HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Musiklagring i trådlöst nätverk?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

boombox
Member

759 Posts

Posted - 2006/10/15 :  11:58:59  Show Profile Send boombox a Private Message
Hårddisken i min iBook G4 räcker ju inte långt när man skall lagra musik i lossless-format. Hur skall jag lösa detta? Streamar från datorn med iTunes via trådlöst nätverk och vill ha en fristående hårddisk på +100GB i nätverket som kan styras från datorn. Är det en separat Mac Mini eller liknande som gäller eller finns det enklare/billigare lösningar?

Björn-Ola
Trädgårdsmästarn, 100.000-klubben

7949 Posts

Posted - 2006/10/15 :  13:33:41  Show Profile Send Björn-Ola a Private Message
Lös hårddisk med USB-anslutning? Så kör jag och det är väl den billigaste lösnngen?

"Innan man är riktigt säker är man ofta tvärsäker"
Go to Top of Page

luften
Member

723 Posts

Posted - 2006/10/15 :  15:12:48  Show Profile Send luften a Private Message
EDIT: Jag antog i detta svar att du även har ett vanligt ethernet nätverk hemma.

En sån här använder jag -> http://www.pixmania.com/se/se/413558/art/lacie/d2-ethernet-disk-mini-300.html?srcid=87

Disken har både ethernet och usb anslutning. Usb fungerar dock endast om man har standard filsystemet FAT32, och då får man filnamnsbegränsingar å annat oönskat. Formaterar man om den till ext3 (från en meny i användargränssnittet), så slipper man sånt elände.

Via ethernet har jag använd den både med Mac och Windows, och båda fungerar prima!

//air

Edited by - luften on 2006/10/15 15:13:50
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.28 sekunder. Snitz Forums 2000