HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Va f*n sysslar Zlatan med.....
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

Snoddas
Member

920 Posts

Posted - 2006/09/15 :  22:10:21  Show Profile Send Snoddas a Private Message

Saxat från SVT-text:

" Zlatan nobbar landslaget

Zlatan Ibrahimovic har gett sitt
besked. Han spelar inte EM-kvalen mot
Spanien och Island.

Förbundskapten Lars Lagerbäck fick
beskedet sent i dag. Zlatan var en av
tre spelare som stängdes av i
EM-kvalet mot Liechtenstein på grund
av ett sent krogbesök.

-Vi hade ett långt och lugnt samtal
där det framgick att han inte vill
spela EM-kvalen i oktober. Vad Zlatan
har för motiv får han själv svara på.
Vi har bestämt att jag ska höra av
mig igen efter Islandsmatchen, säger
Lagerbäck till SVT Sport."


"And if you ever come across us don't give us your sympathy
You can buy us a drink and just shake our hands
And you'll recognise by the reflection in our eyes
That deep down inside we're all one and the same"

-Derek William Dick aka Fish-

nl
Member

324 Posts

Posted - 2006/09/15 :  22:21:48  Show Profile Send nl a Private Message
Men han gör ju inte så mycket för laget, skicka in Ahlbäck så går vi till slutspel. Hoppas Zlatan inte kommer krypande på alla fyra bara för att sverige går till slutspel.
Go to Top of Page

jonasz
Member

2542 Posts

Posted - 2006/09/15 :  22:35:17  Show Profile Send jonasz a Private Message
Håller med, Zlatan är en diva. Nu har han valt att inte vara med, då ska han f*n inte vara med sedan heller... Jag anser dock att han är en bra spelare men kan han inte sköta reglerna under ett kval så ska han inte surfa på de andra och vara med senare heller...

You'll Never Walk Alone...
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2006/09/15 :  22:43:20  Show Profile Send mayro a Private Message


Bra.. Nu viar han vilken diva/bortskämd unge han är.. Stoppa alla liknande divor o släpp fram riktiga lirare som vill kampa lite..

Iofs är jag inte intreserad ens.. men divafasoner känner man igen då man ser dom i varje fall..


Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7378 Posts

Posted - 2006/09/15 :  22:47:42  Show Profile Send FBK a Private Message

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

Snoddas
Member

920 Posts

Posted - 2006/09/15 :  23:04:20  Show Profile Send Snoddas a Private Message

Visst är Zlatan en diva men också en gudabenådad fotbollsspelare i sina bästa stunder. Jag anser att dom matcherna han behöva mest i är just Spanienmatcherna. Med Zlatan på planen så hade spanjorerna haft en helt annan respekt för Sverige. Nu är där ingen att frukta i vårt landslag!

Om vi slått Spanien (vilket jag inte tror vi gör utan Zlatan) så är jag övertygad om att vi gått till EM. Spanjorerna hade varit ordentligt på efterkälken. 3 poäng på 3 matcher till Spanien medans Sveriga hade haft 9 poäng efter 3 matcher. Zlatans avhopp gör det till en utopi.....



"And if you ever come across us don't give us your sympathy
You can buy us a drink and just shake our hands
And you'll recognise by the reflection in our eyes
That deep down inside we're all one and the same"

-Derek William Dick aka Fish-
Go to Top of Page

mace
London calling

5296 Posts

Posted - 2006/09/15 :  23:15:34  Show Profile Send mace a Private Message
Han är iallafall den spelare som säger ordet "professionell" oftast i intervjuer

M

mera quad ESL = mera välljud.

"Efter tillnyktring vaknade han upp medvetslös" TV4-Nyhetsmorgon.

Bio har inte varit detsamma sedan Nickel Gammaldags försvann :-(

"Det finns egentligen inga rakor på den här banan, de enda rakorna som finns är böjda" Eje Elgh, Australiens F1-GP 2008.


Mr 500!
Go to Top of Page

jonasz
Member

2542 Posts

Posted - 2006/09/15 :  23:37:19  Show Profile Send jonasz a Private Message
Snoddas: Om nu Zlatan är så betydelsefull så antar jag att vi har en fördel när han inte är med. Med det menar jag att Sverige underskattas och vi har fortfarande exakt 97,3 procent av slagkraften utan Zlatan som med honom!

