HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 (LTS??) Ämnet ändras igen till MUCK :-)
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 4

ekman
Member

270 Posts

Posted - 2002/11/17 :  22:42:16  Show Profile Send ekman a Private Message
jo jösses vad jag tjötar du =)
Go to Top of Page

John Stalberg
mångordig stringens

844 Posts

Posted - 2002/11/17 :  23:03:24  Show Profile Send John Stalberg a Private Message
quote:
Japp det var jag som ändrade ämne varför?

Det var första gången någon har ändrat på rubriken här vad jag vet. Jag trodde det var moderatorerna ett tag som justerade rubrikerna. Till slut trodde jag att dom menade att jag muckade gräl och sa det genom rubriken. Det blev lite snurrigt helt enkelt. hoppas att du fick något svar åtminstone.

John

Is there anybody out there?
Go to Top of Page

Hatoil
Member

1102 Posts

Posted - 2002/11/17 :  23:09:15  Show Profile  Visit Hatoil's Homepage Send Hatoil a Private Message
Det är ganska fiffigt att kunna ändra rubrik i kategorierna köpes/säjes. Där händer det ofta.

Säljer ny och begagnad vinyl i butik och på nätet: www.vinylium.se
Go to Top of Page

John Stalberg
mångordig stringens

844 Posts

Posted - 2002/11/17 :  23:32:19  Show Profile Send John Stalberg a Private Message
Jag har missat det. Jag är sällan där inne. Ibland hittar slass lite roliga anonser och då kollar jag men inte annars.

John

Is there anybody out there?
Go to Top of Page

Timbre
Member

4608 Posts

Posted - 2002/11/18 :  11:53:30  Show Profile Send Timbre a Private Message
Jag föreslår en överenskommelse om att inte ändra rubriker på trådar som är igång.
Det kan bli nog så rörigt ändå!
Denna möjlighet är däremot bra att ha på annonsavdelningen när något är sålt eller prissänkt.
Go to Top of Page

jatttelite
Member

520 Posts

Posted - 2002/11/18 :  16:06:44  Show Profile Send jatttelite a Private Message
Skall inte upprepas (men tyckte att det var ok för att ny "tittare" skall se vad som nu är aktuellt) FÖRLÅT!!!!!
Go to Top of Page

Pipes
Member

591 Posts

Posted - 2002/11/18 :  17:17:17  Show Profile  Visit Pipes's Homepage Send Pipes a Private Message
quote:
Ranefjord Posted - 2002/11/17 : 20:54:14
--------------------------------------------------------------------------------
Skönt att se att vi som insett vinylens kvalitet knappt bryr oss om CD'ns framtid.

Så sant, så sant

Moderator på http://www.vinylengine.com/
Go to Top of Page

n/a
deleted

552 Posts

Posted - 2002/11/18 :  20:03:05  Show Profile Send n/a a Private Message
Det var faktiskt SACD som fick mig att börja lyssna på vinyl igen. I våras när jag köpte min första SACD spelare så fick ljudet mig direkt att minnas nånting som jag (omedvetet) saknat i alltför många år. Ljudet i mina vinyl-skivor, känslan bara kom så spontant när jag lyssnade på Sonys SACD-sampler... Så nu är alla skivorna avdammade igen och snurrar flitigt på min RPM-4.

LTS-nissarna får tycka vad dom vill men jag tycker det är större likhet mellan SACD och vinyl än mellan CD och vinyl (sett till helhetsintryck). Däremot tvekar jag allt mer att köpa vanliga PCM CD längre...

Man borde inte sova.

Edited by - n/a on 2002/11/18 20:06:03
Go to Top of Page

Hatoil
Member

1102 Posts

Posted - 2002/11/18 :  21:04:12  Show Profile  Visit Hatoil's Homepage Send Hatoil a Private Message
quote:
Originally posted by Stefan007

Däremot tvekar jag allt mer att köpa vanliga PCM CD längre...

Det är du inte ensam om. Särskilt nu med kopieringsskydd och tjafs. CD is going dooown!

Säljer ny och begagnad vinyl i butik och på nätet: www.vinylium.se
Go to Top of Page

Tobias
Member

185 Posts

Posted - 2002/11/18 :  21:56:34  Show Profile Send Tobias a Private Message
Borde man inte kunna simulera SACD genom DVD-audio genom att lägga till lite högfrekvensskräp och trixa lite på annat sätt med någon typ av signalbehandling? Det skulle vara intressant att se om man kan få SACD-ljud i DVD-audio formatet!
Föredrar man SACD-ljudet skulle man bara kunna trycka på en knapp på DVD-spelaren så får man det, även med DVD-audio skivor. Jag antar att det är svårare att göra tvärtom, från SACD till DVD-audio. Lösningen på problemet SACD kontra DVD-audio skulle därmed vara löst. DVD-audio skivor med en SACD-knapp på spelaren!
Go to Top of Page

n/a
deleted

552 Posts

Posted - 2002/11/18 :  22:38:48  Show Profile Send n/a a Private Message
Det finns inget som hindrar att DSD blir framtidens lagringsformat även på DVD-A.

