HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Varför hoppa till topp vid editering?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Morgan
Dr. Akustikus... ikus... ikus

415 Posts

Posted - 2006/10/25 :  16:34:15  Show Profile Send Morgan a Private Message
Varför hoppar en tråd upp till toppen av ett forum då man redigerar ett tidigare inlägg i den? Är inte det lite onödigt? Då hoppar ju ibland gamla trådar till toppen, utan att det tillförts något nytt i sak... Jag tycker det känns lite onödigt, och som om man vill dra till sig upmärksamhet, bara för att man råkade upptäcka ett par retliga stavfel (jag är mån om språkbruket).

MVH
/Morgan

*Men kanske är det inte sällan snarare precis tvärtom!

Ayn
Member

2799 Posts

Posted - 2006/10/25 :  16:42:40  Show Profile Send Ayn a Private Message
Det är inte alls onödigt tycker jag. Den editerade tråden är ju den som det hänt något i senast. Ofta i t.ex. medlemspresentationer brukar folk använda det första inlägget i tråden för att sammanfatta sitt nuvarande system med. När första inlägget ändras blir tråden uppdaterad, och man ser att det hänt något i tråden. Så slipper man skriva ett ytterligare inlägg bara för att säga att "nu har jag uppdaterat första inlägget".

Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!
Go to Top of Page

IHiFi.se
Member

190 Posts

Posted - 2006/10/25 :  16:47:27  Show Profile  Visit IHiFi.se's Homepage Send IHiFi.se a Private Message
Över lag brukar editeringar för stavfel komma samma dag eller dagen efter inlägget postades så det kan åtminstone jag leva med. När tråden har blivit några dagar gammal och börjar drunkna i utbudet är det mycket praktiskt att den bumpas upp. Dessutom föredrar jag när folk editerar sina inlägga istället för att dubbelposta om de vill tillägga någonting i sin senaste post om ingen annan hunnit posta däremellan.

Driver www.ihifi.se

Compact / Swans / G&W / Xindak / Original / E&T / Yarland
Go to Top of Page

Dahlberg
Mästar-Harry 2005

4211 Posts

Posted - 2006/10/25 :  17:36:52  Show Profile  Visit Dahlberg's Homepage Send Dahlberg a Private Message
En lösning där man kan välja kanske

Typ "editera innehåll" (hoppar upp) - "editera stavning etc" (hoppar inte)

Driver Dahlberg Audio Design. Återfinns som "DahlbergAudio" och på www.dahlbergaudiodesign.se
Go to Top of Page

Morgan
Dr. Akustikus... ikus... ikus

415 Posts

Posted - 2006/10/25 :  17:54:05  Show Profile Send Morgan a Private Message
Tja, jag stör mig inte så mycket egentligen. Det är mest en egenhet på detta forum som inte finns på något annat av de tiotalet andra forum jag brukar skriva mer regelbundet på... Jag undrade vad skälet var.

På köp&sälj-sidorna har det helt klart sin funktion, upptäckte jag. Där gällde det att "bumpa" en gång per dygn, så att man låg i topp på träfflistan . PÅ andra forumdelar ser jag inte vitsen så klart.

MVH
/Morgan

*Men kanske är det inte sällan snarare precis tvärtom!
Go to Top of Page

Ayn
Member

2799 Posts

Posted - 2006/10/25 :  18:11:57  Show Profile Send Ayn a Private Message
"Såklart"?

...nåja...

Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2006/10/25 :  20:39:19  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Jag har svårt att se att nån går in i en gammaltråd och endast rättar stavfel.

Om inlägget INTE skulle markeras som "uppdaterat", så skulle man kanske aldrig upptäcka att någon har gjort en ändring 10 inlägg upp i en tråd och därmed missat ny information.

Jag har jag problemet med att mina editerade inlägg INTE uppdateras. Det ser jag som ett STÖRRE problem än att de gör det.

EDIT:
Det hoppas inte till toppen,,, det hoppas till inlägget som det senast skrevs i.



"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.36 sekunder. Snitz Forums 2000