You'll Never Walk Alone...
Go to Top of Page

templar
Member

89 Posts

Posted - 2006/09/16 :  00:02:15  Show Profile Send templar a Private Message
Inte speciellt oväntat att hans stolthet skulle kräva detta. Men det var trots allt bra att Lagerbäck satte ned foten och markerade, för hemskickningen av de tre lär ju inte bero enbart på den senaste händelsen. Zlatan kommer säkerligen att vara tillbaka efter oktobermatcherna och förhoppningsvis så kan allt det här leda till att alla börjar om på ny sida, även om Mellberg och Ljungberg inte lär dela hotellrum i framtiden heller. Det som oroar mest är vart Zlatans spel har tagit vägen.

Angående Allbäck så är det synd att han behöver fem chanser för att sätta en boll.

La chispa adecuada

Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2006/09/16 :  00:04:37  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
Vem f-n e Zlatan ?

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

Dahlberg
Mästar-Harry 2005

4211 Posts

Posted - 2006/09/16 :  00:22:35  Show Profile  Visit Dahlberg's Homepage Send Dahlberg a Private Message
Inte så att han kommer att saknas ändå (uruselt VM ) .

Driver Dahlberg Audio Design. Återfinns som "DahlbergAudio" och på www.dahlbergaudiodesign.se
Go to Top of Page

ohmega
Member

4651 Posts

Posted - 2006/09/16 :  04:03:05  Show Profile Send ohmega a Private Message
Jag trodde det var upp till zlatan om han vill spela eller inte..fast nu är jag inte speciellt intresserad av fotboll heller å andra sidan...

Medlem i klubbstugan SVAVEL - "Vi kör så det ryker"
Mitt Hifi-intresse är ingen prylhobby - det är en materialsport :) Anläggning: DVD-Denver + Naim Nait2 + Epos ES11 OCH FT-1600 MkII + 200 CD-skivor

Edited by - ohmega on 2006/09/16 04:09:09
Go to Top of Page

StefanL
Member

1020 Posts

Posted - 2006/09/16 :  07:29:43  Show Profile Send StefanL a Private Message
Så som han har spelat i landslaget senaste tiden, så kommer jag inte att sakna hans lunkande över offensiva planhalvan.


Medlem i eoJeud, HiFi-Skånes stolthet
Go to Top of Page

ninja
Member

2476 Posts

Posted - 2006/09/16 :  09:28:29  Show Profile Send ninja a Private Message
Spelare kommer försent till samlingar hela tiden, men inga allvarliga saker händer, så gör han, Chippen och Mellberg det, och så blir de utslängda.

quote:
Dahlberg
Inte så att han kommer att saknas ändå (uruselt VM ) .


Men utan honom bli det VM alls för Sverige?


Made in SFRJ!
First they came;
HD 60 fps
Go to Top of Page

ryst
Medlem i AÖ

1470 Posts

Posted - 2006/09/16 :  09:48:18  Show Profile Send ryst a Private Message
quote:
Angående Allbäck så är det synd att han behöver fem chanser för att sätta en boll.


Han skapar iaf dessa chanser vilket gör matchen roligare att se på, Zlatan har ju inte skapat ett skit på ett bra tag.

______________________________________________
Sonos -> Classé Delta SSP-800 -> Classé Delta CA-M400 -> B&W 802D
Go to Top of Page

B-200
fd. asimov66

4687 Posts

Posted - 2006/09/16 :  10:01:14  Show Profile Send B-200 a Private Message
Fotboll är en lagsport inte en enmans show. Jag är glad att han ej skall vara med av olika skäl.

1. laget kan fokusera på att vara just det ett lag så kanske vi kommer vidare någongång istället för att fokusera på image som individer.

2. Zlatan har ej presterat

3. med tanke på hur de tidigare spelarna och ledarna fått böja sig baklänges för att försöka tillfredställa zlatan så utan zlatte kanske de kan fokusera på att spela fotboll.


.....Med reservation för subjektivitet och stavfel
Go to Top of Page

Stickan
Member

1725 Posts

Posted - 2006/09/16 :  11:03:43  Show Profile Send Stickan a Private Message
Efter Zlatans "prestationer" i Juventus och Landslaget det senaste året är det skönt att slippa honom!

Bryta regler går bra men inte att ta konsekvenserna av det.
Inget annat än divafasoner!

Zlatan har uttalat sig via sin agent, som säger att flickvännens
snart väntade nedkomst inte är anledningen till hans nej.

Hade det varit anledningen hade jag inte kritiserat Zlatan för hans agerande, familjen går först i alla lägen.

Zlatan var het en gång i tiden, numera är han bara en gnällig primadonna, en ofattbart överskattad sådan dessutom!


