Author |
Topic |
|
d.ma
Member
233 Posts |
Posted - 2006/10/27 : 18:42:14
|
halloj,, jag kommer till veckan att åka ner till stockholm på jobb, och kommer då att bo på skandic malmen å sedan på zinkennsdamm vandrarhem och jag hoppas att få en stund över att titta in på nån hifi butik, så frågan är finns det nått i närheten? "gångavstånd"? MVH Daniel umeå |
|
ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben
8776 Posts |
|
Ronnie_Ericsson
Medlem i AÖ
1035 Posts |
Posted - 2006/10/27 : 18:55:05
|
Det låter som om du är på lite fel sida av stan. Fast jag kanske har missat några butiker också. Det finns en Expert-butik på Hornsgatan |
heavy like if you were pulling into your driveway only to witness the whole of the moon slowly crushing your house |
|
|
ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben
8776 Posts |
Posted - 2006/10/27 : 18:57:10
|
En Hifi-Klubben och Reference Audio ligger på söder... |
Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!HiFiForum.nu's Artikelregister | Regler |
|
|
Manga X
Donator: Bildserver
3083 Posts |
Posted - 2006/10/27 : 19:06:59
|
Handlade det inte om HIFI-butiker?
mvh Magnus Eriksson |
|
|
Jörgen_G
Medlem i AÖ RödaTråden vinnare
8011 Posts |
Posted - 2006/10/29 : 19:31:57
|
Ronnie och d.ma - Expertbutiken på Hornsgatan har nästan enbart optik. Mycket digitalkameror och är ledande i stan på - kikare...
/ Jörgen G |
Mina grejor kan man läsa om i min tråd i Medlemmarnas system. Hen är ett förvånansvärt praktiskt och användbart pronomen. |
|
|
Ronnie_Ericsson
Medlem i AÖ
1035 Posts |
Posted - 2006/10/31 : 01:00:13
|
Oh. Är det de som säljer stora blanka stjärnkikare, eller är det någon butik i närheten? Teleskop heter det kanske.
Hur som helst får jag lust att kika lite när jag ser dem, men avskräcks snabbt när jag kikar på kikarpriserna. |
heavy like if you were pulling into your driveway only to witness the whole of the moon slowly crushing your house |
|
|
Jörgen_G
Medlem i AÖ RödaTråden vinnare
8011 Posts |
Posted - 2006/10/31 : 09:02:07
|
Helt rätt Ronnie. Utmärkt butik om man behöver en kikare även för mer modesta tittningsavtånd.
I denna butik lärde jag mig till exempel att kikare under cirka 1500 kronor inte var mycket att hänga i julgran. Där gick det en mycket tydligt kvalitetsräns när jag handlade senast, 2002.
Men nu ska vi inte kapa d.ma:s tråd - den ska ju handla om HiFi-butiker i hufvudstaden.
/Jörgen G |
Mina grejor kan man läsa om i min tråd i Medlemmarnas system. Hen är ett förvånansvärt praktiskt och användbart pronomen. |
|
|
|
Topic |
|