HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Expressen/GT eller Aftonbladet???
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Pjotre
dr. kursuppgång

3276 Posts

Posted - 2006/10/14 :  20:55:10  Show Profile Send Pjotre a Private Message
Läste på GT/Expressens sportsida om Frölundas match idag, och sen nedanför klistar jag in Aftonbladets artikel om samma match... Nu undrar jag vad vi "betalar" för????? Kunde ju lika gärna varit en tidning...


Kariyas revansch
Steve Kariya värvades till Frölunda som målskytt. I bortamatchen mot Mora levererade han dubbelt och avgjorde matchen med sitt 3-2-mål.
- Skönt att göra mål, men det viktigaste var att vinna. Vi hade också lite tur den här matchen, sade Kariya efter matchen.


Textstorlek A B C

Spara som Favorit


Skriv ut



Kariya och hans Frölundakamrater såg ett tag ut att kunna vinna ganska enkelt i Mora. Knappa minuten efter Martin Cibaks 1-0 för Frölunda i numerärt överläge serverade Martin Plüss en perfekt passning till Kariya, som via ett distinkt skott överlistade Pitkämäki i Mora-målet.
Under första halvan av matchen uppträdde Frölunda inte alls som ett bottenlag, tvärtom. Göteborgarna hade ett rejält grepp om matchen.

Tappade fart
Men det svängde efter Moras första mål och efter kvitteringen tog hemmalaget hand om taktpinnen.
- Vi tappade fart i andra perioden och det var vi som gav dem chansen att komma tillbaka in i matchen, sade Kariya.
Mora hade i sista perioden en rejäl chans att ta ledningen när laget spelade fem mot tre en dryg minut. Riktigt nära hemmaledning var det dock inte förrän Teemu Elomo prickade stolpen bakom Joel Gistedt.
Returen studade ut i banan och när en Moraback tappade balansen fick Frölunda ett två-mot-en-läge. Plüss avancerade med pucken och spelade fram Kariya som inte gjorde något misstag.

"På tiden att vi vann"
"Det var på tiden att vi vann""Pucken rullade och studsade lite men jag fick i alla fall upp den tillräckligt högt. Det var på tiden att vi vann igen, två segrar på elva matcher trodde jag inte skulle vara facit innan säsongen, sade Kariya.
Under försäsongen spelade det matchvinnande paret Kariya och Plüss tillsammans och producerade mycket poäng. Men efter första matchen hamnade de i olika formationer.
- Vi trivs väldigt bra tillsammans och jag hoppas att vi får spela mer ihop. Men det blir mycket förändringar inom laget när man förlorar, ibland kanske det blir lite för mycket analyser, sade Kariya.
- Det är upp till oss själva att reda ut den situation vi har hamnat i och jag tror vi kommer att klara ut det, fortsatte han.
Frölundas tränare Stephan Lund var givetvis nöjd efter segern.
- Det var någon sten som föll från axlarna, men det finns fortfarande några kvar. Det har varit ganska jobbigt senaste tiden och jag har ibland fått rycka in som amatörpsykolog. Vi har många nya spelare och alla vill visa sig från sin bästa sida. När de inte lyckas blir det tufft med trycket och förväntningarna utifrån, sade han.
Lika muntert som det var i Förlundalägret, lika deppigt var det i Mora som nu förlorat tre matcher i rad. Och Frölunda är fortfarande som ett spöke. Göteborgarna är det enda laget Mora inte besegrat sedan debuten i elitserien.









