Nog för kvasiteoretiskt tom för 1st ManiTeoretiker som A* ,, ed )

Jo A*!!, akta dig för n nu då eventuellt stingslig som 1st bi han nu över ditt beteende har blivit ,!!

"Det jag stör mig lite på är när man quotar och tar med texten och bilden igen. Bara jobbigt."

Mvh A*.

Hej j!

Nog för kvasiteoretiskt tom för 1st ManiTeoretiker som A* ,, ed )

Jo A*!!, akta dig för n nu då eventuellt stingslig som 1st bi han nu över ditt beteende har blivit ,!!

"Det jag stör mig lite på är när man quotar och tar med texten och bilden igen. Bara jobbigt."

Mvh A*.
Go to Top of Page

n/a
deleted

1623 Posts

Posted - 2002/11/20 :  06:54:04  Show Profile Send n/a a Private Message
Hej T!

Snyggt med fadade logos !!

Förhoppningsvis blir morgondagens servrar snabbare( än dagens( = ännu mera med...

bilder:

Mvh A*.
Go to Top of Page

n/a
deleted

1623 Posts

Posted - 2002/11/20 :  06:57:28  Show Profile Send n/a a Private Message
Hej j!

A* tycker inte att din kvotning var onödig!!
Innan HiFiForum.nu uppgraderar till gamla ´s
träd
-tråds --[ ,uppbyggnad, är det nog bra med citat då o då.

Mvh A*.
Go to Top of Page

orthanc
Member

627 Posts

Posted - 2002/11/20 :  07:47:21  Show Profile Send orthanc a Private Message
quote:
Originally posted by sladd

Vi har en fundering som ni får vara med på. Det börjar bli ganska mycket bilder, loggor etc i medlemmarnas egen avdelning längst ned i varje inlägg. Dole har t ex två bilder, en på ML-logga, en på en HD-åkare (no offence Dole, trevliga bilder båda), Robin har en radda med loggor, Ekman har en liten animerad sak....

Vårt bekymmer är egentligen 2 stycken.

1. Detta tar plats. Om man betänker inläggsfrekvens och multiplicerar det med någon månad så blir den nödvändiga kapaciteten ganska stor. Om många skaffar sig små bilder som hänger med överallt så blir det snabbt väldigt mycket mer krävande.

2. Det ser inget vidare ut med alla loggor i olika storlekar som man måste scrolla förbi för att hitta någon text med det egentliga inlägget i.....

Vad tycker ni?
Får vi sanera/göra nya riktlinjer?
Hur skall de i så fall de se ut?

mvh

Personligen gör det mig igenting. Är bara första gången det eventuellt tar 1-2 sekunder längre tid, sedan finns alla bilderna i internet tempen och då tar det ingen tid alls.

Skall man förbjuda loggor osv, lär man väl tvinga folk att inte ta med bilder i quotes? Och det vore ju inte alls så trevligt. Mig stör de inte alls iaf.=D

//orthanc

Undersöker för tillfälle.
Go to Top of Page

Bobbokrull
f.d. "Robin Fischer"

2165 Posts

Posted - 2002/11/20 :  08:07:35  Show Profile Send Bobbokrull a Private Message
quote:

Hej!

Mvh A*.

denna gång håller jag med dig ordentligt A!!!!!

Edited by - Bobbokrull on 2002/11/20 08:08:17
Go to Top of Page

n/a
deleted

1623 Posts

Posted - 2002/11/20 :  09:04:37  Show Profile Send n/a a Private Message
Hej!

"Är bara första gången det eventuellt tar 1-2 sekunder längre tid,
sedan finns alla bilderna i internet tempen och då tar det ingen tid alls.
"

Jo !!, men det där har även A* försökt o förklara
typ 100-ggr men det går liksom bara inte fram !!

Mvh A*.
Go to Top of Page

Soulman
Member

441 Posts

Posted - 2002/11/20 :  10:09:32  Show Profile Send Soulman a Private Message
quote:

Hej!

"Är bara första gången det eventuellt tar 1-2 sekunder längre tid,
sedan finns alla bilderna i internet tempen och då tar det ingen tid alls.
"

Jo !!, men det där har även A* försökt o förklara
typ 100-ggr men det går liksom bara inte fram !!