Man borde inte sova.
Go to Top of Page

ekman
Member

270 Posts

Posted - 2002/11/18 :  22:53:24  Show Profile Send ekman a Private Message
sen skulle man kunna ha en A+LTS knapp som gjorde att stereon lät så dåligt att den begick självmord medelst självantändning =)

Edited by - ekman on 2002/11/18 22:55:59
Go to Top of Page

Timbre
Member

4608 Posts

Posted - 2002/11/18 :  22:58:18  Show Profile Send Timbre a Private Message

Endast ett UNS av självbehärskning hade kunnat hålla A. borta från det inlägget...
Go to Top of Page

n/a
deleted

1623 Posts

Posted - 2002/11/18 :  23:00:00  Show Profile Send n/a a Private Message
Hej T!

Vilket inlägg ,,?!?

Mvh A*.
Go to Top of Page

n/a
deleted

1080 Posts

Posted - 2002/11/18 :  23:00:03  Show Profile Send n/a a Private Message
Man skulle ha en audiomaniker knapp på CD'n så att skivorna spelade baklänges, sidled, hoppade från spår till spår, släden åker ut o in lite som den vill. Blinkande lampor, m.m...

Herr_Engel:#hififorum@quakenet
Go to Top of Page

n/a
deleted

552 Posts

Posted - 2002/11/18 :  23:00:28  Show Profile Send n/a a Private Message
"Art isn’t necessarily about accuracy and restoration as much as it is about interpretation. Just ask any symphony conductor".

Man borde inte sova.
Go to Top of Page

n/a
deleted

1623 Posts

Posted - 2002/11/18 :  23:28:56  Show Profile Send n/a a Private Message
Hej R!

Finns redan men, A*knappen är 1st Vinylsvarv vars kodade/LP-Skiva registrerar
s-nålen´s alla fuffens** o vidarebefodrar till predestinerad Datormaskin uti du
lagrat dina Cd´s har, sscczzwwhuuuumm...

...
vinyl spelar cd, liksom bah !

-OBS! inte Rutger på... A menar, A på bilden, ed )

( OBS #2!, inget skämt utan finns på riktigt för DJ´s, skratzchare o Audiomaniker´s, ed ;)

** rörelser/beteenden

Mvh A*.

Edited by - n/a on 2002/11/19 05:02:30
Go to Top of Page

nin
Semesterfirare

2425 Posts

Posted - 2002/11/19 :  02:27:09  Show Profile Send nin a Private Message
Skönt att se att vi som insett vinylens kvalitet knappt bryr oss om CD'ns framtid

Visst är det skönt?? Själv så är jag inte intresserad alls av någon digital teknik. SACD är av lite intresse medans CD är av noll intresse. Har inte pengar att köpa allt jag vill ha på LP så det är inga problem med musik utbudet också. Hämtade ut en paket från hotstuff idag:
Danko Jones, nya Nile (2x180gram och utvik, mums), Sonic Youth's nya (180 gram), senaste Sahara Hotnights, Palcebo (snyggt utvik), Slipknot's Iowa (grymt snyggt utvik 120 grams), senaste Slayer (också snyggt utvik), nya Fields of the nephilim, nya Belle & sebastian (grymt utvik), och den helt underbara skivan med Mando Diao som har en fantastiskt snyggt utvik på gruppen, limiterad i 500 ex och 1 extra låt som är ej med på CD'n. Mumma det

sen skulle man kunna ha en A+LTS knapp som gjorde att stereon lät så dåligt att den begick självmord medelst självantändning =)

hahah, underbart kul...

Edited by - nin on 2002/11/19 02:29:19
Go to Top of Page

n/a
deleted

1623 Posts

Posted - 2002/11/19 :  02:55:15  Show Profile Send n/a a Private Message
Hej!

A, A o A o sen skulle man kunna ha 1st Ranefjord+ekman-knapp som
gjorde att stereon xxxxxxxxxxxxx( skärpning nu A, ed) nej A skoja..

...,!!

Mvh A*.
Go to Top of Page

Timbre
Member

4608 Posts

Posted - 2002/11/19 :  06:55:06  Show Profile Send Timbre a Private Message
Vad A. snarare behöver är en lekakurragömma knapp att ta till vid behov.
Go to Top of Page

n00b
"Besan"

1532 Posts

Posted - 2002/11/19 :  07:19:00  Show Profile Send n00b a Private Message
Att ni bara orkar...

Denna topic skulle ni stängt för många inlägg sedan

//jonas

Mer effekt åt folket!!!
Go to Top of Page
Page: of 4 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.56 sekunder. Snitz Forums 2000