Praktikant på "Radio TV Hörnan" i Malmö.
Go to Top of Page

templar
Member

89 Posts

Posted - 2006/09/16 :  12:43:44  Show Profile Send templar a Private Message
Visst är fotboll ett lagspel men Zlatan är varken den första, enda eller sista individualisten i det svenska landslaget. Ska man bygga ett landslag av elva stycken Mikael Nilsson-typer endast för att folk ska kunna känna att det verkligen är ett lag där alla dunkar varandra i ryggen efter ännu en 0-0-match? Det är förbundskaptenens jobb att få alla att dra åt samma håll, både individualister och hjälpgummor.

Att Zlatan inte har presterat som man förväntat sig är däremot sant och jag tycker det är otroligt tråkigt när man vet vilken kapacitet han har, men svenska landslaget under den senaste regimen är ju ett praktexempel på uttagning av spelare som inte ens fått spela i klubblaget! Och då snackar vi Southampton t.ex.

Den här senaste tiden har verkligen varit mumma för alla som i tysthet går omkring och knyter näven åt den där överskattade Zlatan som tror han är något, vet hut och rätta sig i ledet för fan.

La chispa adecuada

Go to Top of Page

Passerati
Member

3449 Posts

Posted - 2006/09/18 :  11:47:32  Show Profile Send Passerati a Private Message
quote:
ninja
Men utan honom bli det VM alls för Sverige?

Lika bra det Är ju fotboll ändå i stort sett jämt på någon av alla mina kanaler oavsett årstid

Nej, bollen måste dö
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2006/09/18 :  12:28:16  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Själv tycker jag att en del landslagsledningar har konstiga uttagningar,,,

Det finns LAGspelare som man ratat för att de inte spelar exakt som ledningen ville.
De sitter ju bara i träningsoverall på bänken och gör inte så mycket spelande.

Nu visste ju hans klubblag mer,,,, och gav väl honom en fin uppgift efter avslutad karriär...

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

LeoArietis
Member

1953 Posts

Posted - 2006/09/18 :  14:40:49  Show Profile  Visit LeoArietis's Homepage Send LeoArietis a Private Message
Landslagets "prestation" i VM var dålig. Helt otillräcklig.

Sverige spelade DÅLIGT i väldigt många halvlekar under VM i gruppspelet.

Sverige gjorde inte mer än 1 riktigt bra halvlek (den andra mot England).

Sverige blev FULLSTÄNDIGT överkörda av Tyskland i två matcher så kom inte med bortförklaringar! Piiiiiiiiinsamt och tack Tyskland för lektionen. Frågan är om Sverige har lärt sig läxan när lektionen gavs i repris?

England körde över Sverige i första halvleken i gruppspelet. Ett mer stabilt lag hade inte tappat bort 2-0 mot Sverige.

Det nuvarande landslaget behöver lyfta sig ordentligt om det skall bli något roligt EM och ännu är det inte säkert att Sverige kvalar in. Det finns all anledning att vara bekymrad både över landslagsledningen och för spelarmaterialet.

Min anläggning: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=30125
Go to Top of Page

nalle
Member

686 Posts

Posted - 2006/09/18 :  16:38:03  Show Profile Send nalle a Private Message
En intressant iakttagelse är att de blev avstängda mot just Lichtenstein som även ett kraftigt decimerat Sverige borde klara. Jag undrar om de hade fått samma bestraffning innan en Spanien eller Danmarksmatch?

Har det verkligen hänt nåt sen Edison-rullarna?
Go to Top of Page

Musse80
Member

460 Posts

Posted - 2006/09/18 :  16:56:35  Show Profile Send Musse80 a Private Message
quote:
Jag undrar om de hade fått samma bestraffning innan en Spanien eller Danmarksmatch


Nej knappast även om Tråk-Lagerbäck hävdar motsatsen

A wolf in a sheep´s clothing...
Go to Top of Page

LeoArietis
Member

1953 Posts

Posted - 2006/09/18 :  22:09:37  Show Profile  Visit LeoArietis's Homepage Send LeoArietis a Private Message
*håller med Musse80*

Min anläggning: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=30125
Go to Top of Page

poppen
Member

1570 Posts

Posted - 2006/09/22 :  09:28:31  Show Profile Send poppen a Private Message
Ett bra lag kan undvara en spelare och ersätta honnom med en annan. Ifall Sverige inte klarar oss utan Zlatan är vi inget bra lag och ska därmed inte gå vidare.
Go to Top of Page

Musse80
Member

460 Posts

Posted - 2006/09/22 :  11:03:21  Show Profile Send Musse80 a Private Message
...och nu har Super-Zlatan som han kallades när han lirade i MFF fått barn också! http://www.expressen.se/index.jsp?a=693069 Grattis till en Maximilian!

A wolf in a sheep´s clothing...
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.45 sekunder. Snitz Forums 2000