Mvh A*.

Det lär bero på vilka inställingar du har i din browser. Cachning av sidor, bilder och annat är ofog av browsern och bör minimeeras är min åsikt...

För övrigt anser jag att bilder i signaturen bör förbjudas

Det här måste vara en av de mest hysteriska trådarna i det här forumets historia. Vi är väl här för att diskutera hifi, inte visa upp våre pråliga loggor?? Hur kan man bli såååå upprörd över det??

/Stefan

-- Creativity is thinking up new things, innovation is doing new things --
Go to Top of Page

dole
en Harley day!

1656 Posts

Posted - 2002/11/20 :  10:17:59  Show Profile Send dole a Private Message
Borde inte den här tråden ligga i kategorin övrigt?

--Den som jämför med något bättre hamnar ofta i en penning knipa-- Ge mig mera pengar nu
Go to Top of Page

niklas
Member

393 Posts

Posted - 2002/11/20 :  11:10:48  Show Profile Send niklas a Private Message
Hej alla,

Känner att jag behöver kommentera lite i denna tråden...

1. Bilder i signaturen
Detta är ju en fråga om bandbredd. Vill man att folk med modem ska kunna använda sidan finns det ingen plats för bilder i signaturen. Det finns ju faktiskt en UsersProfile sida, kanske man kan lägga in sina bilder där istället? De behöver ju liksom inte vara med i VARJE meddelande. Visst ska vi ha kvar signaturer, men det räcker gott en textrad (det är ju trots allt en signatur, inte en uppsats).

2. Reply with quote
Detta är ett problem som designen för denna siten får leva med. Det finns bara en nivå på alla svar, dvs ingen trädstruktur, och för att kunna veta vem man svarat måste quotes/citat vara med. Däremot borde man ta bort bilderna i citaten. Ett bra anti-exempel är ju i tråden "Posta bilder på Era system". Snacka om att det stjäl onödig bandbredd!

3. Cachning av bilder.
Detta förklaras av många på ett sätt som är direkt fel, "Det gör inget om bilderna är stora för dom cachas ändå, då tar det bara tid första gången.". Antar att folk med detta menar att bilderna cachas hos klienten/användaren och inte på servern (eftersom det är .asp och inte .aspx). Hur kan någon veta vilka inställningar någon annan har i sin browser? Jag arbetar med webutveckling och har all cachning avstängd. Vad händer om nån tex byter sin bild och jag försöker ladda in sidan? Då får jag ju se den gamla bilden...

För att sammanfatta mina förslag:
1. Ta bort bilder från signaturen. Lägg dom på profilsidan istället.
2. Ta bort bilder ur citaten.
3. Ingenting cachas. Allt laddas om varje gång.

Every once in a while you've gotta roll the potato...
Go to Top of Page

Bosco
Member

444 Posts

Posted - 2002/11/20 :  11:59:54  Show Profile Send Bosco a Private Message
Angående cache.

De som inte ändrat på något i sin browser lär ha bilderna cachade. Jag kollade i min cache och där ligger allas loggor.

Dessutom är avkänningen ganska smart om man skulle ändra en bild, även om det finns undantag. Det ska mycket till för att din (moderna) browser ska visa en gammal bild.

Edited by - Bosco on 2002/11/20 12:02:00
Go to Top of Page

Tank
Member

520 Posts

Posted - 2002/11/20 :  13:58:18  Show Profile  Visit Tank's Homepage Send Tank a Private Message
Niklas: Quote är i överlag onödigt, det räcker med denna variant. Det skulle vara om det var väldigt långt tillbaka i en STOR tråd, så att man klubbar in lite relevans i bilden. Då är det bra om man får med den gamla texten, men det går oftast lika fort att knåpa ihop en liten textbit där man skriver vad det handlar om. T.ex. "Angående X", "Svar till:" och "Namn:"
Go to Top of Page

Soulman
Member

441 Posts

Posted - 2002/11/20 :  14:40:25  Show Profile Send Soulman a Private Message
quote:
Originally posted by Bosco

Angående cache.

De som inte ändrat på något i sin browser lär ha bilderna cachade. Jag kollade i min cache och där ligger allas loggor.

