HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Audiovector uppgraderingar
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Twilighter
Member

590 Posts

Posted - 2006/10/04 :  17:23:16  Show Profile Send Twilighter a Private Message
Hej

läste i Hifi musik nu om de uppgraderingar på signature och avantgarde , samt arreté modellen

har någon någo matnyttin info om detta?

då d inget står hos vare sig ågrens hifi, ljudtema, eller audiovector själva

Audio GD CD7-->Audio GD REF7.1 --> Audio GD Master 8 --> McCormack DNA 0,5
--> Ino Audio pi60s

guldfisk
Semesterfirare

899 Posts

Posted - 2006/10/04 :  18:05:51  Show Profile  Visit guldfisk's Homepage Send guldfisk a Private Message
Du menar nya generationer av de olika modellerna, inte IUC (Individual Upgrade Concept) där man uppgraderar en modell till en annan?

...perspektiv...
.
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2006/10/04 :  18:47:27  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
De demade dessa på Arkenmässan. Jag tyckte dock att det var omöjligt att bilda sig
en uppfattning för de spelade så löjligt högt att rummets akustik slog över.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

Twilighter
Member

590 Posts

Posted - 2006/10/04 :  19:33:42  Show Profile Send Twilighter a Private Message
Ja, precis, de nya modellerna,

SE varianterna, verkar klent att ingen har info om dem, verkar ganska skumt att en knapp på framsidan ska grejja biffen med,

sitter nämligen på nyss uppgraderade (till) Mi3 super (från gamla M3) men mitt vardagsrum, lider av kass akustik.

Så skulle vara intressnt o veta om mans ka fortsätta fläska på i smama serie, eller skrota audiovector o gå på något annat

Audio GD CD7-->Audio GD REF7.1 --> Audio GD Master 8 --> McCormack DNA 0,5
--> Ino Audio pi60s

Go to Top of Page

peter_gbg
Member

529 Posts

Posted - 2006/10/05 :  08:07:51  Show Profile Send peter_gbg a Private Message
Jag personligen tycker bara att Audiovector är bra på två saker: dynamik och rapp bas. Om du skall skrota Audiovector får du självklart bestämma själv. Tycker dock att du skall försöka fixa akustiken först innan du gör något annat.
/Peter

Min anläggning: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=53743
Go to Top of Page

LeoArietis
Member

1953 Posts

Posted - 2006/10/05 :  09:02:33  Show Profile  Visit LeoArietis's Homepage Send LeoArietis a Private Message
Skall man upp i ~50000 kr-segmentet tycker jag att du bör kika på B&Ws S803 som i mitt tycke absolut ger mer än dubbelt så dyra toppmodellen från AV en helt jämn match utom på de punkter där B&W är bättre som tex perspektiv, 3D, mellanregister och släpp.

Min anläggning: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=30125
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.39 sekunder. Snitz Forums 2000