Hej Jag har hört något ryckte om att någon eller några har moddat sina Elac högtalare i filter väg och med mycket gott resultat. Jag har ingen aning vilken av modellerna eller vem vilka som jgort detta. Jag vill gärna ha tag i lite info om detta, är det någon som vet något?? Att söka på de Tyska sidorna är meningslöst för min del, jag kan ej Tyska
kikade nyss in i mina 310.2, filtret såg inte så kul ut komponentmässigt, PTC motstånd både i LP och HP delen. Förutom en konding i HP delen så såg resterande ut att vara lytar. Fanns ävenn en liten bygling på HP delen där man kunde flytte en liten trådstump till ett stift märkt +1. Respektive filter del, sitter på separata kort inskjutna i spår på plattan baktil. Så nu blir det filtersanering i vinter
Jag zomade in filter bilden på den åvanstående länken(modell FS 607 X-JET) och fick se att det står Elac på de blå kondingarna Undra om de gör dem själva, inte är det några Lytar i alle fall. Jag såg också att de har det dära vita rektangulära kondingarna MKT vad det verkar som. Så alltså har det endast förbättrat de dära Lytorna med bättre kondingar i de dyrare modellerna i filteret.
Forsman, undra om vi får bort filterkorten hela när vi skall modda Annars går det nog kanske ändå att komma åt men det blir trångt. Om det skiter sig så blir vi tvugna att hardwira