Dessutom är avkänningen ganska smart om man skulle ändra en bild, även om det finns undantag. Det ska mycket till för att din (moderna) browser ska visa en gammal bild.

En "modern" browser klarar inte av att visa en ny bild om den heter samma som en gammal bild. Om du nu inte har stängt av cache-funktionen vill säga... Så är det tyvärr. Jag jobbar med webbutveckling och stöter ofta på frågor om varför inte bilder har ändrats fast de har blivit utbytta (de har alltså blivit cachade).

/Stefan

Go to Top of Page

Bosco
Member

444 Posts

Posted - 2002/11/20 :  15:02:41  Show Profile Send Bosco a Private Message
När jag pysslade med sånt tror jag det krävdes att pixeldimensionerna var samma också.
Go to Top of Page

Magnuz
Member

1572 Posts

Posted - 2002/11/20 :  15:13:42  Show Profile Send Magnuz a Private Message
"När jag pysslade med sånt tror jag det krävdes att pixeldimensionerna var samma också."

Låter rimligt, eftersom html-koden också är annorlunda i fall dimensionerna ändrats.
Go to Top of Page

anders
Member

168 Posts

Posted - 2002/11/20 :  15:23:44  Show Profile Send anders a Private Message
signaturer ska vara text tycker jag, kanske max 4 rader.
"personliga bilder" kan höra till "user profile"
animationer är det mest irriterande som finns och borde förbjudas, inte bara på denna sida utan generellt.
Go to Top of Page

dole
en Harley day!

1656 Posts

Posted - 2002/11/20 :  15:54:10  Show Profile Send dole a Private Message
quote:
Originally posted by anders

signaturer ska vara text tycker jag, kanske max 4 rader.
"personliga bilder" kan höra till "user profile"
animationer är det mest irriterande som finns och borde förbjudas, inte bara på denna sida utan generellt.

STÄNG DÅ AV DEM SÅ ATT DU INTE SER DEM

--Den som jämför med något bättre hamnar ofta i en penning knipa-- Ge mig mera pengar nu
Go to Top of Page

Soulman
Member

441 Posts

Posted - 2002/11/20 :  15:56:47  Show Profile Send Soulman a Private Message
quote:
Originally posted by Magnuz

Låter rimligt, eftersom html-koden också är annorlunda i fall dimensionerna ändrats.

Html-koden är samma oavsett om dimensionerna ändras. Däremot kan man speca vilka dimensioner som en bild har som en del i image-taggen. Men det gör man oftast inte. Kanske speceillt inte om den tex kommer från en databas...

Vad gäller att bilden måste ha samma dimensioner för att blands ihop med en bild med samma namn så är jag tämligen övertygad om att du har fel

/Stefan

Go to Top of Page

Soulman
Member

441 Posts

Posted - 2002/11/20 :  16:02:47  Show Profile Send Soulman a Private Message
quote:
Originally posted by dole

STÄNG DÅ AV DEM SÅ ATT DU INTE SER DEM

Blev du kinkig nu för att andra inte vill se dig på din HD eller vad?? Alla har väl rätt att tycka vad de vill, men att skrika och gorma ( = skriva i stooora versaler med rödtext) är väl att överreagera mer än lovligt eller??

/Stefan

Go to Top of Page

Deamonbreed
Member

210 Posts

Posted - 2002/11/20 :  16:07:11  Show Profile Send Deamonbreed a Private Message
Hmmm, det var ju ett j*vla liv om det här verkar det som Jag har bredband så jag bryr mig inte, men jag förstår dem som har modem. Att quota med bilder behövs ju faktiskt inte. Jag brukar kopiera den text jag vill quota sen klistra in den, bör inte ta så mycket plats. Smilisarna måste vara kvar, de är rara små liv! Om ni nu tar bort bilder i signaturerna så måste ni införa avararer eller vad det heter för det är min rättighet att visa min lieman som jag har i min profil, det är han värd Om det skulle bli tal om att pröjsa en slant för forumet så ställer jag upp på det, moderatorerna är väl värda en slant tycker jag.

LEV VÄL, LEV ONT
Go to Top of Page
Page: of 6 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.55 sekunder. Snitz Forums 2000