Var på biblioteket och bläddrade lite i Hifi & Musik. Där stötte jag på ett lite originellt högtalarstativ i plexi eller något annat transparent material. I mitt tycke mycket snyggare än de flesta andra stativ.
Väl hemma tänkte jag kolla upp var ett sådant kostade men kan inte hitta det på webben. Kanske missminner jag mig, men stod det inte att det kom från Quadraspire? På deras hemsida kan jag hursomhelst inte hitta det.
Tack för tipset martin. Ringde upp audioactive och det stämde mycket väl, stativen var från quadraspire och hade beteckningarna QX 600A respektive QX 600LA beroende på storlek. De verkar riktigt intressanta även om priset kanske var högre än vad jag hade hoppats på.
M.Thorsen: Jag kunde inte få fram något om stativen på deras hemsida men om du vet hur de ser ut och vilka mått du själv vill ha så rekommenderar jag ett besök hos en seriös glasmästare som även arbetar med olika typer av plexi/lexanglas osv. Jag arbetade själv som glasmästare för många år sedan och vet att man kan göra väldigt mycket med olika typer av "plastglas" och det blir säkert mycket billigare än hos en hifi-handlare.
Tack för tipset CarlssonH. Konstruktionen till dessa stativ är ju minst sagt enkel, men icke desto mindre genial (om de nu funkar lika bra som hifi+ recension lovar). Stativet består av två skivor som hakas i varandra.