Kariya matchvinnare för Frölunda
Tvåmålsskytt mot Mora

Steve Kariya värvades till Frölunda som målskytt. I bortamatchen mot Mora levererade han dubbelt och avgjorde matchen med sitt 3–2-mål.
– Skönt att göra mål, men det viktigaste var att vinna. Vi hade också lite tur den här matchen, sade Kariya efter matchen.
Kariya och hans Frölundakamrater såg ett tag ut att kunna vinna ganska enkelt i Mora. Knappa minuten efter Martin Cibaks 1–0 för Frölunda i numerärt överläge serverade Martin Plüss en perfekt passning till Kariya, som via ett distinkt skott överlistade Pitkämäki i Mora-målet.
Under första halvan av matchen uppträdde Frölunda inte alls som ett bottenlag, tvärtom. Göteborgarna hade ett rejält grepp om matchen.
Men det svängde efter Moras första mål och efter kvitteringen tog hemmalaget hand om taktpinnen.
– Vi tappade fart i andra perioden och det var vi som gav dem chansen att komma tillbaka in i matchen, sade Kariya.
Mora hade i sista perioden en rejäl chans att ta ledningen när laget spelade fem mot tre en dryg minut. Riktigt nära hemmaledning var det dock inte förrän Teemu Elomo prickade stolpen bakom Joel Gistedt.
Returen studade ut i banan och när en Moraback tappade balansen fick Frölunda ett två-mot-en-läge. Plüss avancerade med pucken och spelade fram Kariya som inte gjorde något misstag.

”Det var på tiden att vi vann”
– Pucken rullade och studsade lite men jag fick i alla fall upp den tillräckligt högt. Det var på tiden att vi vann igen, två segrar på elva matcher trodde jag inte skulle vara facit innan säsongen, sade Kariya.
Under försäsongen spelade det matchvinnande paret Kariya och Plüss tillsammans och producerade mycket poäng. Men efter första matchen hamnade de i olika formationer.
– Vi trivs väldigt bra tillsammans och jag hoppas att vi får spela mer ihop. Men det blir mycket förändringar inom laget när man förlorar, ibland kanske det blir lite för mycket analyser, sade Kariya.
– Det är upp till oss själva att reda ut den situation vi har hamnat i och jag tror vi kommer att klara ut det, fortsatte han.
Frölundas tränare Stephan Lund var givetvis nöjd efter segern.
– Det var någon sten som föll från axlarna, men det finns fortfarande några kvar. Det har varit ganska jobbigt senaste tiden och jag har ibland fått rycka in som amatörpsykolog. Vi har många nya spelare och alla vill visa sig från sin bästa sida. När de inte lyckas blir det tufft med trycket och förväntningarna utifrån, sade han.
Lika muntert som det var i Förlundalägret, lika deppigt var det i Mora som nu förlorat tre matcher i rad. Och Frölunda är fortfarande som ett spöke. Göteborgarna är det enda laget Mora inte besegrat sedan debuten i elitserien.


Terminator
Moved on...

1124 Posts

Posted - 2006/10/14 :  20:56:24  Show Profile Send Terminator a Private Message
Ofta som mindre (läs lokaltidningar) tidningar köper referat från TT och liknande men när de största gör det så känns det ganska så lågt.
Go to Top of Page

Pjotre
dr. kursuppgång

3276 Posts

Posted - 2006/10/14 :  20:59:44  Show Profile Send Pjotre a Private Message
Jo, det kan jag förstå att lokaltidningarna gör...

Men att Aftonbladet OCH Expressen/GT gör det...

Köper ju iofs inte någon av dessa skärptidningar men läser ju en del av dem (sporten) på nätet...
Go to Top of Page

Ryssen
100.000-klubben

8508 Posts

Posted - 2006/10/14 :  21:03:36  Show Profile  Visit Ryssen's Homepage Send Ryssen a Private Message
quote:
Kunde ju lika gärna varit en tidning...

Har märkt det.Blir Expressen i så fall.

Learning by burning..
You say that you can read my mind--Be careful of what you might find. -Ozzy-
Go to Top of Page

Pjotre
dr. kursuppgång

3276 Posts

Posted - 2006/10/14 :  21:20:41  Show Profile Send Pjotre a Private Message
Härligt att konstatera att www.gp.se inte har samma spökskrivare som skräptidningarna har...
Go to Top of Page

Leif Eriksson
Member

700 Posts

Posted - 2006/10/15 :  17:23:31  Show Profile Send Leif Eriksson a Private Message
Skulle aldrig falla mig in att köpa skräpet, ingen av dessa skvallerblaskor har något berättigande enligt min åsikt.

"the bitterness of low quality,
remains long after,
the sweetness, of low price"
//Leif
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.41 sekunder. Snitz Forums 2000