HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Teknik och DIY
 Allltid måste man göra val
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

BuffaloBengt
Member

378 Posts

Posted - 2006/10/03 :  13:30:17  Show Profile Send BuffaloBengt a Private Message
Har stora problem p.g.a. litet rum (16m)och svårförhandlad fru. Vi håller på renovera Vardagsrummet och då passar jag på och förändra högtalar valet. Efter hårda diskusioner så bestämde vi att dipols basarna inte ryms (köpte tomlådorna av Per-G Jeppsson 8x12" i varje får bli ett senare projekt när pojkarna flyttat. Nu när vi hade rummet tomt så byggde jag icke fungerande dummisar av kartong i den storlek som mina tänkta bashorn både Forumhorn-2 och gardesHornet men det blev riktigt tvärnit där. Men jag hävdade att riktig bas kräver stora lådor då går min fru och googlar "småbashögtalare" och får upp Lenn Arts små Tangband baslådor så då satt man där. Så nu är planen 2 basar med 2x8" på ca 50 liter slitsad port, nått till mellan kanske dipol och Dahlberg långa band diskant.

Har saker jag vill byta bort se länken

http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=54214

Bengt

Bengt

"Om det inte känns så hörs det inte"
Och nu känns det
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.22 sekunder. Snitz Forums 2000