HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 "Mat-specialare" i era städer?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

EuphoniC
Klubbmästare i HiFi Norr

3091 Posts

Posted - 2006/10/25 :  13:21:11  Show Profile  Visit EuphoniC's Homepage Send EuphoniC a Private Message
Har just ätit en mat-specialare som inte finns på någon meny men det har gått ryktesvägen att rätten ändå gick att beställa. Detta är en Pizza av det märkligare slaget som heter Calskrove.

Skrovmål .. jag vet inte hur mycket uttrycket används söder ut eller om det används alls, men här uppe i norr är det standardordet för en hamburgertallrik.

Pizzan är då förstås en Calzone som innehåller allt det ett skrovmål är, hamburgare komplett med kött, bröd, sallad, dressing och även en del pommes. Allt inbakad i en pizza med det som hör den enklaste Calzone till, skinka och ost.

Det låter som en barnslig lek med mat, men faktiskt så smakade det helt OK och därtill. Det smakade inte direkt hamburgare, inte heller pizza. Men.. smakade.. bra. Märkligt men bra

Det finns förmodligen sådana här knäppa "specialare" i andra städer.

Har ni något liknande (knäpp rätt alltså som inte finns på en offentlig meny) så berätta i så fall vad och var det är.

Detta är f.ö. på Restaurang Tre Kronor på Erikslid i Skellefteå.

/Jonas


Hemma hos mig | Klubbmästare för HiFi Norr - Kontakta mig för mer information.

Edited by - EuphoniC on 2006/10/25 13:22:56

traveller
Member

132 Posts

Posted - 2006/10/25 :  13:42:31  Show Profile Send traveller a Private Message
Haha, den pizzan skulle jag vilja testa.

» Min anläggning
Go to Top of Page

EuphoniC
Klubbmästare i HiFi Norr

3091 Posts

Posted - 2006/10/25 :  13:55:02  Show Profile  Visit EuphoniC's Homepage Send EuphoniC a Private Message
Appropå

http://www.svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=22620&a=638844&lid=puff_638846&lpos=rubrik

/Jonas


Hemma hos mig | Klubbmästare för HiFi Norr - Kontakta mig för mer information.
Go to Top of Page

Snoop
Medlem, HiFi Norr

4184 Posts

Posted - 2006/10/25 :  17:59:07  Show Profile Send Snoop a Private Message
Haha, den där måste ja kolla om den finns på något matställe här i stan

[Squeezebox 3][Onkyo TX-SR876][Phonar Veritas P5][Kef KHT 2005.2]
Moderator på Minhembio

Go to Top of Page

Hornta
Member

1107 Posts

Posted - 2006/10/25 :  18:28:32  Show Profile Send Hornta a Private Message
hahhahahaa

Stereon: DIY: Synergy Horn + 15" baslåda | Anaview AMS1000 och ALC0180 | MiniDSP | Emotiva UMC-200 | AppleTV 4 | Rega P3 | Energy-transformers Vibb-eaters
Cyklar: Speciallzied Enduro 29/6fattie Elite 2017 w/ lyrik 180mm | Specialized Stumpjumper FSR 26" EVO w/ pike 160mm & monarch+ 150mm
Minhembio: http://www.minhembio.com/mikaelhornqvist/
Go to Top of Page

Mahler
Member

1782 Posts

Posted - 2006/10/25 :  19:00:22  Show Profile Send Mahler a Private Message
Jisses! :) Låter som en riktig härdsmälta!

-----------------------
Tabula Rasa!
Go to Top of Page

Saro
Member

1721 Posts

Posted - 2006/10/25 :  21:40:03  Show Profile Send Saro a Private Message
låter som det optimala bakismålet :P 6000kalorier senare är man inte bakis längre :P
Go to Top of Page

Dahlberg
Mästar-Harry 2005

4211 Posts

Posted - 2006/10/25 :  22:27:50  Show Profile  Visit Dahlberg's Homepage Send Dahlberg a Private Message
Undrar om den finns som supersize

Driver Dahlberg Audio Design. Återfinns som "DahlbergAudio" och på www.dahlbergaudiodesign.se
Go to Top of Page

Jörgen_G
Medlem i AÖ RödaTråden vinnare

8011 Posts

Posted - 2006/10/25 :  22:42:50  Show Profile  Visit Jörgen_G's Homepage Send Jörgen_G a Private Message
När jag kom till Stockholm 1977 fanns det ett ställe på Hornsgatan där man kunde beställa "en sådan". Då fick man en stor stark.

Behöver jag nämna att stället inte hade vedebörliga tillstånd och inte finns kvar.

/Jörgen G

Mina grejor kan man läsa om i min tråd i Medlemmarnas system.

Hen är ett förvånansvärt praktiskt och användbart pronomen.
Go to Top of Page

EuphoniC
Klubbmästare i HiFi Norr

3091 Posts

Posted - 2006/10/26 :  07:22:14  Show Profile  Visit EuphoniC's Homepage Send EuphoniC a Private Message
quote:
Undrar om den finns som supersize


Samma ställe har en Calzone Magnum som är grym (får inte ned hela) och jag är övertygad om att om du ber om det så gör de en Cal-superskrove Magnum åt dig

/Jonas


Hemma hos mig | Klubbmästare för HiFi Norr - Kontakta mig för mer information.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.5 sekunder. Snitz Forums 2000